Kilka lat temu po wykonaniu swojej pierwszej strony internetowej i opublikowaniu jej w Internecie, usilnie myślałem... nad kolejną witryną! O jakiej tematyce? Każdej!
"Skoro wykonałem serwis dla małego ułamka społeczeństwa, to teraz wezmę się za coś dla większości!". Najpierw znalazłem pewną niszę. Później chciałem zrobić serwis dla wszystkich, czyli w praktyce... do nikogo.
Nosiłem się z zamiarem wykonania ogólnotematycznego portalu (wyszło coś takiego :) portal). Jaki jest sens? Portale to w ogóle specjalne przypadki, już łatwiej byłoby otworzyć drugie Allegro.
Nie o tym mowa. Biznesu nie kieruje się do wszystkich. Jak coś takiego zareklamować? Ogromne koszty, trud, a zysk znikomy. Inaczej będziesz pisał do osób w wieku 50 lat, inaczej do 15 latków. Czym innym interesują się konserwatyści, czym innym młode, dynamiczne osoby, które chcą "lepiej" ("lepszego" kraju).
Dla każdego coś innego. Spełnij jak najlepiej możesz żądania Twojej grupy docelowej, a oni zadbają o Ciebie. Dbanie o "wszystkich" , to dbanie o nikogo. Masz zadbać o klientów lepiej od konkurencji. To Twoje zadanie. Portale tego nie potrafią. Przedsiębiorstwa takie, jak wszystkie i dla wszystkich też tego nie potrafią.
Kim jest Twój idealny klient? Jak wygląda? Jak się zachowuje? Jakie ma przyzwyczajenia, zainteresowania? Gdzie mieszka? Im lepiej sprecyzujesz grupę docelową, tym lepiej będziesz mógł obsłużyć Swojego klienta. A ten do Ciebie wróci po więcej...
h
Najważniejsze by nie stać w miejscu. Moja firma przenosi po dłuższym czasie swoją siedzibę do Business Park Marywilska. Chcemy wiele dzięki temu zyskać - na pewno zdobyć nowych partnerów handlowych. Tym sposobem chcemy również budować wizerunek naszej marki.
częsty błąd początkujących przedsiębiorców chcących robić wszystko, a jednocześnie nic :/
Zapraszam do siebie do serwis laptopów Katowice
Najlepszy biznes mozna zrobi na opanowaniu niszy rynkowej.
www.gdfconsulting.pl
Dodaj nowy komentarz