Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Konkretnie i na temat

Kilka dni po wyborach do sejmu słuchałem, jak kolega chciał mnie przekonać, że pewna partia będzie sprawować lepszą władzę. Kiedy spytałem się, co wg niego oznacza "lepsza władza", miał problem z odpowiedzią.

Często słyszymy wyrażenia "złe czasy", "kryzys". A kiedy były dobre czasy? Kiedy skończy się recesja? Zapytany o to profesor odpowiedział: "W Polsce kryzys zawsze był, jest i będzie. Tak więc nie ma się co nim przejmować".

To teraz są najlepsze czasy, byś rozpoczął dbanie o własny interes. Wiele osób marzy sobie: "chcę duży dom!", "chcę fajną brykę", "chcę więcej zarabiać". Jednak dla nich to tylko odległe, niespełnione życzenia. Dlaczego?

Brak konkretów. Same nie wiedzą, czego pragną. Jeśli chcesz lepszej władzy, nie potrafiąc jej zdefiniować - to czego chcesz? Co to znaczy "duży dom"? Co to znaczy "fajna bryka"? Co to znaczy "większy zarobek"?

Zdefiniuj je. Najważniejsze - wiedz dokąd podążasz. Czego pragniesz? Co chcesz osiągnąć? Chcesz samochodu? Jakiej marki? Z jakiego rocznika? Jakiego koloru, modelu? KONKRETNIE!

Oczekujesz zarobku? Jakiej wysokości? W ramach jakiej pracy? Chcesz zrobić dochód pasywny? Ile masz czasu na jego osiągnięcie?

Jeśli zajmujesz się marketingiem, prowadzisz własną firmę i pragniesz powodzeni, to nie zadręczaj klienta frazesami "z nami lepiej!", "osiągniesz zysk", "firma inna niż wszystkie", "z nami nie stracisz".

Konkretyzuj. Kiedy piszesz książkę, artykuł, który zawiera wartościowe informacje, to uściślij Swoją myśl. Pisz, mów prosto z mostu. Lanie wody przydaje się głównie w powieściach i opowiadaniach, w materiałach motywacyjnych. A i też nie do końca.

Przypomnij Sobie notatki, jakie sporządzałeś w szkole. Nie pisałeś całych, ciągnących się w nieskończoność zdań. Kondensowałeś jak mogłeś. Używałeś list wypunktowanych, skrótów i równoważników zdań.

I o to chodzi. Nie wystarczy pisać do rzeczy. Trzeba także pisać do ludzi.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).