Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

5 powodów, dlaczego internetowy content marketing przynosi wymierne efekty

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Czym charakteryzuje się inboud marketing? Dlaczego nie wystarcza już inwestycja w reklamę na banerze, by zaistnieć w Internecie? Dowiedz się, dlaczego internetowy content marketing jest przyszłością dla Twojej firmy.

Według Content Marketing Institute marketingowcy wykorzystujący content uzyskują aż 6 razy większy współczynnik konwersji od tych posługujących się jedynie tradycyjnym marketingiem. Zgodnie z tymi danymi content marketing działa. Ale dlaczego tak się dzieje? Dlaczego wszyscy nie wykorzystują go do walki z konkurencją?

Podstawowe zadanie internetowego content marketingu polega na wypromowaniu marki w sieci. Działania prowadzące do pozyskiwania wysokich pozycji w wyszukiwarce, wykreowanie wizerunku firmy w internecie czy stworzenia znanego i lubianego fanpage’a na Facebooku stanowią jedynie narzędzia do osiągnięcia tego celu. Ale niektórzy o tym zapominają lub nie posiadają odpowiednich umiejętności, by skutecznie promować markę – w ten sposób powstaje content marketing, który nie działa, czyli bezsensowne treści przesycone frazami, stworzone tylko i wyłącznie pod pozycjonowanie.

Jak powinien wyglądać skuteczny content marketing? Dlaczego marketing internetowy jest atrakcyjną alternatywą dla tradycyjnego? Dlaczego content marketing działa?

Ponieważ dzięki niemu Twoja reklama jest...

…widoczna

Stworzenie strony www bez promocji jest jak wyprodukowanie filmu, który nigdy nie trafi do kin – możesz mieć niemal 100% pewność, że wejdą na nią wyłącznie osoby, które znały ją już wcześniej, co znacząco zawęża krąg zainteresowanych.

W prawie każdej branży znajdzie się firma, która podjęła jakieś działania w celu wypromowania swojej marki w sieci. Bez tego ciężko stawać w szranki z konkurencją. Content marketing sprawia, że firma staje się widoczna w Internecie. Dlaczego nie wystarcza zwykły baner reklamowy zamieszony w sieci? Ponieważ już ponad 35% użytkowników internetu w Polsce używa programów blokujących reklamy! Za to działania contentowe pozwalają na dotarcie do potencjalnych klientów w dużo bardziej subtelny sposób.

...jakaś

Content marketing daje możliwość kreowania dowolnego wizerunku. Pomyśl o firmach:

  • błaznach, którzy komunikują się za pomocą memów;
  • ekspertach rozwijających wiedzę klientów;
  • filantropach tworzących akcje społeczne;
  • dżentelmenach kreujących męski punkt widzenia;
  • kokietkach uczących kobiety, jak być uwodzicielką.

Można by tak wymieniać jeszcze długo, jednak chodzi o to, by zrozumieć, w jaki sposób powstaje ten wizerunek. Tworzy go spójny i jasny przekaz, który możesz kreować treścią – tekstem, filmem czy obrazem. Tę możliwość w Internecie daje właśnie content marketing.

…godna zaufania 

Ile razy zdarzyło Ci się szukać opinii w Internecie? Ile razy kupiłeś jakiś produkt, ponieważ został polecony przez blogera lub czytałeś o nim dobre opinie na forum? Content marketing nie sprowadza się do pustych sloganów: najtrwalszy, nowoczesny, niezbędny. Treści tworzone pod marketing internetowy cechuje autentyczność i wiarygodność, ale również perswazyjny styl pomagający w sprzedaży.

Ciekawe treści wyróżniające się wśród morza bezwartościowych artykułów tworzonych wyłącznie pod pozycjonowanie, cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Według Neila Patela, doradcy takich gigantów, jak Microsoft czy Amazon, firmy inwestujące w dobry content marketing odnotowują 7,8 razy większy ruch niż ich konkurencja!

...atrakcyjna

Content marketing działa, ponieważ ma więcej do zaoferowania niż tradycyjny marketing. Dzięki ogromnym możliwościom przekazu możesz docierać do swoich potencjalnych klientów w dużo bardziej atrakcyjny sposób. Umożliwiają Ci to ciekawe infografiki, zabawne memy, piękne zdjęcia publikowane na Instagramie czy branżowe treści, kreujące Twój wizerunek eksperta, a nawet filmy i animacje. Możliwości wyrazu są niemal nieograniczone!

Miejsca do wykazania się specjaliści od content marketingu mają sporo, a będzie go jeszcze więcej. W bieżącym roku króluje video, wcześniej głównym nośnikiem reklamy był obraz, prawdopodobnie w kolejnych latach zatryumfuje przenosząca nas do wirtualnej rzeczywistości technologia VR. Content marketing we współczesnym wydaniu często jest już w stanie zastąpić takie działania, jak reklama w mediach, PR, billboardy, wystąpienia na konferencjach, publikacje w prasie czy uczestnictwo w branżowych targach!

…trafna

Trafność przekazu polega na dotarciu do ściśle określonej grupy docelowej. Wyszukiwanie klientów po:

  • lokalizacji;
  • wieku;
  • płci;
  • zainteresowaniach;
  • branży, w której pracują;
  • stanie cywilnym;
  • przedmiotach, które kupują...

...i jeszcze wielu innych parametrach umożliwia przede wszystkim Facebook. Promując post lub reklamę stworzoną ściśle pod daną grupę docelową, możesz dotrzeć do tych, którzy faktycznie zainteresują się Twoją ofertą. To daje inboud marketing, czyli marketing kierujący treści do określonej grupy za pomocą takich narzędzi, jak właśnie Facebook czy subskrybowany newsletter.  Reklama dedykowana trafia do osób, które godzą się na to, by do nich docierała i potencjalnie są nią zainteresowani. Dzięki tej trafności sporo oszczędzasz – według danych Content Marketing Institute taka reklama jest tańsza nawet o 62% od tradycyjnej, skierowanej do wszystkich.

Content marketing działa, ponieważ daje niemal nieograniczone możliwości promocji. Prawdopodobnie nigdy nie odejdzie do lamusa, zmienią się tylko narzędzia promocji marek, którymi będziemy się posługiwać w przyszłości. Dowód? W 1996 r. Bill Gates powiedział: „Content is king” i choć słowa te padły ponad 20 lat temu, to dziś już wiemy, że wcale nie straciły na aktualności.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).