Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Branding w Internecie

Łukasz Kacprowicz | Młoda Krew Biznesu

Jak budować markę w Internecie? Dzięki prostym zabiegom można w skuteczny sposób przykleić nazwę swojej firmy do produktów przez nią sprzedawanych. Niech ludzie kojarzą dobra, które sprzedajesz z Twoją firmą!

Branding jest budowaniem świadomości marki. Uświadamianie ludziom o istnieniu naszej marki jest bardzo istotne. Bez marki nasze produkty są jakby bez nazwy i są wrzucone do "jednego wora", razem z innymi produktami tego typu, których marka nie jest rozpoznawalna.

Świadomość marki jest ważna. Przykładowo jeśli idziemy kupić opony zimowe, to kupimy pierwsze z brzegu, czy może wybierzemy markę Micheline? Oczywiście, że prędzej skusimy się na te drugie ze względu na to, że je znamy, albo przynajmniej mamy świadomość o nich. Wolimy kupić znany produkt, o którym wiemy, że jest dobry, niż ryzykować kupno złej jakości produktu bliżej nieoznaczonej marki.

Jak więc w Internecie budować markę? Jednym ze sposobów są kampanie reklamowe przy użyciu banerów. Wiadomo, że banery mają małą skuteczność i często nie opłaca się ich wykorzystać do promowania produktów – mała liczba osób dokona zakupu dzięki takiemu banerowi. Z drugiej strony jednak banery świetnie nadają się do brandingu. Dzięki nim możemy szerzyć świadomość o naszej marce. Zawsze widniejący baner na stronach zwróci na chwilę uwagę internauty. Istnieje szansa, że zapamięta nazwę firmy i skojarzy ją z danymi produktami, jeśli zobaczy taki baner kilka razy. Branding przy pomocy banerów często jest wykorzystywany przez wielkie firmy.

Dobrze, ale kampania banerowa często bywa kosztowna. Innym bardzo skutecznym pomysłem jest domena firmowa. Wybór jej nazwy jest istotnym krokiem w brandingu. Nazwa domeny firmowej powinna być nazwą firmy. Nigdy inaczej! Jeśli przykładowo mamy firmę meblarską to domena naszej firmy powinna brzmieć przykładowo mefix.pl (jeśli nazwa firmy brzmi Mefix), a nie meble.pl. Mamy budować markę poprzez domenę. Nazwa Mefix ma być kojarzona z meblami.

Wszędzie gdzie podajesz nazwę swojej domeny budujesz swoją markę. Czy to w stopce e-maila, czy stopce na forum, czy w filmiku szkoleniowym, czy po prostu na ulotce – budujesz w ten sposób markę. Każdy zapoznawszy się z nazwą domeny ma już z nią skojarzenia – meble.

Rozpoznawalność marki jest jednym z istotnych czynników w osiąganiu sukcesu. Jeśli wiele osób będzie kojarzyło Twoją firmę z danymi produktami, to można być pewien, że świadomość ta przerodzi się w pieniądze.

---

E-biznes - e-sukces bliżej niż myślisz

Autorem artykułu jest Paweł Landzberg

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).