Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Case study księgarni Godi.pl

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Trafiłem na księgarnię Godi.pl. Spodobały mi się pewne rozwiązania techniczne (usability), o których spieszę Ci napisać.

Rozbudowane menu - Aby pomiescić tak dużą ilosc książek, należy pieczołowicie opracować nawigację witryny. Godi.pl przygotowało wygodne dynamiczne rozbudowane menu. Po najechaniu odpowiedniej opcji kursorem pojawia się okienko ze wszystkimi podkategoriami. Szczególnie chętnie wykorzystują to rozwiązanie zagraniczne rozbudowane portale internetowe (yahoo.com, amazon.com) oraz największe polskie witryny (onet.pl, merlin.pl).

Godi.pl usability marketing

Widok kategorii - Książki mają określona wagę i na jej podstawie obliczana jest kwota przesyłki! - Wchodząc do głównej kategorii (np. Audiobooki) pojawia nam się lista wszelkich podkategorii. Dzięki temu rozwiązaniu Klient może łatwo sprecyzować swoje preferencje tematyczne, co zwiększy szansę, że natrafi na interesujące go książki.

Godi.pl usability marketing

Wyszukiwanie - W prawej kolumnie znajdziemy najczęściej wyszukiwane frazy. W ten sposób witryna jest indeksowana przez wyszukiwarkę według tych słów, co zwiększa ilość wejść do sklepu.

Strona główna - Kategorie poukładane tematycznie wraz z ikoną. Stanowi to punkty startowe. - Możemy układać książki według autorów oraz wydawnictw.

Zamawianie - Po dodaniu produktu do koszyka pojawia nam się strona informująca o możliwości kontyuowania zamówienia bądź przejścia do kasy. - Z poziomu koszyka możemy wybrać sposób płatności i dostarczenia produktów. - Możemy także usunąć produkt z koszyka oraz symbolami "+" i "-" zmieniać ilość zamawianych sztuk.

Strategia marketingowa - Firma posiada także platformamy e-commerce: bezokladki.pl, domenki24.pl, ziuziu.pl oraz seduci.pl. Wspólnie łatwiej się promują i wymieniają ruchem. Linkowanie wpływa także pozytywnie na prestiż sklepu oraz pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

Podkreślenie bezpieczeństwa użytkownika:

Godi.pl usability marketing

Portret użytkownika Gość

Po pierwsze - link prowadzi do mapy strony, czyli wszystkich kategorii. Na samej górze głównej strony można wejść w konkretny dział, lub nawet poddział. - wtedy kategorii jest mniej.

Co do dostępności - w wyszukiwaniu albo przeglądaniu jest link (w niebieskim prostokącie):

Pokazuję wszystkie pozycje.
Pokazuj wszystkie, Pokazuj tylko dostępne

Można wybrać opcję - która zapamiętywana jest do końca sesji. Jeśli ktoś chce mieć to zapamiętane na stałe, wystarczy, że się zaloguje i w ustawieniach swojego konta może tę opcję dowolnie zmienić na stałe :)

Portret użytkownika Michał Kabziński

Ten tego, strony, o których piszesz (domenka24.pl, seduci.pl) to są wszystko witryny naszej firmy, więc wymieniamy się informacjami o sobie wewnętrznie :)

Portret użytkownika Michał Toczyski

Zgadza się, my też tak robimy z mentora.pl, platinumgroup.pl, sukcespro.pl, knowmore.pl i innymi stronami (http://szukaj.platinumgroup.pl). Napiszę sprostowanie, że te witryny należą do Was. Jakbyś chciał jeszcze poruszyć jakiś temat, zaprezentować coś, czego nie poruszyłem w tym artykule, to daj znać :).

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).