Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

E-sklepy- jak przekonać niezdecydowanych?

office | Przestrzeń dla biznesu

W tradycyjnym sklepie niezdecydowani klienci mogą liczyć na pomoc sprzedawcy, który w każdej chwili może udzielić wszelkich informacji na temat wybranego produktu.

Klienci, którzy decydują się na zakupy przez Internet nie tylko nie mogą liczyć na fachową poradę, przede wszystkim nie mogą też dokładnie obejrzeć, czy zmierzyć wybranego przez siebie produktu.W rezultacie rezygnują z zakupów on- line w obawie przed złym wyborem i stratą pieniędzy. Jest jednak kilka sposobów na profesjonalną pomoc dla niezdecydowanych klientów:

Recenzje i komentarze pod zdjęciami produktów mogą znacznie ułatwić dokonanie właściwego wyboru. Oczywiście pojawia się niebezpieczeństwo działania nieuczciwej konkurencji, czy dominującej liczby negatywnych komentarzy. Warto wprowadzić selekcję treści i publikować tylko te komentarze, które mają charakter konstruktywnej krytyki oraz wypowiedzi zadowolonych klientów.

 

Najpopularniejsze produkty, zasługują na specjalne wyróżnienie. Ramka z takim tytułem przyciągnie nowych klientów. Zakupy to często reakcja łańcuchowa, popularność danego produktu oznacza dla klientów dobrą cenę i wysoką jakość wykonania. Popularne produkty to także efekt działania trendu, który może dominować w określonym czasie w danej branży. Warto to wykorzystać.

 

Krótka adnotacja: Kupujący produkt wybierali też, automatycznie przeniesie klientów do szerszej oferty. Klienci zainteresowani konkretnym produktem z czystej ciekawości zobaczą jakie dodatkowe rozwiązania przewidział producent. A ciekawość to pierwszy stopień do udanych zakupów.

 

Statystyki sprzedaży, czyli kolejna forma rankingu popularności poszczególnych produktów. Jest to nie tylko dobra forma reklamy konkretnych przedmiotów, czy usług, lecz także samego sklepu. Wysoka sprzedaż oznacza dużą ilość klientów co ma duży wpływ na wiarygodność firmy.

 

Zaprezentowane wyżej przykłady mają na celu pomóc wirtualnym sprzedawcom wyeksponować ofertę w taki sposób, aby nawet najbardziej wymagający klienci zdecydowali się na zakupy on-line. Oczywiście nie warto stosować wszystkich wymienionych metod na stronie jednego sklepu internetowego, najlepiej wybrać najbardziej optymalne rozwiązanie, lub co jakiś czas zmienić sposób prezentacji popularnych produktów.

Źródło: Ranking sklepów internetowych 2009 Money.pl i Wprost

 

Prawa do artykułu posiada

Centrum Internetowe

---

Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl
www.studiofotovideo.com

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).