Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Filmy 360 i współczesny marketing

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Kilka lat temu współczesny marketing stanął przed ogromnym wyzwaniem. W zalewie informacji i natłoku reklam coraz większa ilość treści reklamowych pozostaje praktycznie niezauważona przez konsumentów. Czasy, gdy większość społeczeństwa „ślepo” kupowała to co w reklamie powoli odchodzą w przeszłość.

Jak zaangażować widza w reklamę?

Wielu twórców reklam zadaje sobie pytanie: jak skutecznie zwrócić uwagę widza, wzbudzić jego zaufanie i do tego zaangażować go w odbieranie reklamy? Sprawa nie jest łatwa. Tradycyjne media i środki przekazu wydają się być kompletnie nieadekwatne do współczesnych czasów, jeśli weźmiemy pod uwagę stosunek skuteczności reklamy do kosztów. Z rozwiązaniem przychodzi VR (ang. Virtual reality, czyli wirtualna rzeczywistość). W skrócie VR to komputerowe przedstawienie wygenerowanego komputerowo świata w taki sposób, że daje on wrażenie fizycznej obecności w nim. W tym celu wirtualna rzeczywistość wykorzystuje specjalne gogle VR, które po nałożeniu na głowę przenoszą użytkownika w różne światy. W wirtualnej rzeczywistości możemy robić praktycznie wszystko. Możemy w jednej chwili nurkować z rekinami na dnie oceanu, po to by za chwilę przenieść się na dach 500-metrowego wieżowca i zjechać z niego na rowerze. Ogranicza nas tylko i wyłącznie wyobraźnia twórców aplikacji vr i filmów 360.

Czym są filmy 360 i jak powstają?

Filmy 360 tworzone są przy użyciu specjalnych kamer sferycznych zwanych również kamerami 360. Kamery 360 pozwalają nagrywać całe pole widzenia znajdujące się wokół kamery. W tradycyjnym filmie 2d kręconym tradycyjną kamerą, pole widzenia ogranicza tzw. kadr, czyli przestrzeń jaką kamera zdoła nagrać. W filmie 360 pojęcie kadru nabiera innego znaczenia. Z racji tego, że film 360 oglądamy w goglach VR, w każdym miejscu, w które obrócimy naszą głowę będziemy widzieć inną przestrzeń filmu. Całe nasze pole widzenia, i całe nasze otoczenie będzie filmem. Co to oznacza dla widza?
Widz oglądający filmy 360 doznaje bardzo silnego wrażenia jakoby sam uczestniczył w akcji filmu 360. Filmy 360 zwane również filmami sferycznymi dają bardzo silne wrażenie współuczestniczenia w akcji razem z bohaterami filmu. Jeśli w takim filmie skutecznie poprowadzimy narrację, będziemy mieli pewność, że widz całym sobą zaangażuje się w akcję filmu i będzie przeżywał ją jako główny bohater.

Jak wykorzystać filmy 360 w marketingu?

Dzięki temu, że filmy VR dają bardzo silne wrażenie bycia częścią ich akcji – widzowie z nich korzystający zapominają całkowicie o świecie zewnętrznym. Nasze pokazy filmów VR udowadniają, że widzowie, którzy zakładają na głowę gogle VR sprawiają wrażenie jakby całkowicie przenieśli się do innego świata. Widzowie reagują, śmieją się, boją i w pełni uczestniczą w przeżywanej akcji. Jak tą wiedzę można wykorzystać w marketingu? Skuteczne kampanie VR opierają się przede wszystkim na zaangażowaniu uwagi widza. Dając widzowi gogle VR mamy go niejako na wyłączność. Jeśli widzimy, że widz w pełni angażuje się w akcję filmu 360, możemy mieć pewność, że w pełni skupia się na przekazie reklamowym, który do niego kierujemy. Dzięki temu skuteczniej zapamięta kierowaną do niego treść. Jeśli dodatkowo dołożymy do tego wszystkiego silne emocje – mamy pewność, że widz na długo zapamięta obcowanie z naszą marką w świecie VR.

Przyszłość rozwiązań VR a wraz z nimi filmów 360 maluje się optymistycznie. Szacuje się, że obecnie na świecie ok 15 mln ludzi regularnie korzysta z gogli VR. Za 2 lata liczba ta ma wzrosnąć czterokrotnie. Zatem nie ulega wątpliwość, że marketing i kampanie reklamowe chcąc nie chcąc będzie opierał się coraz bardziej na wykorzystaniu rozwiązań VR.

Adrian Łapczyński
CEO Epicvr.pl  – agencji VR tworzącej aplikacje VR i filmy 360.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).