Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak skonstruować przyciągający uwagę newsletter, który zostanie przeczytany przez Twoich potencjalnych klientów?

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Czasy, w których ludzie czytali wszystkie wysłane do nich e-maile mamy już dawno za sobą. Dziś, ponad połowa  wiadomości, które trafiają na skrzynki pocztowe, idzie prosto do kosza albo do spamu. Kolejna lwia część, trafia tam od razu po przeczytaniu mało interesującego nagłówka. Co zrobić, by z Twoją wiadomością potencjalni klienci obeszli się inaczej?

Masz więc dwie opcje :
Albo nie pisz newslettera — zainwestuj czas i energię, jaką zużyłbyś na jego pisanie w coś innego, albo naucz się go pisać skutecznie. Jeżeli wybierasz drugą opcję, oto jak powinieneś się do tego zabrać:

1 – Zacznij od końca

Zanim zaczniesz pisać newsletter, określ dokładnie jego cel – co chcesz uzyskać za pomocą swojego newslettera? Co chcesz nim przekazać? Pisz, dążąc do celu. Nie rób dygresji, nie staraj się powiedzieć i osiągnąć za dużo jedną wiadomością. Masz dużo pomysłów i dużo do powiedzenia? Świetnie. Zostaw to na następne newslettery.

2 – Bez tego Twoje newslettery będą KASOWANE!

Nawet, jeżeli Twój newsletter zawiera sekret wiecznej młodości, nikt go nie otworzy, jeżeli tytuł e-maila będzie generyczny i nieinteresujący. Z czego składa się dobry tytuł? Jest jasny — zapewnia czytelną informację o zawartości e-maila — oraz przedstawia korzyść. Na podstawie tytułu, odbiorca podejmie decyzję o tym, czy Twojego emalia usunąć, czy też go otworzyć i przeczytać.

Zobacz różnicę pomiędzy dobrymi a złymi tytułami, jakie znalazłem w mojej skrzynce odbiorczej:

1. Newsletter na 2017-05 nowe oferty pobierz katalog pdf – Bardzo słaby tytuł. Czego on dotyczy? Co mi da zapoznanie się z tym? Po co mi to coś?
2. Nowości sprzętowe na 2017 – Jaki sprzęt? Suszarki czy części do komputera? Ja nic teraz nie szukam.
3. Rabat do 60% na słuchawki, głośniki i hi-fi tylko do 31 maja! - Dużo lepszy tytuł – wiem od razu o co chodzi, jakie mam korzyści i bliski termin stwarza u mnie potrzebę działania.

3 – Newsletter psuje się od Nagłówka

Jeżeli Twój tytuł zadziałał i odbiorca otworzył Twój newsletter, to pierwszą rzeczą, jaką w nim przeczyta, będzie nagłówek rozpoczynający tekst. Dlatego lepiej, żeby był chwytliwy i zachęcał do dalszego czytania. Głównym celem nagłówka, jest wzbudzenie zainteresowania u czytelnika.

Co tworzy dobry nagłówek?

Istnieje wiele metod na stworzenie dobrego nagłówka. Na początek spróbuj takiej formuły:

Liczba lub forma pytająca + Przymiotnik + Słowo kluczowe + Obietnica

Brzmi skomplikowanie? Przyjrzyjmy się tej formule krok po kroku. W tym celu potrzebujemy wziąć na warsztat przykładowy nagłówek.

Zacznijmy od nudnego nagłówka: „Remont mieszkania” i zacznijmy go zmieniać przy użyciu naszej formuły. „Remont mieszkania” to nasze słowo kluczowe. Czas go ulepszyć:

Liczba lub forma pytająca – masz odpowiedzi? Postaw najpierw pytanie! Mów konkretnie, a nie ogólnie. Zadaj pytanie lub posłuż się liczbą. Teraz Twój nagłówek to:

7 sposobów na remont mieszkania lub Jak wykonać remont mieszkania?

Lepiej, ale jeszcze za mało. Czas na przymiotnik.

7 niezwykłych sposobów na Remont mieszkania lub Jak profesjonalnie wykonać remont mieszkania?

I dodajmy na zakończenie szczyptę obietnicy!

7 niezwykłych sposobów na Remont mieszkania, które możesz samodzielnie wykonać! lub Jak profesjonalnie wykonać remont mieszkania poniżej XYZ złotych?

Widać różnicę? To ruszamy dalej.

4 – Nikt nie lubi natarczywego sprzedawcy

Po reklamowe ulotki rozdawane na ulicy, nie ustawiają się kolejki. Nie naśladuj takiego rodzaju promocji w Twoim newsletterze.

Informuj, nie reklamuj.

Reklam w internecie - zwłaszcza agresywnych i nieumiejętnie zrobionych - jest już za dużo. Nie możesz krzyknąć „Kup!” i liczyć na to, że taka komunikacja przełoży się na sprzedaż. Nie możesz również ograniczyć się do stwierdzenia „mam taki produkt!” lub „dostarczam takie usługi” .

Porzuć agresywną sprzedaż na rzecz przyjacielskiej oferty, lub darmowego źródła wiedzy – czegoś, na czym odbiorca może skorzystać. Pokazuj korzyści i rozwiązania. Jeżeli odbiorca poczuje, że dzięki Twojemu newsletter-owi czegoś się dowiedział – chętniej skorzysta z Twoich usług i przeczyta następne newslettery

Twój Newsletter powinien składać się z :

90% przydatnych informacji 10 % oferty  / reklamy

5 –  Ułatw odbiorcy czytanie tekstu

Używaj nagłówków!

Newsletter to nie powieść - nikt nie lubi bloków tekstu na skrzynce odbiorczej. Jeżeli masz dużo do powiedzenia, rozrzedź tekst – podziel go na łatwe do „przegryzienia” kawałki.

Używaj śródtytułów.

1. Używaj wypunktowań

  

Oczywiście – wszystko z umiarem i nic na siłę – nie chodzi o wklejanie na siłę różnego rodzaju wizualnych „ulepszeń”. Pomoce wizualne są jednak obecne w każdym tekście zamieszczonym w sieci — nie tylko w newsletterach — i nie dzieje się tak bez przyczyny. Masz do wyboru bardzo wiele metod i narzędzi, by podzielić swój blok tekstu, na łatwiejsze do przeczytania fragmenty. Sam wybierz, z jakich wizualnych dodatków chcesz korzystać.

 

To tylko jedne z kilku metod regularnie stosowanych przez agencje marketingowe – złap więcej przydatnych trików na wartościowy content w przyszłych artykułach!

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).