Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak testować skuteczność e-mailingów?

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Zastosowanie w wiadomości najbarwniejszych technik perswazyjnych nie wystarczy, by stworzyć skuteczny e-mail. Tak na prawdę, o wszystkim decydują nasi klienci. To oni głosują na dany produkt swoimi portfelami. W biznesie liczą się wyniki. Nieraz okazuje się, że wygrywa ten e-mail, który nam jako autorom najmniej się podoba.

Sprawdzajmy efektywność wysyłanych mailingów, bo to da nam jasny obraz tego, czego pragną nasi Klienci. Dzięki tym informacjom stworzymy lepsze oferty sprzedażowe i zwiększymy sprzedaż.

Przed wysłaniem ważnego newslettera podzielmy bazę losowo na kilkusetadresowe fragmenty. Do każdego z nich wyślijmy tę samą wiadomość napisaną w inny sposób - inny nagłówek, pole "OD", treść i długość tekstu. System mailingowy FUMP daje nam możliwość pomiaru klikalności odnośników.

Dostosujmy własny system zamówień do wykonywania testów. Pomoże to nam stwierdzić, z której kampanii (wiadomości) otrzymaliśmy więcej zamówień. Nieraz zdarza się, że pewna wiadomość ma niższą klikalność, ale więcej osób po jej przeczytaniu dokonuje zakupu produktu, a to jest nasza Najbardziej Oczekiwana Akcja.

W ten sposób działa system sklepu internetowego SukcesPRO.pl i PlatinumStore.pl. Do kilku baz adresowych wysyłam wiadomości z takimi linkami:
1) www.sukcespro.pl/p-1-mail1/
2) www.sukcespro.pl/p-1-mail2/

Po tym wiem, który Klient złożył zamówienie z danej kampanii.

W mniej zaawansowanym systemie sklepu skuteczność sprawdzimy w prostszy sposób. Po prostu, wyszukajmy adres e-mail Klienta w bazach danych - i po tym będziemy wiedzieć, jaką wiadomość mu wysłaliśmy.

Jak testować skuteczność ofert w sklepie internetowym?

Stwórzmy kilka wersji produktów w sklepie internetowym. Każdy z nich inaczej opiszemy i po zamówieniach jesteśmy w stanie sprawdzić, która wersja oferty maksymalizuje nam zyski.

Do zbierania zamówień możemy wykorzystać system FUMP. Po ustawieniu powiadamianiu nas o subskrypcji będziemy dostawiali maile, gdy ktoś dokona zamówienia. Po sprawdzeniu opłaty na koncie bankowym wysyłamy produkt na wskazany adres.

System FUMP zawiera także system referencyjny informujący nas, z czyjego polecenia albo z jakiej kampanii otrzymaliśmy nowego klienta. W ten sposób łatwo i szybko stworzymy prosty program partnerski. Wystarczy, że nasz Partner przekieruje użytkownika na stronę, przykładowo, www.platinumstore.pl/?ref=toczyski. System przypisze użytkownikowi kampanię "toczyski". Rozpoznamy wtedy, komu przypisać prowizje.

Kiedy sprawdziliśmy już skuteczność ofert nie pozostaje nam nic innego, jak wysłać zwycięską wiadomość do reszty bazy maksymalizując naszą sprzedaż, a tym samym zyski.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).