Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak zwiększyć liczbę wartościowych subskrybentów Twojego newslettera?

Michał Toczyski | Młoda Krew Biznesu

Istnieje kilka wskazówek, których zastosowanie wpłynie na większą skuteczność Twoich newsletterów. Od prostych spraw takich, jak zapewnienie o poufności danych oraz długości wersów zależy zainteresowanie Twoim biuletynem. Przy czym najważniejszym elementem jest...

Wysoka wartość wiadomości

Im ciekawiej piszesz, tym chętniej Odbiorcy Cię czytają. Wysyłając im wartościowe informacje budujesz Swój wizerunek eksperta, osoby lub też zespołu, który wie, co mówi i przekazuje konkret. Bez tego naważniejszego punktu wszystkie pozostałe nie mają znaczenia. Dlatego postaw Sobie jako priorytet zadbanie o jakość materiałów, jakie przygotowujesz dla Czytelników.

Ile znaków w linijce e-maila?

Rubryki w gazetach czytamy szybko. Nie sposób pogubić się w linijkach. Zastosujmy to samo w e-mail marketingu i ułatwmy czytanie naszym Odbiorcom. Skróćmy wersety wysyłanego tekstu do 50-70 znaków.

Jak długa wiadomość?

Dawniej skuteczna wiadomość mogła mieć nawet do dwóch ekranów długości - po sformatowaniu (4 linijki na akapit). Dzisiaj otrzymujemy coraz większą liczbę newsletterów i siłą rzeczy tępi sie powoli to marketingowe ostrze. Skróćmy wiadomość do jednego ekranu.

Widziałem także kampanie jednozdaniowe - typu: "witaj, mam dla Ciebie prezent, jest to pełna wersja raportu na temat perswazji w sprzedaży - pobierzesz go klikając poniższy link". Niekiedy warto zmieniać długość e-maila, by nie zanudzić Odbiorców.

Długość wiadomości zależy od targetu. Wysyłając e-mail do menedżerów, którzy z założenia nie cieszą się dużą ilością czasu na lekturę poczty, postarajmy się ją skondensować. Pamiętajmy o testowaniu - wtedy na własne oczy zobaczymy różnicę pomiędzy skutecznością kilku mailingów.

Co wpisać w polu OD?

Zamieść w nim Swoje imię i nazwisko, a także - po myślniku - nazwę firmy.

Zadbajmy także o właściwy podpis: "Pozdrawiam, Michał Toczyski, Koordynator Grupy szkoleniowej Sukces PRO". Warto zamieścić w nim dane takie, jak: telefon, adres strony internetowej, prywatny blog, strona na facebooku, adres firmy i kapitał zakładowy.

Załączniki czy linki do plików?

Niektóre firmy wycinają wybrane załączniki z wiadomości - nieraz bez wiedzy właściciela poczty. Nadal się zdarza, że internauci zamiawiają newslettery na skrzynki firmowe, a nie prywatne. Często bardziej sprawdza się zamieszczanie linków do plików zamieszczonych na serwerze. Poza tym, zużywamy mniej transferu, a nasz Odbiorca szybciej pobierze pocztę.

Chcemy wysłać mailing do kilku list adrosowych, na których subskrybenci się powtarzają...

Zdarza się, że prowadzimy kilka list mailingowych. Niektórzy subskrybenci zapisali się na kilka z nich. Jak wysłać mailing do wszystkich kontaktów i się nie powtarzać? Pokażę Ci, jak to zrobić za pomocą autorespondera FUMP.

Otwierasz dodatkową listę mailową. Kopiujesz adresy e-mail z kilku pozostałych. Wtedy duplikujące się e-maile zostaną zastąpione. Wysyłasz newsletter do tej nowej listy. Pamiętaj, by w sekcji "formularz" zaznaczyć opcję na temat rezygnacji z subskrypcji: Jeśli ktoś wypisze z tej listy, to niech automatycznie zrezygnuje z list pozostałych. Istnieje taka opcja w panelu do zaznaczenia.

Im jaśniej napiszesz, że można zrezygnować, tym mniej osób to zrobi

Kiedy prowadzisz interesującą i wartościową listę subskrypcyjną, to pisz jasno o tym, że można z niej rezygnować. Im bardziej widoczna będzie informacja o możliwym wypisaniu się z biuletyny, tym mniej osób to zrobi. Czemu?

Twoi odbiorcy czują się wtedy bezpieczniejsi. Wiedzą, że jesteś osobą, której zależy na dobrych relacjach i nie spamujesz bezmyślnie, tylko szanujesz innych i dajesz im wybór. Wiedzą, że mogą się wypisać i mają większą cierpliwość. Są w stanie poczekać i okładają rezygnację na później. Poza tym, zdają sobie sprawę z tego, że autorowi mailingów zależy na wygodzie odbiorcy, a nie tylko i wyłącznie na posiadaniu czyjegoś adresu. Przecież to właśnie SPAM polega na tym, że nie można z niego zrezygnować.

Dlatego na końcu wiadomości zamieszczaj widoczną informację: "Szanuję Twoją prywatność. Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ sam, sama dopisałeś, dopisałaś się do listy subskrypcyjnej. Jeśli z jakiegokolwiek powodu chcesz zrezygnować z biuletynu, to kliknij poniższy link [...]".

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).