Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak zwiększyć ruch na Twojej stronie WWW?

office | Przestrzeń dla biznesu

Zasada Pareto (inaczej 80/20) spowoduje wzrost Twoich statystyk oglądalności o nawet kilkaset procent pod warunkiem, że dowiesz się, jak z niej korzystać. Odpowiedz Sobie na kilka jakże ważnych pytań.

Czy wiesz, ile osób odwiedza Twoją stronę?

Jakie tematy interesują internautów? Jaki odsetek osób zapisuje się na newsletter, rejestruje w witrynie? Ile procent internautów wypełnia formularz kontaktowy lub zamawia Twój produkt? Załóżmy, że w ciągu miesiąca gościłeś 30 000 unikalnych użytkowników i zdobyłeś 60 zamówień. Każda transakcja generuje 150 zł obrotu. Twój przychód wynosi 60 * 150 zł = 9 000 zł. Zatem jedna osoba, która wchodzi w ciągu miesiąca na Twoją stronę warta jest dla Ciebie 0,3 zł (bez uwzględnienia kosztów). Twój budżet na pozyskanie jednego użytkownika wynosi 30 groszy. To kwota, jaką jesteś w stanie przeznaczyć na zdobycie jednej odwiedziny. Pomysł: Znajdź serwis, blog, forum, portal, newsletter, któremu zapłacisz za reklamę - przykładowo link, banner bądź artykuł sponsorowany. Jak najbardziej zastanów się także nad takimi sposobami promocji, jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach, Google AdWords bądź marketing społecznościowy. Przeznacz testowy budżet na wybrane działania i sprawdź, jak wiele odwiedzin w ten sposób wygenerujesz. Oraz - jak przekłada się to na sprzedaż. Po miesiącu będziesz miał jasność, jak się sprawy mają.

Czy wiesz, jak wiele czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie?

Znajduję Twoją stronę w wyszukiwarce. Wchodzę. Skanuję wzrokiem. Nie widzę tego, co mnie interesuje. Klikam "wstecz". Jeśli Twojej witryny ten problem także dotyczy (długość wizyt wynosi zaledwie kilka sekund), to podsuń internaucie informacje pod nos. Dodaj właściwy nagłówek (który informuje, o czym traktuje Twój serwis WWW). Uprość szatę graficzną. Być może nawet tymczasowo (lub na dłużej) odśwież logo. Zobacz, czy w ten sposób długość odwiedzin wzrośnie, a Ty więcej zarobisz. Sprawdzaj i ciągle testuj. Które strony cieszą się największą oglądalnością? Na których podstronach internauci najczęściej rezygnują? Przyjrzyj się, czym zostało to spowodowane. Podmieniaj treść. Najważniejsze teksty napisz inaczej, ciekawej, w sposób mniej lub bardziej merytoryczny. I sprawdzaj skuteczność.

Czy wiesz, które podstrony odwiedzają Twoi klienci?

Które artykuły, strony ofert cieszą się powodzeniem? Czego szukają u Ciebie odwiedzający? Co należy poprawić? Czego szukają internauci na Twojej stronie? Właściwe statystyki poinformują Cię, czego szukali internauci w google.com, zanim weszli na Twoją stronę. Wykorzystaj to. Pisz o tym, co cieszy się zainteresowaniem. Zaspokajaj popyt.

Czy wiesz, z jakich miast pochodzą Twoi goście?

Po analizie geolokalizacji wyciągniesz stosowne wnioski. Dowiesz się, gdzie tak naprawdę zainteresowani szukają Twojej firmy i Twoich produktów. Być może to pierwsza, co prawda niepewna i dopiero wstępna wskazówka dotycząca tego, na jakim rynku się skoncentrować i gdzie otworzyć filię.

Czy wiesz, co stanowi dla Ciebie największe źródło klientów?

Załóżmy, że połowa Twoich gości przychodzi z wyszukiwarek, a druga połowa z zaprzyjaźnionych witryn i portali. W ten sposób dowiesz się, z kim warto trzymać, a gdzie nie trzeba się pokazywać, bo nie przynosi to porządanych rezultatów. Przeanalizuj, które działania reklamowe dają Ci najwięcej klientów i skup się na tym źródle. Multiplikuj to co działa. To formuła każdego sukcesu.

Jakie statystyki?

Korzystam ze statystyk oglądalności Google Analytics oraz Piwik. Dzięki zarówno jednym, jak i drugik statystykom odpowiesz na wszelkie postawione w tym artykule przeze mnie pytania. (Piwik to oprogramowanie, które zamieszczasz na własnym serwerze - informatyk zrobi to w ciągu kilkunastu minut).

 

Portret użytkownika Gość

Tylko gdzie znaleźć kliki za 5 groszy?

Portret użytkownika Otwarty Umysł

Nie jest trudno znaleźć taką reklamę, ale jeśli już taką znajdziesz zazwyczaj grupa docelowa jest niezbyt dopasowana(np. masowy mailing (nie spam)), ale można się tez dogadać z adminami niektórych stron co do reklamy i płatności... Jeśli chcesz reklamować się na dużej stronie o tematyce bankowości admin może nie chcieć się z tobą targować, ale ja prowadzę stronę o tematyce rozwoju duchowego i portale na ten temat są raczej niszowe, więc co do reklamy spokojnie mogę się dogadać.

Portret użytkownika 24 strony

Bardzo duże znaczenie podczas planowania kampanii ma usability strony. Tak jak autor napisał ważne jest to, aby umiejętnie kontrolować to co się dzieje na stronie i odpowiednio optymalizować stronę.

Portret użytkownika Halo

to chyba nie chodzi o to aby zmusic uzytkownika do tego aby kliknal w link ale zeby wrocil na Twoja strone!

Portret użytkownika Radek

Można zawsze skorzystać z autosurfa.

Portret użytkownika lukkrzymin

masakryczne uogólnienie, jeśli w ogóle coś można mieć z tego tekstu ;) pisanie o takich liczbach rozbudza tylko wyobraźnie, i nic ponad to...

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).