Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Kampanie AdWords kierowane na konta Gmail

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

We wrześniu Google wprowadziło na wszystkich kontach AdWords możliwość kierowania reklam bezpośrednio do skrzynek użytkowników poczty Gmail. Jest to tzw. reklama GSP.
Nie jest to może całkowicie nowe rozwiązanie, ale dopiero teraz stało się ogólnodostępne
.

Dlaczego warto poznać ten nowy format reklamowy?

W Polsce z poczty Gmail korzysta ponad 5 mln użytkowników. Duża część z nich to użytkownicy biznesowi, którzy korzystają z Gmail-a na swoich telefonach komórkowych. Jeżeli myślisz, że dzięki nowej usłudze możesz rozsyłać spam, to jednak jesteś w błędzie. Najważniejszą zaletą nowej usługi jest unikatowy system targetowania reklam, pozwalający prezentować reklamę użytkownikom, którzy w swojej korespondencji używają określonych przez Ciebie fraz.

Co to oznacza w praktyce?
Jeżeli np. prowadzisz biuro nieruchomości w Warszawie, to możesz skierować swoje reklamy do użytkowników używających w korespondencji frazy „mieszkanie warszawa”. Jest naprawdę spora szansa, że takich fraz używa ktoś, kto właśnie chce kupić lub sprzedać mieszkanie w tym mieście. Być może ta osoba nawet prowadzi korespondencję z Twoją konkurencją!

Jeszcze większy zasięg
Jeżeli nie wiesz, jakich fraz używają Twoi potencjalni klienci w swojej korespondencji, to też nic straconego. Możesz skierować reklamy na kategorię zainteresowań wybieraną z bardzo rozbudowanego drzewa kategorii w systemie AdWords. Bez problemu dotrzesz więc do użytkowników, którzy interesują się np. nowymi samochodami marki BMW. Jeżeli zależy Ci na utrzymaniu relacji z osobami, które były na Twojej witrynie, możesz też wykorzystać kierowanie na grupę remarketingową. To spowoduje, że użytkownicy Ci zobaczą Twoją reklamę bezpośrednio w Twojej skrzynce.

Format reklamowy
System AdWords udostępnił system kreatora reklam, który pozwala w dość łatwy sposób stworzyć podstawowy przekaz reklamowy.
Taki przekaz składa się z 2 elementów. Pierwszy to tzw. teaser, czyli zwinięty nagłówek reklamy. Wyglądem przypomina on zwykły nagłówek maila, jakich setki masz w swojej skrzynce. Powinien jednocześnie zachęcać i zniechęcać do klikania. Zachęcać faktycznych odbiorców komunikatu, a zniechęcać przypadkowe osoby. Dlaczego to ważne? W przeciwieństwie do zwykłych reklam płacisz za kliknięcie w nagłówek reklamy, a nie za przejście do Twojej strony.Po kliknięciu w reklamę użytkownik zobaczy Twój właściwy przekaz. Tu znowu jest kilka możliwości. Od pojedynczego obrazka, przez reklamę z jednym lub wieloma produktami / usługami, aż po dowolną reklamę w formacie HTML. W tym ostatnim możesz nawet osadzić w reklamie formularz czy plik wideo z Youtube.

Dla kogo reklama GSP?
Reklama taka jest jeszcze stosunkowo mało popularna. Dlatego szczególnie powinny sią nią zainteresować firmy, które działają na mocno konkurencyjnych rynkach jak finanse czy nieruchomości, gdzie ceny kliknięć w tradycyjne reklamy nierzadko sięgają kilkunastu złotych. Dzięki reklamie GSP jest możliwe 3-4 krotne zmniejszenie kosztów dotarcia do pojedynczego użytkownika i mam tu na myśli nie tylko rozwinięcie i zapoznanie się z treścią reklamy, ale wykonanie zaplanowanej akcji, jak wypełnienie formularza, czy przejście na stronę.

Chcesz wypróbować to innowacyjne rozwiązanie?
Więcej informacji na temat kampanii AdWords w Gmail znajdziesz w artykule na naszej stronie. Zapraszamy.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).