Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Nowa era w Internecie - potraktuj klienta osobiście!

Michał Toczyski | Młoda Krew Biznesu

Jak pisać spersonalizowane oferty na stronę tak, by Internauta czuł się wyróżniony?

Witaj Michale, Tomaszu, Małgorzato... Twoje imię sprawia, że przykładasz uwagę do danej wiadomości e-mail, propozycji czy też artykułu. Zadzwoniła do mnie marketerka i zaproponowała przesłanie oferty. Prawie zawsze się na to zgadzam.

Odesłała mi wiadomość z załącznikiem PDF. W najbardziej widocznym miejscu dokumentu widniało wyśrodkowane moje nazwisko. Od razu świadomie (i nieświadomie) potraktowałem tę ofertę jako wyróżniającą się. Firma, która stosuje tę niezwykle prostą technikę w domyśle przekazuje: Kliencie, traktujemy Cię indywidualnie, zależy nam na Tobie, nie wysyłamy masowego spam-mailingu, tylko personalizujemy wiadomość. To dobrze.

W swoich firmach, Platinum Group i Sukces PRO poszliśmy o krok dalej. Przygotowujemy profilowane oferty pod każdego Klienta osobno - wtedy, gdy już wyraził chęć współpracy. Czasami wydaje się to oczywiste, choć nie dla wszystkich. Moja konkurencja chciałaby, aby Klient napisał do nich:

- "Chcę pozycjonowanie strony www....pl na te słowa kluczowe: [...]."
- "Chcę strony WWW, która będzie wyglądała tak i tak, schemat bez dyskusyjny w załączeniu wraz ze specyfikacją, logotypem i wskazówkami."
- "Chcę szkolenia z zarządzania pracownikami dla grupy 5 menedżerów, którzy [...]."

Ale to bajka. Wtedy wszystko odbywało się szybciej. Tak sprzedajemy konkretne produkty, a nie usługi, które za każdym razem przygotowuje się oddzielnie. To my składamy Klientowi propozycję - nie musi się on przecież znać na internetowym marketingu.

Dlatego na zapytanie (brief) Klienta przygotowujemy dla niego specjalny projekt obejmujący kilka uzupełniających się naszych usług, z których komponujemy kampanię marketingową. To nowe podejście spotykane najczęściej w profesjonalnych, drogich agencjach interaktywnych na rynku. Czy się będzie popularyzować?

Zapewne tak. Choć nie prędko. Ta technika nadaje się dla firm, która potrafi zająć się kompleksową obsługą i ma profesjonalnych wykonaców. Tylko wtedy, gdy menedżer zna się na rzeczy, stworzy INNOWACYJNĄ i INTERESUJĄCĄ strategię bądź kampanię promocyjną.

My, jako Klienci, Ludzie, uwielbiamy spersonalizowane, indywidualne podejście. Jego namiastkę warto stosować w e-mailingach. System wielokrotnego autorespondera (newslettera) FUMP posiada możliwość wstawiania imion i nazwisk subskrybentów do wiadomości. Przesyłamy im na przykład taki e-mail:

Michale, w jaki sposób wyróżniasz Swoich Klientów?

Witaj Michale, zastanawiałeś się kiedyś, jak pisać spersonalizowane oferty na stronę tak, by Internauta czuł się wyróżniony?

Nabyłem ostatnio oprogramowanie do newslettera, które odmienia imiona użytkowników w wołaczu - jak w powyższym przykładzie.

Już ze dwa lata temu przygotowałem aplikację, z której korzystałem we własnych projektach, a umożliwia ona przygotowanie imiennej oferty na stronę WWW. Łatwo zintegrujesz ją z dowolnym system e-mailingowym. Aby zadziałała, potrzebujesz dostępu do języka PHP - Twój dobry informatyk z pewnością się na tym pozna.

Wejdź - przykładowo - tutaj: http://persona.profisite.pl/?imie=Przemek

Gdy użytkownik wejdzie na stronę bez imienia w adresie (jak wyżej - po pytajniku), to system wyswietli mu okienko z prośbą o jego podanie.

Niespotykane wrażenie. O tym pisze także Joe Vitale, światowej klasy specjalista ds. marketingu i uważa to za hipnotyczny element strony internetowej. Po kliknięciu w powyższy link dowiesz się, jak zamieścić imię (nazwisko, numer zamówienia czy e-mail? nie ma to znaczenia - ta aplikacja jest uniwersalna!) w tekście sprzedażowym podczas masowej wysyłki czy też e-mailingu.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).