Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Przepis na wartościowy content marketing, który przyciągnie klientów na Twoją stronę

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

W morzu Internetu istnieje wiele niemal pozbawionych treści stron, które pomimo swojej tekstowej oszczędności, za sprawą grafik i dynamicznych efektów, wywierają na odbiorcach dobre wrażenie. Jak myślisz, czy takie barwne strony przynoszą swoim właścicielom wartościowe kontrakty? Czy rzeczywiście sprzedają tyle samo co serwisy, których wizualne aspekty mają mniej bogaty charakter, ale za to zawierają zdecydowanie więcej treści?

Chociaż ludzki umysł większość informacji wyłapuje z przekazów w formie obrazów, nawet najpiękniejsza kompozycja wyrafinowanych grafik i dynamicznych efektów web developerskich, nie wystarczy, by stworzyć dobrą stronę sprzedażową. Dzisiejsi użytkownicy dużo wymagają i aby zaufać danej marce, potrzebują dowodów na to, że jest ona ekspertem w swojej dziedzinie, a jeśli nie ekspertem, to chociaż specjalistą. Dlatego przemyślane treści na stronie są nieodzownym elementem serwisu, który ma skutecznie pełnić rolę sprzedażową. Jak stworzyć takie treści? Potrzebny będzie warsztat, wiedza i research. Ponadto z pewnością przyda się kilka sprawdzonych narzędzi.

Daj swoim klientom wartość

W erze ciągłego pospiechu klienci wciąż szukają wartości, które zostaną im podane na talerzu. Chociaż przeczytanie tekstu wymaga poświęcenia większej ilości czasu niż obejrzenie grafiki, za jego pośrednictwem można odbiorcy przekazać znacznie więcej informacji.

Jeśli jeszcze nie wierzysz, że teksty w Internecie mają ogromną moc, zastanów się przez chwilę nad zasadnością funkcjonowania forów, mediów społecznościowych i blogosfery. Te przestrzenie nie mogą narzekać na brak użytkowników, chociaż daleko im od efektownych witryn mówiących wyłącznie imponującym obrazem. Niemniej jednak to za ich pośrednictwem użytkownicy wymieniają się wiedzą i doświadczeniami. Jeśli i Ty dostarczysz takie wartości swoim klientom, możesz liczyć na to, że Twoja strona będzie częściej odwiedzana przez Internautów.

Szczypta kreatywności

Jak myślisz – ile stron funkcjonuje w Internecie? Już na początku 2014 roku było ich ponad 860 mln! Taka liczba daje dużo do myślenia i uświadamia, jak istotne jest by wyróżnić się z gąszczu sieci. Kreatywność będzie elementem, który z pewnością pomoże Tobie przykuć uwagę odbiorców. Koniecznie wykorzystaj ją w swoich treściach na stronę i w artykułach na firmowego bloga.

Odrobina analizy i techniki

Dobre treści na stronę i bloga łączą w sobie postawę twórczą z dogłębną analizą i twardymi danymi. Zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że kwiecisty język nie wystarczy, by zatrzymać odbiorców na dłużej. By dotrzeć do nich potrzebujesz określić grupę docelową, preferencje zakupowe, zainteresowania i tendencje rynkowe. Poznaj więc narzędzia, które pomogą Ci odpowiedzieć na potrzeby Twoich klientów, dzięki treściom opracowanym specjalnie pod ich kątem.

Narzędzia pomocne w tworzeniu wartościowych i przyciągających użytkowników treści

Buzzsumo

Dzięki Buzzsumo nie musisz więcej domyślać się, które treści w sieci zyskują największe zainteresowanie. To narzędzie precyzyjnie odpowie Ci na to pytanie.

Jak działa Buzzsumo? Bardzo prosto. Wpisz w pole frazę powiązaną z tematem, który chcesz poruszyć lub pojęcie ogólnie związane z działalnością Twojej firmy. Narzędzie pokaże Ci zestaw najpopularniejszych artykułów, czyli takich które zdobyły najwięcej lajków i udostępnień. Dzięki takim danym zyskasz informacje, jakie potrzeby mają osoby potencjalnie zainteresowane produktami/usługami Twojej firmy. Gorące tematy możesz poruszyć na przykład na swoim blogu z nieco innej perspektywy, tak by dostarczyć internautom nową wartość.


Źródło: Buzzsumo

Google Analytics

Wydaje Ci się, że doskonale znasz swoją stronę? A czy korzystasz z Google Analytics? Wystarczy spędzić z nim 15 minut, by przekonać się, że każdego dnia można dowiedzieć się czegoś nowego o swojej witrynie.

Dzięki temu narzędziu możesz poznać swoją stronę dosłownie od podszewki – Google Analytics pokaże Ci nawet, jak zachowują się użytkownicy na Twojej witrynie – więcej na ten temat pisaliśmy w artykule Ścieżkami użytkowników – jak czytać dane z Google Analytics. Narzedzie to odpowie Ci również na pytanie, które kampanie dopięły najwięcej sprzedaży. Zdradzi ponadto wiele informacji na temat gości odwiedzających Twój serwis – ujawni dane demograficzne i ich zainteresowania. Ponadto pokaże, które teksty przyciągnęły najwięcej czytelników oraz średnio ile czasu internauci poświęcili na wertowanie danego artykułu – czy przeczytali go od deski do deski, czy uciekli po przejrzeniu samego leadu. Z zapleczem w postaci takiej wiedzy, będzie Ci o wiele łatwiej ułożyć treści, które zainteresują Twoich obecnych i przyszłych klientów.

SEMSTORM

Czy słyszałeś o takim narzędziu jak SEMSTORM? Na co dzień pełni ono rolę profesjonalnego wsparcia dla działań SEO, jednak może okazać się również bardzo przydatne dla Ciebie – nawet jeśli nie jesteś wykwalifikowanym specjalistą SEO i nie zamierzasz samodzielnie pozycjonować swojej strony.

SEMSTORM zdradzi Ci dokładnie, na których pozycjach plasuje się Twój serwis na konkretne słowa kluczowe. Dzięki niemu dowiesz się również, jak skuteczna jest Twoja strona na tle konkurencji – czy wypada wyśmienicie, czy też raczej blado. Prawdopodobnie jednak największym prezentem od SEMSTORM będą dla Ciebie informacje, czego dokładnie Twoi potencjalni klienci szukają – jakie zapytania wpisują w wyszukiwarkę. Tym samym dowiesz się, jakie mają potrzeby i zyskasz sposobność, by przyjść im z pomocą i przekazać im konkretną wartość.

Google Trends

Prowadzisz biznes lokalny lub sezonowy – sklep obuwniczy, usługi hydrauliczne, kawiarnię, przedszkole lub jakąkolwiek inną działalność, która związana jest stricte z konkretnym miejscem lub porą roku? Zastanów się przez chwilę – co musisz wiedzieć, by stworzyć treści przyciągające jak magnes nowych klientów? Z pewnością to, co może Ci zdradzić Google Trends. To narzędzie powie Ci, jakimi tematami interesują się i jakie pytania zadają użytkownicy w Twoim regionie. Co więcej, poinformuje w jakich miesiącach, dokładnie które zagadnienia cieszyły się największym zainteresowaniem.

Research forów i mediów społecznościowych

Mogłoby się wydawać, że w Internecie można znaleźć już wszystko – czy jednak tak jest w rzeczywistości? Skoro artykuły online poruszają już każdy temat, to skąd zasadność wspomnianych na początku forów internetowych? To tam bardzo często ludzie szukają odpowiedzi, których nie mogą znaleźć. I Ty stań się bywalcem takich miejsc – konkretnie tych forów, których tematyka ma wspólny mianownik z działalnością Twojej firmy. Te wyjątkowe strefy pozwolą Ci bliżej poznać osoby, które być może w przyszłości staną się Twoimi klientami. Jeśli już nimi nie są...

Nie zapominaj również o mediach społecznościowych. Odwiedzaj grupy tematyczne związane z działalnością Twojej firmy i prowadź swoje firmowe kanały. Jeśli często będziesz dzielić się na nich postami, metodą prób i błędów dowiesz się, jakie tematy najbardziej interesują Twoich klientów – pokażą Ci to liczby lajków i udostępnień. Zaglądaj też na firmowe strony swojej konkurencji – na pewno nie raz, nie dwa znajdziesz tam coś, co zainspiruje Cię np. do napisania artykułu.

Znajdź odpowiedź w pytaniach

Niezależnie od tego, z jak bardzo zaawansowanych narzędzi korzystasz koniecznie musisz uzmysłowić sobie jedną bardzo ważną rzecz. To Ty tak naprawdę najlepiej znasz swoich klientów.

Sięgnij pamięcią tydzień, miesiąc, rok i kilka lat wstecz – jak często Twoi Klienci zadają Ci pytania? Zapewne przeżyłeś chociaż jeden taki dzień, podczas którego wprost pękała Ci od nich głowa. Przypomnij sobie, w jakich kwestiach Twoi klienci mieli wątpliwości i co ich nurtowało. Zbierz również takie informacje od pracowników, którzy na co dzień mają kontakt z klientami. Wykorzystaj tę wiedzę, wyjdź im na przeciw i zacznij ich edukować i informować o kluczowych kwestiach – oczywiście za pośrednictwem Twojej strony internetowej.

Forma na miarę treści

Na koniec warto zadać sobie jeszcze jedno pytanie – czy dobry temat wystarczy, by przyciągnąć klientów? Niestety nie zawsze. Powinieneś również zastanowić się, w jakiej formie przekażesz odbiorcom opracowaną treść. Czasem warto pokusić się o coś więcej niż zwyczajny artykuł. Może wywiad, mini słownik ważnych pojęć, case studies, przewodnik lub obszerny raport? A może nawet coś bardziej rozbudowanego niż suchy tekst? Ale o tym innym razem. Video tutoriale i webinary z pewnością zasługują na oddzielny artykuł.

Nim zasiądziesz przy klawiaturze i zaczniesz planować nowe działania content marketingowe, zapamiętaj jedną ważną zasadę – zawsze patrz na swój serwis przez pryzmat jedności. Każdy jego element powinien umiejętnie korespondować z otoczeniem, a każda sekcja witryny musi stanowić spójny element całości. Nie skupiaj się jedynie na treści i nie ograniczaj się jedynie do pięknych grafik. Traktuj swój serwis jako pełną wartość, którą chcesz przekazać swoim klientom. Wtedy zyskasz większe szanse na to, że Twoja strona stanie się rzeczywiście cenna w oczach odbiorców – tym samym chętniej będą z niej korzystać i chętniej będą na nią wracać.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).