Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Szanuj Swojego rozmówcę

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Do napisania tego rozdziału skłoniło mnie kilka wykładów, których miałem nieprzyjemność wysłuchać. Nuda, monotonia, brak sensu i celu to główne zarzuty, które można przedstawić tamtym prelegentom.

Pamiętaj, że wszystko weźmie w łeb, jeśli nie będziesz szanował rozmówcy. Tak więc, ustal cel Swojej wypowiedzi. Dlaczego druga osoba powinna Ciebie wysłuchać? Na co warto zwrócić uwagę? W jakiej formie przekażesz jej informacje?

Dostosowanie, które już poznałeś, to także błyszcząca oznaka szacunku dla rozmówcy. W końcu... specjalnie uczysz się mówić tak, jak on i przekazujesz mu informacje w zjadliwej dla niego treści. Pisząc tekst dla różnych osób czy wygłaszając prelekcję, używaj wszystkich trzech kanałów percepcji.

„I w tym momencie ‘Arry ryknął donośnym głosem coś, czego nie wypada w tej książce powtarzać, a z jego brązowej różdżki wystrzeliło oślepiająco białe światło. ‘Ermiona rzuciła się na zimną, mokrą posadzkę przestraszona. I w tym momencie rozpętało się piekło…”

Wymyślone na poczekaniu, ale pamiętaj, żebyś wzorował się na dynamicznej, ciekawej strukturze tekstu pełnej przymiotników i odwołań do różnych zmysłów. Wzoruj się na bestsellerach książkowych. Dlaczego ludzie je kupują? Ponieważ autorzy tych publikacji potrafią zaciekawić.

Każdego słowa używaj mądrze, w jakimś celu. Każdy wyraz jest potrzebny do zrozumienia całości wypowiedzi. Szanuj czas odbiorców, a skoro już Cię słuchają, niech będą Tobą zainteresowani.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).