Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Materiały biurowe w firmie. Sprawdź czy nie trwonisz pieniędzy.

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Prowadzenie oszczędnej polityki wydatków w firmie to jeden z priorytetów każdego przedsiębiorcy. Kiedy przychodzi potrzeba zrobienia pewnych cięć budżetowych w spółce, zazwyczaj zastanawiamy się nad możliwością zmniejszenia etatów, oszczędności na energii lub paliwie lub na innych mediach.

Jak oszczędzać na materiałach biurowych?

Materiały biurowe wydają się w tym wypadku nie dużym wydatkiem. Ile razy zdarzyło się, że zabrakło ci papieru, segregatora lub koperty w firmie i wysłałeś do sklepu swojego pracownika po dokonanie zakupów biurowych ? Zliczając wszystkie faktury za zakupy biurowe, możesz się zdziwić ile tego nazbierało się w ciągu np. miesiąca. 

W miarę rozrastania się firmy potrzeby materiałów biurowych niestety rosną i stają się jednym z głównych wydatków w spółce. Umiejętność racjonalnego gospodarowania kosztami na cele utrzymania biura, staje się bardzo poważną kwestią i w tym wypadku trzeba pomyśleć o bardziej profesjonalnym zaopatrzeniu. Wiele hurtowni materiałów biurowych oferuje stałą współpracę, dostawę gratis i zaopatrzenie w ciągu 24 h. Ponadto zakup tych produktów w jednym miejscu w ilościach hurtowych gwarantuje atrakcyjne ceny, a także dodatkowe rabaty i przywileje. Warto zatem zaplanować wcześniej potrzeby biurowe w firmie i złożyć duże kompleksowe zamówienie np. raz lub dwa razy w miesiącu. Dzięki temu nie tylko zmniejszymy koszty utrzymania biura, ale też otrzymamy możliwość zapłaty prolongowanej za zakupy. Stały klient ma możliwość nie tylko negocjowania ceny, ale też otrzymać przywilej wydłużenia terminu zapłaty za zamówienie. 

Drukowanie a tusze do drukarek

Niewątpliwie materiały eksploatacyjne to dość spory wydatek w firmie. Tusze do drukarek w spółce wymagają częstej wymiany niż w naszych domowych urządzeniach drukujących. Dlatego warto pomyśleć już o oszczędności atramentu na etapie zakupu modelu drukarki. Same urządzenia nie są drogie. Już do małej firmy można zakupić wielofunkcyjny kombajn (skanowanie, drukowanie, kserowanie itp.) za kilkaset złotych. Jednaka eksploatacja ich jest bardzo droga. Oryginalny kartridż czarny ( 20 ml) kosztuje ok. 100 zł. Biorąc pod uwagę dużą ilość drukowanych stron w firmie, pojemniki z tuszem będziemy musieli wymieniać nawet kilka razy w miesiącu. Co już po miesiącu jej użytkowania może przewyższyć wartość samej drukarki. Wybierając model urządzenia do drukowania warto zwrócić uwagę na dostępność zamienników. Zamienniki charakteryzują się praktycznie tą samą jakością co ich markowe odpowiedniki. A co najważniejsze są dużo tańsze. Za atrament nie firmowy (zamiennik) np. czarny (20 ml) zapłacimy ok. 20 zł- 50 zł, w zależności od modelu drukarki. W tym wypadku koszty eksploatacji spadają nam o ponad połowę. 

Tonery do drukarek laserowych

Drukarki laserowe cechują się dużą wydajnością i wysoką jakością wydruku. Dlatego tam gdzie istnieje potrzeba częstego ich wykorzystania- sprawdzają się najbardziej. Urządzenia te są droższe od typowych drukarek atramentowych, ale i efektywność ich jest większa. Warto zaopatrzyć się w drukarkę laserową, która jest sprzedawana z tonerem w komplecie z bębnem drukującym. Głowice i tonery to elementy, które najbardziej się zużywają w drukarce. Dlatego wymiana tonera z głowicą gwarantuje nam, że nasze urządzenie drukujące będzie mogło być eksploatowane dłużej. A przy okazji takie komplety nie są wcale droższe od samych tonerów. 
Przy wyborze drukarki laserowej również należy zwrócić uwagę na możliwość zastosowania zamiennika tonera lub jego regeneracji. Dzięki czemu znacznie zmniejszymy koszty utrzymania takiego urządzenia. 

 

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).