Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Czy sukces firmy zależy od lojalności pracowników?

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Lojalność pracowników jest wartością nie do przecenienia. Trudno wyobrazić sobie firmę odnoszącą międzynarodowe sukcesy bez kadry zaufanych, zaangażowanych i lojalnych pracowników. Z jednej strony lojalność to pasja, zaangażowanie, chęć doskonalenia zarówno swoich umiejętności, jak i procesów zachodzących wewnątrz firmy.

Z drugiej zaś to realna oszczędność – pracownicy, którzy są z nami na dłużej, generują w dłuższej perspektywie mniejsze koszty – nie musimy martwić się czasochłonnymi i drogimi procesami rekrutacyjnymi, wiążącymi się każdorazowo z kompleksowym przeszkoleniem pracownika i wdrożeniem go w nowe obowiązki. Budując lojalny zespół, zyskujemy pewność, że w gorących dla naszej branży okresach nie pozostaniemy bez wsparcia, a nawet trudne sytuacje okażą się możliwe do opanowania w stosunkowo krótkim czasie.

Jak budować lojalny zespół?

Coraz więcej pracodawców dostrzega pozytywny wpływ lojalnego zespołu na zyski swojej firmy. Zbudowanie lojalności wśród pracowników jest czasochłonnym procesem i wymaga ponoszenia stałych nakładów – w tym oczywiście finansowych, które pozwalają utrzymać ją na takim samym, zadowalającym poziomie. Jeśli zaniedbamy ten obszar, szybko okaże się, że zadowolenie naszego zespołu drastycznie spada, pracownicy odchodzą do konkurencji, która jest bardziej skora do tego, by skutecznie motywować i nagradzać. Jak zatem dbać o lojalność swoich pracowników? Jak skutecznie ich doceniać i nagradzać, by chcieli pozostać z nami na dłużej?

Warto w tym celu wdrażać do firmy systemy lojalnościowe, które kompleksowo zadbają o poczucie więzi, przynależności i zadowolenia naszego zespołu. Dzięki systemowi motywacyjnemu Sodexo zyskamy możliwość wyboru wielu interesujących narzędzi, wsparcie w procesie wdrożenia programu, jasny regulamin i pomoc podatkowo – prawną, a także opiekę specjalisty na każdym etapie.

Zatroszcz się o swój zespół z Sodexo

Najchętniej wybieranym narzędziem, które pozwala nagradzać lojalność swoich pracowników, są Bony Sodexo – najlepsza alternatywa dla nagród rzeczowych. Bony mają tę unikatową wartość, że dają możliwość personalizacji benefitu i samodzielnego wyboru zarówno miejsca, w którym chcemy dokonać zakupu, jak i towaru, jaki zamierzamy nabyć. Stwarza to wspaniałą szansę precyzyjnego dopasowania nagrody do potrzeb i oczekiwań naszych pracowników. Bony szybko i wygodnie można zrealizować w ponad kilkudziesięciu tysiącach punktów na terenie całego kraju. Unikamy więc ryzyka, że beneficjent będzie musiał fatygować się do znacznie oddalonego od swojego miejsca zamieszkania punktu akceptującego bony. W każdej średniej wielkości miejscowości znajduje się przynajmniej kilka punktów umożliwiających płatność za towar bonami Sodexo. Żadne z dostępnych obecnie na rynku narzędzi służących budowaniu lojalności nie jest tak elastyczne jak Bony Sodexo, które łatwo dopasowują się do indywidualnych potrzeb beneficjentów.

Warto pamiętać o tym, że nasi pracownicy mają zróżnicowane potrzeby. Młoda mama chętnie przeznaczy bony na zakup wyprawki dla swojego dziecka, pasjonat gier ochoczo sfinansuje sobie zakup nowej konsoli, miłośniczka mody uzupełni swoją garderobę o modele z najnowszej kolekcji popularnych sieciówek, zaś w okresie zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia czy Wielkanocy większość pracowników najprawdopodobniej chętnie przeznaczy bony na zakup żywności. To jedno narzędzie stwarza tak wiele różnorodnych możliwości! Wystarczy, że zdecydujemy się na wprowadzenie Bonów jako narzędzia lojalnościowego do naszej firmy, a pracownicy sami zdecydują, na co przeznaczą otrzymane pieniądze.

Wszystkie bony są akceptowane przez hiper i supermarkety, sklepy oferujące sprzęt RTV i AGD, popularne perfumerie, markety budowlane, sklepy jubilerskie, butiki odzieżowe, stacje benzynowe, biura turystyczne, a także restauracje, pizzerie czy nawet apteki. Dzięki bonom możemy podratować domowy budżet i kupić niezbędne artykuły spożywcze, odświeżyć swoją garderobę, wymienić zużyty sprzęt AGD, czy sprawić prezent ukochanej osobie – wybierając piękną biżuterię w prezencie mikołajkowym. To do pracowników należy wybór ich indywidualnego benefitu – my, jako pracodawcy, zyskujemy zaś pewność, że ofiarowany przez nas prezent celnie trafi w potrzeby naszego zespołu, faktycznie budując poczucie więzi i przynależności do naszej firmy.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).