Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak działać znacznie skuteczniej niż dotychczas?

Michał Toczyski | Młoda Krew Biznesu

Czego brakuje nam w dzisiejszych czasach? Czego dostaliśmy wszyscy tyle samo, 24 jednostki na dobę i większość z nas pragnie mieć tego więcej? W tym artykule dowiesz się, jak znacznie lepiej organizować czas i działać efektywniej.

Czy wiesz, że ponad 80% czasu na ogół wykorzystujemy mało efektywnie, słowem: marnujemy? Jak mówi sławna zasada Parta, 80% wyników pochodzi tylko z 20% Twojej włożonej pracy. W takim razie, co wydaje się być kluczem do olśniewającego sukcesu i ciągłego stawania się lepszym?

Czy to chodzi o Twój biznes, karierę czy naukę: sprawdź, co działa i rób tego WIĘCEJ. Jakie proste, prawda? Pozwolisz, że jeszcze raz powtórzę: sprawdzaj, co działa i rób tego więcej. Zanim jednak dogłębnie zrozumiesz tę zasadę, której umiejętne wykorzystanie może przenieść Twoje życie na całkowicie inny, wyższy poziom, czytaj dalej.

Co zrobić, by ukierunkować swoje działania? By nie szły na marne, ale przynosiły obfite plony? A teraz to, co być może już znasz z różnych treningów motywacyjnych, lecz pewnie jeszcze nie wykorzystujesz tego w skutecznym zarządzaniu czasem.

Cel

Kiedy wiesz, co chcesz osiągnąć dzisiaj, za miesiąc, za rok, to znacznie łatwiej ustalić Ci, za co się zabierać, a za co nie. Ustalaj cele i zadania na tydzień z góry. W Platinum Group i Sukces PRO korzystam z naszego systemu WIKI służącego do zarządzaniami informacjami w firmie. Dzięki temu na bieżąco mam informację, które zadania zostały wykonane przez współpracowników.

Zrezygnuj z czegoś i wykorzystaj ten sam czas inaczej

Możesz spać o godzinę krócej i mieć dodatkowe 60 minut dziennie. Czy to najlepszy sposób? Zbytnie skracanie snu negatywnie odbije się na całym naszym organizmie i jakości pracy, a tego przecież nie chcesz. Ale z niektórych złodziejów czasu albo zajmowania się drobiazgami możesz zrezygnować. Przygotuj listę, jakie to elementy.

Wykonuj to samo szybciej i efektywniej

Przekażę Ci teraz bardzo wartościowy sposób na ustalanie priorytetów - byś wiedział, za jakie zadania wziąć się teraz, a za które później.

Podziel zadania do wykonania na 5 grup:

  1. Ważne.
  2. Mniej ważne.
  3. Zbędne, bez wykonania których obędziesz się.
  4. Które możesz zlecić innym.

A później każde w kolejności oznacz kolejnymi literami alfabetu, np. 1A, 1B, 1C, 2A, 3A, 3B… Czyli najważniejsze będzie 1A, a później 1B etc. Oczywiście sam ustalasz Sobie te oznaczenia. Znam zwolenników zapisywania: 1-1, 1-2, 1-3, czy jeszcze inaczej.

O każdej pełnej godzinie spręż się – przez 10 minut staraj się zrobić tak dużo i tak szybko, jak tylko możliwe. Kiedy już się przyzwyczaisz, popatrzysz na Swoje dawne wyniki z lekkim uśmiechem mówiąc: „jakie szczęście, że to minęło…”.

Co jeszcze możesz z tym zrobić? Włącz muzykę, najlepiej dość szybką i taką, jaką lubisz wtedy, kiedy działasz najbardziej efektywnie. Dzięki temu Twój umysł zapamięta ten stan i zacznie kojarzyć go właśnie z DZIAŁANIEM.

I jeszcze jedno. Słyszałeś może o kwadracie Eisenhowera? To jedna z podstawowych taktyk zarządzania czasem, choć według mnie wymaga pewnego sprostowania. Kiedy dzielisz kwadrat (ok, może kwadrat to nie wyszedł) na:

1. Ważne i pilne 2. Ważne i niepilne
3. Nieważne i pilne 4. Nieważne i niepilne

Trójkę i czwórkę najprawdopodobniej możesz Sobie od razu darować, bo nie przyniosą one wymiernych rezultatów. Teraz proszę Cię, skup się na dwójce. (Inaczej tę ćwiartkę nazywamy „the zone”). Co by się stało, gdyby właśnie ona stała się w Twoim przypadku priorytetem?

Skoro jest to ważne i niepilne, to przecież wydaje się, że mógłbyś to odłożyć. Tylko PO CO? To różnie działa na różne osoby, jednak jak robisz coś z zapasem czasu i potrafisz się do tego zmotywować, to unikasz wtedy problemów, zostawiania wszystkiego na ostatnią chwilę.

Być może Ty potrafisz żyć spiesząc się. Jednak wiele projektów wymaga współdziałania i pomocy innych ludzi. W takich przypadkach nie licz, że będą oni działać tak samo szybko jak Ty. Pewnie już tego doświadczyłeś...

Podsumowując: staraj się usunąć pierwszą ćwiartkę - czyli wykonaj ją teraz. Doprowadzić do tego, by w Twoim życiu istniała tylko „the zone”, czyli ważne i niepilne. Byś na wszystko miał czas.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).