Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Z tarczą lub na tarczy – jak być liderem?

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Każdy z nas chce odnosić sukcesy – to naturalna potrzeba człowieka. Stała się jeszcze silniejsza w czasach, gdy kapitalizm ma dominujący wpływ na cały świat, a niemal wszyscy dążą do zarabiania jak największej ilości pieniędzy. Sukces to jednak nie tylko materialne zyski; to duma i satysfakcja z wykonywanej pracy, to także umiejętność współpracy z innymi ludźmi i zaszczepiania w nich swoich idei. Niezależnie od tego, jakie wyniki osiągamy w pracy zawodowej, czy wyszliśmy z danej sytuacji z tarczą lub na tarczy – możemy być liderem. Jak to zrobić?

 

 

Sukces to nie tylko pieniądze – sukces to ludzie

Nie ma gorszych i lepszych ścieżek zawodowych, jeśli robi się coś na 100% - i właściwie jest w tym część prawdy. Sam sukces można postrzegać bardzo różnie. Dla niektórych jest to kwota na koncie bankowym. Dla innych – popularność i wizerunek marki, którą stworzyli. Dla większości jednak sukces kojarzy się po prostu z liczbami; z czymś, co można zmierzyć, wycenić, oszacować. Zanika poczucie, że sukces to także duma, radość, satysfakcja – po prostu emocje, jakie towarzyszą pracy zawodowej. Sukces to także ludzie, bo bez ludzi żadna firma nie mogłaby się rozwijać. I niezależnie od tego, czy prowadzimy własne przedsiębiorstwo czy też zajmujemy jakieś kierownicze stanowisko, musimy sobie uświadomić, że sukces – jakkolwiek go nie definiujemy – nie jest wynikiem jedynie naszej pracy. Sukces to wypadkowa zaangażowania, czasem talentu. Odrobiny szczęścia. I innych ludzi. Od tego, czy np. dostaniemy od współpracowników odpowiednie wsparcie lub od tego, czy nasz zespół będzie potrafił wcielić w życie ideę, która narodziła się w naszej głowie, będzie zależeć, czy projekt ostatecznie zakończy się pomyślnie.

Sekret tkwi w byciu liderem

Niektórzy przez całe życie szukają sposobu na osiągnięcie sukcesu. Nie można im odmówić ciężkiej pracy, zapału, a nawet poświęcenia. Problem jednak leży gdzie indziej; tacy ludzie często po prostu nie potrafią współpracować z innymi, a co ważniejsze – być dla nich prawdziwym liderem. Ten problem dotyczy przede wszystkim właścicieli małych i średnich firm, którzy często mają bezpośredni kontakt ze swoimi pracownikami, wykonują z nimi wspólnie projekt, a mimo to – i mimo tytułu CEO – nie potrafią zarządzać swoim zespołem. Pracownicy nie widzą w nich liderów owładniętych misją i pasją. A jeśli nawet – to nie rozumieją, jakimi środkami mieliby dążyć do zrealizowania celu. Właściciele firm lub menedżerowie popełniają w tym zakresie wiele błędów. Nie potrafią delegować zadań, mają problem z formułowaniem jasnych celów (zarówno tych krótko- jak i długoterminowych), nie wdrażają własnej strategii, nerwowo reagują na poczynania konkurencji zamiast skupić się na własnych działaniach. Z takimi problemami nie borykają się praktycznie właściciele firm, którzy wcześniej przeszli intensywny kurs biznesowy. O tym, dlaczego polscy przedsiębiorcy wciąż mają problem z kierowaniem własną firmą i dlaczego nie są autentycznymi liderami w swoich przedsiębiorstwach, można przeczytać także na stronie https://www.studiamba.wsb.pl/baza-wiedzy/lider-wrocic-na-tarczy-jednak-z-tarcza, gdzie wykładowca WSB, trener, coach i członek rady nadzorczej w spółce akcyjnej rozwija temat przywództwa.

Studia MBA, czyli jak wykształcić w sobie lidera

Nie każdy rodzi się z naturalnymi predyspozycjami do zarządzania innymi ludźmi i kierowania firmą. Można się tego jednak nauczyć, choć będzie to niewątpliwie okupione ciężką pracą. Po pierwsze – należy uczyć się od osób, które mają już doświadczenie. Taką możliwość stwarzają np. studia MBA. Na kursie studenci nie tylko zostają wyposażeni w dodatkową wiedzę i umiejętności z zakresu prowadzenia biznesu, ale również poznają praktyków, którzy od lat kierują własnymi firmami lub zajmują wysokie stanowiska w różnego rodzaju przedsiębiorstwach. Dodatkową zaleta studiów jest fakt, że dostać się na nie mogą jedynie osoby, które mają już wykształcenie wyższe, a w dodatku – doświadczenie zawodowe. Nierzadko studia MBA są okazją do zawarcia wielu interesujących znajomości, które mogą okazać się niezwykle przydatne z biznesowego punktu widzenia. Kurs pozwoli także na zdobycie przydatnej, choć niełatwej umiejętności – jak być liderem nie tylko wtedy, gdy firma osiąga sukcesy finansowe czy marketingowe, ale także wtedy, gdy zmaga się z trudnościami.

 

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).