Robotyzacja procesów stanowi technologię automatyzacji powtarzalnych operacji biznesowych z wykorzystaniem oprogramowań komputerowych, symulujących działania realizowane przez człowieka. Jednym z obszarów, w którym wykorzystuje się tego typu rozwiązania jest dział zakupowy. Jak zatem przebiega robotyzacja procesów zakupowych?
Procesy zakupowe stanowią duże wyzwanie dla rozwijających się przedsiębiorstw. Zarządzanie tego typu operacjami przez ludzi bardzo często stanowi nieefektywne rozwiązanie. W celu usprawnienia procesów zakupowych warto wdrożyć platformę Ariba dostępną w chmurze SAP. Oprogramowanie pozwala na sprawne zarządzanie siecią dostawców. W jego obrębie dostępne są wszystkie kontrakty oraz warunki umów. Platforma SAP Ariba pozwala również na uzyskanie informacji, dotyczących cen i opisu produktów. Dzięki niej można w prosty sposób składać zamówienia na potrzebny asortyment. W obrębie SAP Ariba dostępne jest także funkcja automatycznego fakturowania. Wybierając platformę jako moduł zarządzający procesem zakupowym, można m.in.
SAP Ariba pozwala ponadto na ograniczenie działań administracyjnych, zaoszczędzenie czasu i środków finansowych.
Platforma stanowi efektywne narzędzie dla dużych oraz średnich firm. Koszt jej wdrożenia uzależniony jest od przychodów przedsiębiorstwa, jego wydatków oraz ilości generowanej dokumentacji. Czas standardowej implementacji obejmuje okres od 14 do 16 tygodni. Inwestycja zwraca się zazwyczaj po 18 miesiącach od momentu wdrożenia. Koszt implementacji wynosi około 35 tysięcy euro. Warto dodać, że SAP Ariba stanowi świetne rozwiązanie, sprawdzające się we wszystkich obszarach rynkowych.
Robotyzacja procesów zakupowych pozwala na przyśpieszenie operacji, których realizacja przez człowieka okazała się nieefektywne.
Dodaj nowy komentarz