Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

8 najważniejszych pytań, (PYTANIE 1)

Łukasz Kacprowicz | Młoda Krew Biznesu

PYTANIE 1:

Kim jest Twój idealny klient Jeśli nie znasz swojego idealnego klienta, takiego któremu najłatwiej, najczęściej i z największym zyskiem sprzedasz, to tak naprawdę nie wiesz nic o swoim biznesie. Przecież to oczywiste. Nie znanie swojej idealnej grupy docelowej to największy grzech, jaki można popełnić w biznesie.

Nie patrz na grupę docelową jak na grupę, lecz jak na jednostkę. Dlatego mówimy o idealnym kliencie. Najprościej: nie możesz robić marketingu (nie mówimy tylko o reklamach) dobrze, jeśli nie znasz swojego idealnego klienta. Najwięcej bankructw i problemów ledwo dających sobie radę biznesów wynika z tego jednego, niedopuszczalnego błędu. Jeśli pozycjonujesz swój produkt jako produkt dla wszystkich... to masz kłopoty.

1) Ile ma lat ?
2) Podaj więcej informacji demograficznych
3) Podaj więcej informacji geograficznych
4) Jakie ma wykształcenie ?
5) Ile zarabia (miesięcznie lub rocznie – zaznacz to)?
6) Jaką funkcję pełni w biznesie/ rodzinie jeśli nie sprzedajesz firmom?
7) Co powiesz o jego tle życiowym?
8) W co wierzy – w jakie wartości uniwersalne i typowe dla tego
typu człowieka?
9) Za co płaci
10) Kim się stanie, jeśli kupi Twój produkt?
11) Jaki Twój produkt będzie miał wpływ na jego otoczenie (biznes, rodzinę)?
12) Kim powinien być, aby płacił więcej?
13) Czy nie warto skupić się na tych co płacą lepiej? Dlaczego?

Fragment książki 8 najważniejszych pytań autorstwa Piotra Majewskiego.

ZałącznikWielkość
8_pytan.pdf287.21 KB

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).