Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

E-biznes, czyli czy da się uniknąć balansowania na krawędzi?

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Jeśli tworzysz e-biznes po to, by uniezależnić od sił zewnętrznych Swoje źródło dochodu, to niestety Cię zmartwię. Dzisiejszy artykuł nieco wybiega w przyszłość, ale prawdopodobnie pozwoli CI uniknąć zmarnowania nawet lat pracy i mnóstwa pieniędzy wydanych na pozycjonowanie.

Wejdź w statystyki. Skąd przychodzi do Ciebie większość odwiedzających? Do mnie z Google. U Ciebie pewnie też. Co by się stało, gdyby wyszukiwarki drastycznie zmieniły swój algorytm, co już nie raz miało miejsce? Możliwe, że zmiany będą większe, ze względu na ogromną ilość spamu w Internecie.

Jeśli z 1., 2. czy 3. pozycji spadniesz na 10 stronę? Każdego dnia przybywa kopnkurencji i nawet dzisiejsze nisze nie mogę uznać za bezpieczne. Zastanówmy się wspólnie: co już dzisiaj możesz zrobić, by Twoje źródło dochodu rosło, a nie malało?

Jakie są możliwości zabezpieczenia się od spadku w rankingu Google? Jakiś tydzień temu obserwowałem bardzo dziwną, ale na szczęście pozytywne zmiany. Odwiedzalność moich stron wzrosła ponad 2-krotnie! W ciągu 1, może 2 tygodni. To wysztko dzięki Tobie, Google, dzięki!

Taka gwałtowna zmiana może nastąpić, o czym przestrzega nas Jeż. Czy możemy się przed nią uchronić? Jak?

Mam kilka pomysłów, jednak zapraszam Cię do ich uzupełnienia za pomocą komentarzy.

Blogi, fora, społeczności. Marketing internetowy nie kręci się wyłącznie wokół SEO. Możemy pozyskiwać gości z częstoodwiedzanych witryn społecznościowych. A może samemu za wczasu założyć taki serwis? To wymaga chwilę przemyśleń. Poza samymi odwiedzinami pozycjonujemy serwis w umyśle klienta jako dobrej jakości i nie zamknięty w sobie.

Vortale, portale, e-dzienniki. Pisanie artykułów do mediów i innych stron wymaga od nas dużo czasu, jednak przynosi nadzwyczajne efekty. Natomiast jeśli chodzi o artykuły do przedruku, mam do nich mieszane uczucia: możemy w ten sposób uzyskać wiele linków, ale bardzo słabych. Silne witryny nie umieszczają u siebie przedruków. Jedyne, co mi przychopdzi na myśl: "grosz do grosza, a zbierze się pół kosza...".

Virale. Wykonujesz zabawny filmik, piszesz zabawny artykuł, robisz zdjecie i doklejasz adres Twojej witryny. Inicjujesz viral marketing i, jeśli trafisz w rynek, Twoje materiały będą kursować po Internecie. W ten sposób możesz uzyskać wielki ruch na stronie, jednak nie idealnie targetowany.

Lista adresowa. Joe Vitale pisze, że wystarczy mu 1000 dobrej jakości adresów na liście, by uzyskać dochód ze sprzedaży wystarczający na życie. Tradycyjnie za taką liczbę przyjmuje się 10 000 osób - tyle powinna wynosić Twoja dobrze stargetowana lista. Osoby te powrócą do Ciebie, może dalej zarekomendują komuś... To złoto internetu, to możliwość darmowej reklamy naszych produktów. Nie znamy przyszłości ani pomysłów Google, ale lista adresowa może kiedyś uratować nasz biznes.

Boksy kontekstowe. Maksymalizować CR i dochody z każdego klienta i ciąć koszty. Na tym szczególnie będzie nam zależeć w czasie większej zmiany algorytmu SE. By tracić jak najmniej okazji sprzedaży.

Real Marketing. To moja robocza nazwa marketingu prowadzonego w realnym życiu. Wizytówki, ulotki, kalendarzyki - cokolwiek, by klient zapamiętał naszą witrynę i na nią powracał.

W tych czasach, które się do nas zbliżają, sądzę, że już za kilka lat, trzeba się wykazać troską o klienta. Wtedy klient będzie dla Ciebie niezwykle cenny, każdy na wagę złota. Dlatego brak jego poszanowania przejawiający się zbyt dużą ilością reklam, linków partnerskich i spamerskich technik może skutkować tragicznie. Trzeba już dzisiaj o niego zadbać, by się przywiązał do Twojego biznesu - a nie konkurencji!

Nie uważam powyższego za malowanie przyszłości w czarnych barwach. To się nazywa wyprzedzaniem faktów i planowaniem. Tylko to pozwoli nam przetrwać pęknięcie bańki "zarabiania w Internecie". Tak jak było podczas bańki web 1.0 i web 2., kiedy powstawało mnóstwo stron i for phpbb, które upadły...

My się nie damy, kiedykolwiek to będzie. Tego Ci życzę.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).