Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Czy Twoja strona wystarczająco przykuwa uwagę i wzbudza zainteresowanie Twoich klientów?

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Prowadzisz działalność, ale za jej rozwojem nie nadąża jej strona internetowa, która gdzieś po drodze przestała spełniać oczekiwania Twoje i Twoich klientów? Być może pełni ona inną funkcję, niż powinna. Strony, jakie znajdziesz w sieci, dzielą się na kilka kategorii. Przeczytasz o nich w tym artykule.

Pamiętaj o pozostawieniu wizytówki… elektronicznej

Gdy poznajesz kogoś, chcesz nie tylko wypaść jak najlepiej, ale i również zostawić mu do siebie namiary. Podobny cel ma strona tzw. wizytówka. Ten typ strony www stanowi jej najprostszą formę – twórcy pozbawiają ją podstron i ozdobników. Zawiera ona dane kontaktowe oraz informacje o firmie w zwartej formie, dla niektórych internautów wręcz lakonicznej. Z tego powodu, nie znajdując oczekiwanej ilości informacji, wracają ponownie do wyszukiwarki.

Strona wizerunkowa

Strona wizerunkowa pokazuje silne obszary danej firmy, zwraca uwagę użytkowników na to, czym przedsiębiorstwo różni się od konkurencji. Ma za zadanie budować świadomość danej marki w sposób celowy i dobrze przemyślany. Musi się stać na tyle atrakcyjna, by po upływie 1/20 sekundy użytkownik sieci zdecydował się pozostać na niej dłużej. Tak szybko dokonujemy oceny wizualnej atrakcyjności stron www.

Dynamiczne elementy stron są więcej niż wskazane, należą do nich interaktywny interfejs, slajdery, wykresy, schematy, zmieniające się kolory, „szkła” powiększające poszczególne elementy obrazka po najechaniu na niego kursorem itd. Pamiętajmy, że mają one ułatwiać korzystanie z witryny i angażować użytkownika, a nie być użyte bez powodu.

Strona wizerunkowa powinna również informować i sprzedawać. Używaj języka zrozumiałego dla Twoich klientów. Aby zapewnić skuteczne treści na stronie, copywriterzy używają słów takich jak potencjalni klienci firmy, dla której pracują. Potrafią odpowiednio używać wyrażeń kluczowych, wplatając je w treści, dzięki czemu czytelnik uzna je za w pełni zrozumiałe.

Ponadto strona wizerunkowa składa się z co najmniej kilku podstron. Jeśli zlecasz realizację serwisu internetowego, pamiętaj, by agencja kreatywna dostarczyła Ci system CMS służący do samodzielnej edycji zawartości, co ułatwi i przyspieszy jej aktualizowanie. Typ strony wizerunkowej reprezentują azylbiuro.pl oraz kingcrosspraga.pl.

Wzrost, wzrost i jeszcze raz wzrost

Na samym dobrym wizerunku osobistym czar każdego z nas się nie kończy. Chodzi jeszcze o efektywność działania. Podobnie bywa ze stronami internetowymi, tu wzrost sprzedaży stanowi o skuteczności strony. Jak sprawić, aby nasza strona generowała sprzedaż? Tutaj na pomoc przychodzi nam znana marketingowa formuła AIDA. To akronim od słów attention, interest, desire oraz action. Oznacza to mniej więcej tyle, że komunikat marketingowy powinien przykuwać uwagę, wzbudzać zainteresowanie i pożądanie oraz zachęcić do wykonania określonej akcji (w tym przypadku kupna lub skontaktowania się z handlowcem).

Do akronimu AIDA niektórzy dodają jeszcze dwie litery: S i L, które oznaczają satysfakcję oraz lojalność. Zatem strona sprzedażowa prowadzi do zasadniczego celu: sprzedaży danego produktu lub usługi. Z jej rozwiązań korzystają sklepy internetowe.

Co powinno znajdować się na stronie sprzedażowej?

- Po pierwsze, prezentacja produktu lub usługi: pożądana jest forma video (np. animacja) oraz zdjęcia produktów lub jego wizualizacje. Prezentacja zawiera korzyści dla klienta wynikające z nabycia towaru lub usługi.

- Po drugie, gdy na stronie zawiśnie baner z informacją typu „Kup 3, zapłać za 2” z wyjaśnieniem, dlaczego właśnie ta okazja jest taka wyjątkowa, zwiększy się wiarygodność samej promocji i przykuje to uwagę nie tylko łowców okazji.

-  Po trzecie: FAQ – zbiór najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi podanych w pigułce potrafi zaspokoić zainteresowanie produktem u „wahających się”.

- Po czwarte – newsletter, zapisując się do niego, klient jest na bieżąco informowany o nowościach, co powoli przekona go do zakupu. 2/3 osób zawsze w niego klika, z czego połowa często (2).

- Po piąte: blog firmowy – on uwiarygodni Twoją ofertę, ponieważ dobre, merytoryczne wpisy świadczą o profesjonalizmie firmy, która go pisze. Blogi zawierają również dodatkowe informacje o produkcie, co pomoże wpłynąć na decyzje o zakupie. O tym, jak prowadzić bloga skutecznie, przeczytasz we wpisie Blog jako narzędzie do budowania PR i pozycji w wyszukiwarkach.

- Po szóste: referencje i rekomendacje – ponad 60% kobiet, które kupują przez internet ubrania oraz buty, kieruje się opiniami na temat produktu (3). Mężczyźni też tak postępują. Wszelkie referencje świadczące o tym, że warto nam zaufać, stanowią cegiełkę do przełamania bariery braku zaufania między nami a kupującym.

-  Po siódme: wtyczki społecznościowe – chyba nie ma lepszej rekomendacji niż tysiące fanów. To oznacza, że zaufało Twojej marce już wiele osób i co więcej – są zadowolone.

- Po ósme: formularz na stronie głównej – prosty w obsłudze, z wyróżnionymi kolorystycznie polami do wypełnienia, aby zminimalizować ryzyko popełnienia błędów, co potwierdzono badaniami na Uniwersytecie Bazylejskim (4).

Lecisz na zakupy? Wyląduj na landing page

Mianem landing page określa się rodzaj strony sprzedażowej. Użytkownik dostaje się na nią przez kliknięcie w baner reklamowy. Funkcję landing page stanowi call to action, zatem oczekujemy, że potencjalny klient zostawi na niej swoje dane kontaktowe, zarejestruje się w serwisie albo powiadomi o produkcie znajomych. 2-3% osób, które znajdą się na landing page, dokonuje jednego z tych działań (5).

W tym wpisie poruszyliśmy temat stron internetowych, które mają za zadanie reprezentowanie spółki oraz generowanie sprzedaży. Tego rodzaju strony zaspokajają potrzeby firm zajmujących się sprzedażą towarów lub usług. O kolejnych typach stron – tworzonych dla osób indywidualnych – dowiesz się z kolejnego artykułu w tej serii.

Przypisy

  • 1. http://www.webusability.pl/2011/02/03/badania-dotyczace-projektowania-stron
  • 2. http://iab.org.pl/aktualnosci/raport-interaktywnie-com-e-mail-marketing 3
  • 3. http://pressroom.ceneo.pl/2013/05/16/polki-coraz-swiadomiej-kupuja-w-internecie
  • 4. http://www.webusability.pl/2011/02/03/badania-dotyczace-projektowania-stron
  • 5. http://opcom.pl/2005/08/landing_page_strona_docelowa

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).