Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Prosta droga do głowy konsumenta

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Masowe działania marketingowe przy rosnącej świadomości konsumenckiej klienta, nie sprawdzają się już tak korzystnie jak miało to miejsce przed kilku laty. Dotyczy to marketingu internetowego oraz tego stosowanego w prasie i nie tylko. Dzisiaj, tylko i wyłącznie przekaz oparty na merytorycznej treści, która ukierunkowuje klienta na konkretny produkt jest w stanie zapewnić stabilny i stały wzrost sprzedaży. Aby zapewnić rozwój przedsiębiorstwa, konieczne jest poszukiwanie nowych rynków zbytu, precyzyjne zdefiniowanie odbiorcy produktu oraz dotarcie do jego świadomości poprzez operację słowem, czyli poprzez marketing treści.

Wartościowa treść kluczem do sukcesu

Content Marketing jest pojęciem, które obecne jest w marketingu internetowym od wielu lat. Tymczasem, wielu specjalistów od marketingu dopiero w ostatnim czasie zrozumiało, jak wielką siłę może mieć umiejętne operowanie słowem dla wzbudzenia ciekawości u potencjalnego klienta. Tym właśnie jest Content Marketing, skutecznym operowaniem treścią. Ta strategia walki słowem jest sznurkiem, który ma za zadanie łączyć klienta z produktem. Tutaj nie ma akwizytorów, aktywnego telemarketingu ani tym podobnych elementów. Marketing treści sprawia, że klient sam znajduje produkt, który jest mu niezbędny. Sztuką w tym wypadku jest tylko odpowiednio klienta naprowadzić na jasno określony cel.

Wpływ na pozycję i rozpoznawalność serwisu

Wpływ Content Marketingu na wzrost sprzedaży jest tym większy, im szerszy zakres obejmują działania marketingowe. Internet stawia w dzisiejszych czasach naprawdę szerokie możliwości do działania, tymczasem marketing treści bezproblemowo można zastosować także w prasie lub radiu czy telewizji, co zresztą jest coraz częściej wykorzystywane. Wielu blogerów, streamerów oraz właścicieli portali tematycznych zarabia niemałe pieniądze dzięki stosowaniu strategii content marketingu, a teraz takie serwisy jak Whitepress aktywnie skupiają wokół siebie posiadaczy wartościowych serwisów i blogów internetowych. Czym jest Whitepress można przeczytać pod adresem https://www.whitepress.pl/faq, natomiast w skrócie – platforma ta umożliwia zarabianie na publikowaniu wartościowych artykułów z wplecionym linkiem, lub też – otrzymanie bardzo wartościowej treści, która zwiększy oglądalność portalu. Takie działanie jest zatem korzystne dla obu stron, pierwszą jest firma szukająca klientów, która otrzymuje link, otoczony profesjonalnym, ciekawym i niebanalnym eksperckim artykułem, drugą jest właściciel serwisu, który otrzymuje wartościową treść oraz pieniądze za publikację artykułu na swoich łamach. Sam klient końcowy natomiast, wie, z czym wiąże się zakup danego towaru lub usługi a jego ciekawość zostaje zaspokojona i, co za tym idzie, świadomość konsumencka wzrasta.

Buduj markę

Budowanie marki w Internecie jest dzisiaj zdecydowanie ważniejsze, niż aktywne poszukiwanie klientów inną drogą. Marka broni się sama, wartościowe usługi i produkty są towarem deficytowym również w sieci, dlatego Content Marketing jest kluczem do sukcesu w sprzedaży. Już teraz portale społecznościowe, wszelkiego rodzaju fora czy też kanały YouTube, są źródłem przekazywania wartościowych informacji. Dlatego rzetelne artykuły, informacje wysokiej jakości oraz profesjonalne publikacje, napisane poprawnie merytorycznie, szybko znajdą zwolenników, którzy chętnie podzielą się nimi z innymi internautami. Z pewnością marketing treści jest bardziej czasochłonny, niż aktywne formy poszukiwanie klienta. Niemniej jednak trafia konkretnie w grupę docelową oraz sprawia, że działania marketingowe przynoszą zdecydowanie lepszy sukces końcowy.

Autor artykułu: Content Marketing - WhitePress

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).