Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Koncentracja sposobem na sukces w biznesie

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Jak zakładać firmę, to tylko w okresie młodości. W czasie, kiedy budzą się nowe wizje świata, pomysły na życie, na poprawę warunków mieszkaniowych, na zmianę zastanej rzeczywistości. W młodych ludziach wzrasta wtedy chęć podejmowania odważnych i ryzykownych decyzji. Wielu nie ma zbyt wiele do stracenia.

W późniejszym, dojrzałym życiu, szczególnie wtedy, kiedy mają już pewne stałe zobowiązania i przyzwyczajenia, nawyki, to takie osoby nie będą skłonne do podejmowania ryzyka, szczególnie takiego, które wiąże się z otwarciem własnego biznesu, kiedy można wszystko stracić. Choć zdarzają się w tej grupie wyjątki. Samo założenie firmy to dopiero początek drogi. Zaczyna się cała "papierologia", kilkunastogodzinny dzień pracy, zatrudnianie pracowników, a następnie ich motywowanie, tworzenie planów i ich weryfikacja. Jednym to wychodzi, innym nie.

Jednak można wyróżnić cechy wspólne tych przedsiębiorców, którzy odnieśli sukces. Według Tada Witkowicza, który poprowadził całodniowe seminarium w Warszawie w ramach szkoły ASBiRO, kluczem do sukcesu jest wytrwałość. Można się z Tadem zgadzać lub nie, jeśli chodzi o przedstawione poglądy w kwestii otwierania i prowadzenia firm, ale trzeba się z nim zgodzić, jeśli chodzi o wytrwałość w dążeniu do postawionego celu. To ona dodawała mu sił, kiedy w Kanadzie po skończonych studiach wysłał ponad 1500 CV i nie otrzymał jakiejkolwiek odpowiedzi. W tamtym czasie bezrobocie sięgało kilkunastu procent i było wyższe niż obecnie jest w Polsce. Nie poddał się, szukał nowych dróg, zdobywał nowe umiejętności. Jako pierwszy Polak wprowadził założone przez siebie 2 firmy (Artel i Adlex) na giełdę (NASDAQ). Jak twierdził, sukces można osiągnąć pod jeszcze jednym warunkiem, a jest nim...

Koncentracja połączona ze specjalizacją

Era firm, które zajmowały się wieloma rzeczami powoli odchodzi w przeszłość. Specjalizacja natomiast powoduje skupienie całej energii zespołu pracowników na konkretnym zadaniu, produkcie, projekcie. Dzięki temu wzrasta przewaga konkurencyjna danej firmy w branży i może ona w niedługim czasie stać się liderem, który przejmie większość rynku, co w konsekwencji zapewni jej sukces. Ile tak naprawdę liczy się firm?

Jedna. Nie tylko poprzez specjalizację, ale także dzieki dobremu serwisowi i obsłudze klienta firma może zdobyć wysoką pozycję, a nawet wejść na sam szczyt, wyprzedzając w ten sposób swoich rywali w biznesie. Konkurencja jest pozytywnym elementem każdego biznesu. Błędem wielu właścicieli i zarządzających wyższego szczebla jest walka z nią i bezproduktywne tracenie sił. Przecież te siły należy wykorzystać - zamiast na walkę - na zaproponowanie klientowi lepszej jakości wwyrobu, świadczonych usług, lepszego serwisu i dłuższej gwarancji.

W takim przypadku firma nie konkuruje ceną lecz wartością, która ma dla odbiorcy większe znaczenie. Przyczynia się do pogłębiania relacji klient - firma, do budowania w świadomości lepszego wizerunku, co w konsekwencji sprawia, iż zadowolony klient jest bardziej związany z firmą i staje się darmowym źródłem reklamy. Zawsze – jak mówił – interesowały go nowe technologie. W każdym czasie należy badać rynek i zapotrzebowanie na poszczególne dobra i usługi. Zaczynał biznes, kiedy dopiero rodził się rynek światłowodów, sieci komputerowych i internetowych.

Dziś widzi potencjał w wykorzystaniu alternatywnych źródeł energii, "zielonych" technologiach i biotechnologiach. Dynamicznie będą się również rozwijały firmy związane bezpośrednio z leczeniem ludzi, zapewnieniem im opieki i sposobu spędzania czasu. Nie ma znaczenia miejsce prowadzenia biznesu. W każdych warunkach można go osiągnąć. Tak naprawdę liczy się wiedza, zarządzanie ludźmi oraz koncentracja na celu. Zapewne rady i wskazówki Tada Witkowicza dotyczące prowadzenia firmy pozostaną na długo w świadomości słuchaczy i przyniosą wkrótce pozytywne rezultaty.

Uwaga! Patronat nad wspaniałym wydarzeniem!

Już 22 i 23 października odbędą się seminarium i warsztaty z miliarderem polskiego pochodzenia, Tadem Witkowiczem. W ciągu swojej kariery założył trzy spółki, a dwie z nich wprowadził na amerykańską giełdę NASDAQ. Tworzył fortuny i zarządzał biznesami od tak zwanego start-upu do rozkwitu i sprzedaży. Podczas konferencji opowie swoją historię i przedstawi wiele cennych wskazówek dla przedsiębiorców, którzy pragną pójść w jego ślady. Nad wydarzeniem patronuję jako Kreatywna Grupa Marketingowa Platinum Group. Będę tam na miejscu, zatem pojawia się okazja do spotkania i być może nawiązania współpracy. Warto być. Zapraszam na stronę seminarium z Tadem Witkowiczem oraz rejestracji.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).