Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Humor sprzedaje

office | Przestrzeń dla biznesu

Poczucie humoru przełamuje lody i buduje dobre relacje. To cecha przydatna w życiu prywatnym i zawodowym. Przydaje się w kontaktach z klientem, dlatego często oczekuje się go od handlowców, ale może być też atutem w staraniach o pracę na innych stanowiskach.
Poczucie humoru należy do cech, które mogą być bardzo pomocne w pracy.Zazwyczaj pracodawcy wspominają o nim w ogłoszeniach, wymieniając jednocześnie komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, otwartość na ludzi, pozytywne nastawienie. Eksperci Pracuj.pl postanowili sprawdzić, na jakich stanowiskach i w których branżach poczucie humoru jest jednym z narzędzi pracy.

Wydawałoby się, że poczucie humoru, które sprzyja kreatywności, jest zaletą przede wszystkim w zawodach związanych z branżą marketingową i reklamową. Z analizy ofert pracy umieszczonych w serwisie Pracuj.pl w okresie od 15 lutego do 15 marca wynika jednak, że najczęściej wymóg poczucia humoru pojawia się w ofertach pracy w handlu. Dotyczy to wszelkich stanowisk, na których pracownicy kontaktują się z klientami: od konsultanta telefonicznego, przez doradcę, po sales managera. - Poczucie humoru jest w sprzedaży bezcenne. Handlowiec jest wizytówką firmy i wrażenie jakie zostawia po kontakcie z klientem przekłada się potem na dalszą współpracę - mówi Agnieszka Bieniak, menedżer działu zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl.

Poczucie humoru jest jednym z wymagań stawianych kandydatom na doradców finansowych i doradców ds. nieruchomości, poszukiwanym przez firmę Home Broker. - Nasi klienci podejmują jedną z najważniejszych życiowych decyzji - kupują dom lub mieszkanie, co najczęściej wiąże się z wieloletnim obciążeniem finansowym. Nasz doradca ma sprawić, aby nabywcy nieruchomości czuli się komfortowo w tej ważnej dla nich sytuacji. Odrobina humoru pomaga rozładować atmosferę i obniżyć poziom stresu - wyjaśnia Marcin Dudek, menedżer ds. rekrutacji w Home Broker.

Przykładów ofert, w których wymienia się wśród oczekiwań stawianych kandydatom poczucie humoru, jest jednak więcej. W badanym okresie pracodawcy poszukiwali przez Pracuj.pl m.in.: obdarzonej poczuciem humoru księgowej, programisty, pracownika kawiarni, a nawet stylistki paznokci.

Według Agnieszki Bieniak, poczucie humoru podczas rekrutacji najlepiej weryfikuje się podczas assessment centre, czyli oceny kompetencji kandydata. -Taka ocena często zmusza do interakcji i wspólnej pracy grono nieznanych sobie osób. W takich okolicznościach poczucie humoru może okazać się bardzo cenne, a wykazanie się nim przychodzi naturalnie. Inną metodą na sprawdzenie poczucia humoru podczas rozmowy kwalifikacyjnej może być nawiązanie do zainteresowań wymienionych przez kandydata w CV - wyjaśnia.

Czy zatem kandydaci powinni umieszczać poczucie humoru wśród swoich zalet w CV? Marzena Potepa z serwisu ArchitekciKariery.pl, specjalizującego się w doradztwie w karierze, mówi: - Wszystko zależy od branży, w której chcemy pracować. Wspomnieć tę cechę w CV zawsze warto, ale emotikony i dowcipne sformułowania mile widziane są przede wszystkim w aplikacjach na stanowiska wymagające kreatywności. W liście motywacyjnym można delikatne podkreślić tę cechę, poprzez odwołanie się do jakiegoś cytatu, myśli czy anegdoty. Jednak jak ze wszystkim, tak i tu należy mieć umiar. Zbyt mocne lub przesadzone odwołanie się do poczucia humoru może zostać odebrane jako niepoważne i zniechęcić rekrutera do potencjalnego kandydata.
Grupa Pracuj
---
Autorem artykułu jest Grupa Pracuj
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).