Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Realizacja usług marketingowych – wewnątrz czy przez agencję?

office | Przestrzeń dla biznesu

Trend outsourcingu od kilku lat występuje w wielu branżach i najwyraźniej zadomawia się w nich na dobre. Zlecanie wykonywania określonych prac na zewnątrz stało się nie tylko doraźną metodą na wsparcie projektów, przy których brakuje zasobów ludzkich, ale również sposobem na długofalową realizację działań z różnych obszarów – od outsourcingu kadr i płac, przez księgowość i call center, aż po realizację strategii marketingowych. No właśnie – czy wsparcie agencji reklamowej zawsze jest konieczne? Co przemawia za skorzystaniem z usług zewnętrznej, wyspecjalizowanej firmy marketingowej, a co za zatrudnieniem specjalisty wewnątrz struktury przedsiębiorstwa?

Chociaż wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, kiedy warto prowadzić działania marketingowe wewnątrz firmy, a kiedy lepiej je outsoursować, raczej nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Zarówno pierwsze, jak i drugie rozwiązanie, ma swoje przewagi w konkretnych sytuacjach. A o tym, czy postawić na outsourcing, czy też insourcing decyduje zazwyczaj szereg czynników.

Dlaczego w pewnych obszarach agencja nie zastąpi wewnętrznego pracownika?

Dobra agencja marketingowa ma wiedzę, doświadczenie, a także metodykę, która pozwala osiągać zamierzone cele. Niemniej jednak nawet najlepsza agencja reklamowa pod pewnymi względami nie ma szans zastąpić wewnętrznego pracownika. Dlaczego? Zatrzymajmy się na chwilę i zastanówmy przez chwilę, co wie o firmie zatrudniony w niej zespół. To oczywiste, że w trakcie realizacji projektów pracownicy zyskują specyficzną wiedzę na temat standardów firmy i grupy docelowej, do której kieruje ona swoją ofertę. Wiedzą też dobrze, jakie ich firma ma słabe strony i wyróżniki. Doskonale zdają sobie sprawę, co chce osiągnąć przedsiębiorstwo i na co zwracają uwagę jego klienci. Oprócz codziennej realizacji projektów każda firma ma też swoje bardziej prywatne, biurowe życie, które nierzadko wykorzystywane jest przy budowie określonego wizerunku przedsiębiorstwa. To wszystko składa się na specyficzny pakiet informacji tak ważny przy budowie odpowiedniej strategii marketingowej.

Nawiązując współpracę z agencją, warto mieć na uwadze, że osiągnięcie dużych celów będzie możliwe przy odpowiednim zaangażowaniu i responsywności ze strony samego klienta. Więcej dowiesz się z artykułu "Realizacja usług marketingowych – wewnątrz czy przez agencję?".

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).