Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

9 najważniejszych pytań, dzięki którym zreorganizujesz i rozwiniesz Swoją firmę

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Dobrze postawione pytanie jest niekiedy więcej warte niż odpowiedź na nie. Pytania ukierunkowują Twój sposób myślenia. Pokazują drogę i wskazują nowe obszary, które możesz wykorzystać w swoim biznesie. Osobiście korzystam z listy 300 pytań, które dotykają i rzucają inne światło na każdy obszar Twojej firmy.

Listę zawęziłem do 9 niezwykle ważnych pytań dla menedżera, jak i przedsiębiorcy, który wytycza trasę i kierunek swojego biznesu.

  1. Jak zmienia się w czasie wartość rynku? Jak wyglądał trend na przestrzeni ostatnich kilku lat i jakie z jakimi zmianami należy się liczyć w przyszłości?
  2. Jak długo Ty lub Twoi handlowcy szukacie Klienta? Ile czasu i pieniędzy należy poświęcić na znalezienie rentownego kontrahenta?
  3. Ilu potencjalnych Klientów powinieneś zdobyć, aby firma zaczęła przynosić zyski i ile zagospodarujesz Sobie na to czasu?
  4. Jak długo Klient podejmuje decyzję kupna? Ile czasu mija od początku poszukiwania Klienta do realizacji umowy, zlecenia?
  5. Jak na Twoje działania promocyjne, marketingowe zareaguje konkurencja?
  6. Jak wygląda Twój plan awaryjny, czyli co zrobisz, gdy pewien element w strategii nie zadziała?
  7. Ile to wszystko będzie kosztować (czas Twój, pracowników, pieniądze, inne zasoby, kontakty, energia)?
  8. Ilu handlowców przyjmiesz, aby zrealizować plan sprzedażowy? Ile im zapłacisz i jak ich przeszkolisz? Kiedy zaczną przynosić Ci pierwsze zyski?
  9. Ilu obecnych handlowców powinieneś wymienić na nowych, przeszkolić lub zmienić im stanowiska czy też zakres obowiązków? Czy właściwie wypełniają powierzone im zadania?

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).