Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Druk katalogów reklamowych – na jaką technikę się zdecydować?

 

Katalogi firmowe to jeden z częściej stosowanych materiałów promocyjnych i reklamowych. Katalogi z powodzeniem wykorzystywane są do prezentowania portfolio i oferty firmy, przedstawienia najlepszych realizacji czy do ogólnej promocji firmy. Należy jednak pamiętać, że poza oprawą graficzną czy zawartością katalogów, niezwykle istotne jest także odpowiednie dobranie metody ich druku oraz łączenia. Sprawdź, jaki druk katalogów reklamowych okaże się najlepszym rozwiązaniem dla Twojej firmy.

 

Katalogi szyte, klejone i spiralowane – które wybrać?

Wybór odpowiedniej metody druku katalogów oraz ich łączenia powinien być uzależniony przede wszystkim od jego docelowej ilości stron, a także od przeznaczenia i sposobu eksploatacji katalogu. Wybierz druk katalogów precyzyjnie dostosowany do Twoich potrzeb.

Katalogi szyte – trwałe i atrakcyjne cenowo

Zszywanie katalogów reklamowych to jedna z powszechniej stosowanych metod łączenia. Szyta oprawa gwarantuje odpowiednio mocne i trwałe połączenie stron, dzięki czemu katalog może być intensywnie eksploatowany bez ryzyka jego uszkodzenia czy rozerwania. Szyty druk katalogów pozwala dodatkowo na wykonanie zszywek z oczkiem, umożliwiając umieszczenie katalogu w segregatorze.

Poza trwałością, szybkim czasem realizacji oraz atrakcyjną ceną, katalogi szyte mają pewne ograniczenie związane z ilością stron. Metoda szycia pozwala bowiem na umieszczenie w katalogu nie więcej niż ok. 64 stron. Z tego też względu, jeżeli katalog firmowy będzie zbyt obszerny, warto wybrać inną metodę jego łączenia.

Katalogi klejone – estetyczne i nieograniczona liczba stron

Klejony druk katalogów zapewnia o wiele bardziej atrakcyjną i estetyczną formę wykonania, jednocześnie gwarantując możliwość sklejenia niemal nieograniczonej liczby stron. Z tego też względu wykorzystuje się je do klejenia bardziej obszernych materiałów reklamowych i promocyjnych.

Czas ich realizacji jest dłuższy, a sam proces bardziej kosztowny. Łączenie katalogów klejonych polega na rozgrzaniu kleju do temperatury ok 150oC, ustawienia maszyny, umieszczeniu katalogu w jej szczęce, a następnie nacinaniu grzbietu wkładu. Następnie klejony jest grzbiet oraz boki katalogu, a w ostatnim etapie katalog klejony jest z okładką. Okładka dodatkowo przechodzi proces bindowania.

Istnieją dwie metody druku katalogów klejonych – Hot Melt oraz Pur. Metoda Hot Melt jest tańsza, szybsza i zapewnia większą wytrzymałość mniej obszernym materiałom z mniejszą ilością stron. Metoda pur zapewnia natomiast o wiele większą wytrzymałość opraw, pozwala na trwałe klejenie większych materiałów, a także gwarantuje dużą odporność na skrajne temperatury.

Katalogi spiralowane – najtańsze i szybkie w produkcji

Łączenie katalogów reklamowych za pomocą spiral jest jedną z najtańszych i najszybszych metod. Druk katalogów, a następnie ich spiralowanie jest metodą stosowaną zazwyczaj do produkcji branżowych kalendarzy, instrukcji obsługi sprzętu czy kart gwarancyjnych. Spirala wprowadzana jest pomiędzy strony katalogu i łączy je wraz z okładką. Możliwy jest dobór koloru spirali oraz rodzaju okładki katalogów.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).