Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Segmentacja Kontrahentów w Zabójczo Skutecznej Ofercie

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Kto od Ciebie kupuje? Jakie przejawia potrzeby? Co mu tak naprawdę sprzedajesz? Jeśli prowadzisz pizzerię, to Swojemu Klientowi dostarczasz:

Kto od Ciebie kupuje? Jakie przejawia potrzeby? Co mu tak naprawdę sprzedajesz? Jeśli prowadzisz pizzerię, to Swojemu Klientowi dostarczasz:

- wrażeń z pierwszej randki z jego dziewczyną – ponieważ uważa Twój lokal za najlepszy na tę okazję,
- wspaniałą atmosferę, w której może porozmawiać z kumplami,
- rozrywki, gdy może on spędzić czas u Ciebie,
- zaspokajasz jeg potrzeby fizjologiczne – aby nie był głodny.

Proces sprzedaży wymaga zrozumienia, dlaczego ludzie Cię chcą. Z jakiego powodu korzystają z Twoich rozwiązań i produktów? Przyporządkuj ich do odpowiednich kategorii, by w pełni wykorzystać możliwości Twojej firmy.

Prowadzisz salon fitness. Swoją ofertę kierujesz do:
- matek, które dbają o swoje ciało także po ślubie,
- młodych dziewcząt dbających o atrakcyjność fizyczną i/lub chcących spotkać na treningu wysportowanych facetów,
- młodych mężczyzn, którzy chcą się podobać kobietom,
- osób pragnących ze wszystkich sił schudnąć,
- par lub grup osób, które idą razem na rekreację,
- młodzieży.

Zastanów się, na czym zależy każdemu segmentowi Klientów oraz kiedy przychodzą oni do Twojego salonu. Kiedy większość dorosłych pracuje, może warto porozumieć się ze szkołami, aby na specjalnych warunkach posyłały do Ciebie swoich uczniów. Zastanów się nad specjalnymi zajęciami dla matek, młodych dziewcząt, osób chcących schudnąć. W jaki sposób wykorzystać Twoje zasoby wtedy, gdy stoją nieużywane?

Gdy podzielisz wszystkich Klientów na odpowiednie grupy, jesteś w stanie przygotować dla nich stosowne i atrakcyjne oferty. Wiesz, kogo chcesz zainteresować. To jeden z najważniejszych składników oferty nie do odrzucenia.

Kto podejmuje decyzje w Twojej grupie docelowej? Niekiedy wyborów dokonują szefowie, żony lub mężowie, koleżanki ze szkoły albo dzieci. Te ostatnie upierają się, by im kupić określoną zabawkę. To one decydują. Dopiero wtedy, gdy rodzic także widzi korzyści z nabycia zabawki, otwiera portfel. Czego chcą matka i ojciec swojej pociechy? Prawidłowego rozwoju, edukacji, zadowolenia podopiecznych. Dlatego Swoje produkty kieruj do wybranych grup docelowych, a gdy w procesie podejmowania decyzji bierze udział kilka osób, przygotuj towar tak, aby spełniał potrzeby każdej z nich.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).