Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Biznes na rynku pożyczkowym

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Dynamicznie rozwijający się w ostatnich latach sektor pożyczek pozabankowych sprawia, że niektórzy zastanawiają się nad wejściem w ten biznes. Czy jest to prosta i opłacalna sprawa?

Nowe wymagania dla firm pożyczkowych

Od 11 marca 2016 roku zmieniły się przepisy dotyczące tego rynku. Od tej pory firmy pożyczkowe muszą działać w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (lub spółki akcyjnej), a kapitał zakładowy musi wynosić przynajmniej 200 tysięcy złotych (wpłacony w całości, nie pochodzący z kredytu). Ta zmiana nieco utrudniła niektórym działalność lub wejście w ten biznes, jednak wciąż pozostaje on atrakcyjną perspektywą.

Wspomniane zmiany miały za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo klientów, a także obniżyć koszty. Ten drugi cel został teoretycznie zrealizowany przez nałożenie limitów kosztów pożyczek. Jednak jak pokazała rzeczywistość, nie wszędzie zmiany wypadły korzystnie dla klientów - niektóre firmy podwyższyły koszty pożyczek do okolic maksimum, próbując zrekompensować straty związane z brakiem możliwości "rolowania", które to zresztą zostało przez sporo firm rozwiązane przez tzw. refinansowanie.

Oprócz formalnych wymogów, warto wspomnieć iż działalność online również generuje w tym przypadku koszty - co prawda nieporównywalnie mniejsze niż w przypadku działalności poprzez stacjonarne placówki, ale jednak. Konieczne jest wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które umożliwią w dużej mierze automatyczną realizację procesu udzielania pożyczki.

Dla klientów istotne są bowiem nie tylko koszty pożyczki - dużo pożyczkobiorców zwraca uwagę na czas otrzymania środków i wybiera oferty które gwarantują im otrzymanie pieniędzy ekspresowo: http://chwilowki-online.org/pozyczka-od-reki.

Konkurencja i koszty

Nie sposób nie wspomnieć o licznej konkurencji - przebicie się w sposób "naturalny" na tym rynku jest trudne i czasochłonne. Pozyskanie klienta można realizować na różne sposoby. Podstawowym sposobem są programy partnerskie oraz kampanie Adwords. Wydaje się, iż bardziej efektywne jest korzystanie z sieci afiliacyjnych, bowiem koszt pozyskania klienta w drugi sposób niemal zawsze znacznie przekroczy 100 złotych.

Podsumowując, biznes pożyczek pozabankowych jest naturalnie opłacalny, jednak wymaga sporego kapitału i wybierania przemyślanych rozwiązań, oraz skutecznej strategii marketingowej.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).