Firmy mogą stracić
Bez podjęcia wkalkulowanego ryzyka, firmy mogą stracić niepowtarzalne szanse na biznes twierdzi Główny Ekonomista Frost & Sullivan.
Jeżeli firmy nie zdecydują się na podejmowanie wkalkulowanego ryzyka, mogą zaprzepaścić okazje biznesowe o decydującym znaczeniu - mówi Vinnie Aggarwal, główny ekonomista Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej. W zasadzie, niektóre z dzisiejszych czołowych korporacji rozpoczęły działalność w środku recesji; 16 z 30 firm uwzględnionych w Dow Industrial Average twierdzi, że powstały właśnie w takich okolicznościach.
Vinnie Aggarval przedstawi analizę obecnej sytuacji rynkowej podczas tegorocznego Kongresu Frost & Sullivan: GIL 2010: Europe - The Global Community of Growth, Innovation and Leadership. Kongres odbędzie się w dniach 17-19 maja 2010 w Londynie.
Jednym z głównych prelegentów Kongresu będzie również Holger Schmieding, główny ekonomista Bank of America - Merrill Lynch. Schmieding zaprezentuje prezesom firm zebranym na Kongresie swoje spostrzeżenia na temat obecnego klimatu gospodarczego oraz poruszy zagadnienia, na których firmy powinny się skoncentrować przy tworzeniu swoich strategii rozwoju w celu poprawy rentowności.
Firma Frost & Sullivan w ubiegłym roku zwracała uwagę na konieczność wykorzystywania wszelkich okazji dla rozwoju biznesu, niezależnie od dotkliwych skutków kryzysu finansowego oraz wysokiego bezrobocia. Taką strategię świetnie scharakteryzował Warren Buffet, jeden z inwestorów odnoszących największe sukcesy na świecie, który powiedział: bój się wtedy, gdy inni są zachłanni, i bądź zachłanny wtedy, gdy inni się boją.
Cytowany wyżej główny ekonomista Frost & Sullivan, Vinnie Aggarwal, zauważa, że dynamika wzrostu w Azji będzie nadal utrzymywać się na wysokim poziomie. Wielu analityków wyraża obawę, że ten szybki, 10-procentowy rozwój gospodarki Chin jest częściowo stymulowany przez bodźce fiskalne i może doprowadzić do pęknięcia bańki. Aggarwal wierzy jednak, że działania zapobiegawcze podejmowane przez rząd Chin skutecznie zapobiegną takiemu rozwojowi sytuacji.
Natomiast w Europie oznaki ożywienia pojawiają się w wolniejszym tempie. Według analityków ankietowanych ostatnio przez agencję Reuters, Europa osiągnie w tym roku wzrost w wysokości 1,2% , zaś w roku 2011 - 1,5%.
Te statystyki dowodzą, że firmy nie mają wyboru i muszą stworzyć solidną, długoterminową strategię rozwoju, aby powróć do dawnej kondycji - mówi Aggarwal. Wiąże się to z ciągłym poszukiwaniem możliwości przejęć i inwestycji, które ułatwią osiąganie wzrostu w przyszłości.
Organizowany przez Frost & Sullivan Kongres dotyczący wzrostu, innowacji i przywództwa jest jedynym takim wydarzeniem adresowanym do kadry zarządzającej wysokiego szczebla, opracowanym specjalnie w celu wspierania najważniejszych procesów decyzyjnych. GIL 2010, który w Europie jest miejscem interaktywnej wymiany informacji, umożliwia prowadzenie otwartych dyskusji i nawiązywanie kontaktów. Będzie to również szansa dla prezesów i dyrektorów firm na zdobycie wiedzy o sprawdzonych narzędziach i strategiach oraz wykorzystanie ich do benchmarkingu swojej firmy.
Jeżeli są Państwo zainteresowani możliwościami współpracy, patronatem medialnym lub uzyskaniem dodatkowych informacji na temat uczestnictwa w GIL 2010: Europe prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres [email protected]. Prosimy o podanie imienia, nazwiska, nazwy firmy oraz danych kontaktowych.
O Frost & Sullivan Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Wzrostu, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania. Program firmy - Growth Partnership Service - dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii wzrostu. Frost & Sullivan ma 45-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat Partnerstwa na Rzecz Wzrostu firmy Frost & Sullivan pod adresem http://www.frost.com.
---
Autorem artykułu jest Joanna.lewandowska
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.