Jak poprowadzić skutecznie swój pierwszy sklep internetowy?
Polacy coraz więcej pieniędzy wydają podczas zakupów przez internet. Wykorzystują ten fakt właściciele sklepów on-line i ci przedsiębiorcy, którzy chcą uruchomić swój pierwszy biznes w sieci. Jest to też okazja uzupełnienia tradycyjnego kanału sprzedaży oraz stworzenia niezależnego start-upu. Zebraliśmy kilka informacji, które zainteresują osoby myślące nad wkroczeniem w ten niezwykły świat.
Uruchomienie sklepu e-commerce to okazja do zwiększenia obrotów tradycynej firmy. Jeśli posiadasz już rozpoznawalną markę, łatwiej zagospodarujesz rynek internetowy. Istnieje spora szansa, iż Twoi obecni klienci trafią na stronę firmy szczególnie wtedy, gdy znają i polecają Twoje produkty. Uruchomisz w ten sposób wirtualny oddział przedsiębiorstwa, z którego dochody są jak najbardziej realne.
Wchodząc w internet zyskujesz także nowych nabywców, którzy w świecie rzeczywistym pewnie nigdy by do Ciebie nie dotarli. Mieszkają w innych miastach, zaopatrują się w bliższych sklepach. Dzięki temu zagraniu poszerzasz Swój rynek docelowy i jesteś w stanie obsłużyć klientów z całego kraju.
Zanim staniesz się internetowym krezusem powinieneś poznać zasady, jakie na tym rynku panują. Promocja w sieci wydaje się być uciążliwa i żmudna, jeśli nie posiadasz praktycznego doświadczenia i wiedzy na ten temat.
Budowa sklepu elektronicznego zaczyna się od spraw związanych z technologią. Koszt stworzenia dobrego, sprawnego oprogramowania zaczyna się najczęściej od kilku tysięcy złotych. Istnieje jednak różnica pomiędzy zleceniem tego zadania studentowi-informatykowi a profesjonalnej agencji interaktywnej, która zajmuje się tym na codzień.
Różnica ta nie wyraża się tylko w kwocie inwestycji. Przede wszystkim powinniśmy zdać sobie sprawę z tego, że działające i proste w obsłudze oprogramowanie kosztuje. Jest także bezpieczniejsze i mniej podatne na włamania hackerów, z czym zawsze należy się liczyć.
Osoby, które zakładają swój pierwszy internetowy sklep, patrzą na świat przez różowe okulary. Wypełnia ich energia i motywacja. Zaczynają czytać o internetowych taktykach marketingu. W tym momencie najłatwiej się potknąć i popełnić błędy, które będą dawały o sobie znać przez długi czas. A później ci ludzie nie mają żadnych rezultatów, rezygnują. W jaki sposób uchronić się przed tym?
[abonament]