Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Metoda 6 Kroków Wzrostu Wyników – poznaj nowe możliwości zwiększenia sprzedaży!

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Czy skuteczne wypromowanie marki zawsze musi słono kosztować? W jaki sposób zaplanować zwiększenie sprzedaży i obrotów firmy? Czy można zaprojektować lepszą przyszłość przedsiębiorstwa, dzięki metodom marketingowym?

Budowa ekosystemu marketingowego i wykorzystanie metody 6 Kroków Wzrostu Wyników pozwala zwiększyć sprzedaż i średnią wartość pojedynczego koszyka bez konieczności wysokobudżetowych inwestycji. Taka droga poprawy wyników firmy bazuje na koncepcji lejka sprzedażowego, której znajomość pozwoliła już wielu przedsiębiorstwom odkryć nowe możliwości sprzedaży.

Czym jest lejek sprzedażowy?

Pod pojęciem lejek sprzedażowy (ang. sales pipeline) kryje się proces sprzedaży, na który składa się kilka kluczowych etapów. Każdy kolejny etap zawęża swoje dotarcie do mniejszej liczby potencjalnych klientów, niż miało to miejsce w etapie poprzedzającym. W ten sposób powstaje schemat o kształcie lejka, od którego koncepcja ta wzięła swoją nazwę. To tyle w teorii.

Tak naprawdę lejek jest metaforą sprzedaży, którą rządzą podobne zasady w każdej branży i w każdej firmie. Wejście do lejka sprzedażowego dostępne jest dla całej grupy docelowej. Weźmy jednak pod lupę sprzedaż za pośrednictwem strony www. Każdy internauta, który na nią trafi, trafi również do lejka sprzedażowego firmy. Niemniej jednak tylko część z nich doda produkt do koszyka – a ilu z nich stanie się rzeczywistymi klientami? No właśnie. Tę niewielką grupę można uznać za kluczowy, ostatni etap naszego lejka. Jednakże to tylko schemat, który na potrzeby każdej firmy lub pojedynczego projektu może przybrać nieco inną formę.

Lejek można potraktować jako skuteczne narzędzie, które pozwoli zaklasyfikować potencjalnych klientów do odpowiednich etapów sprzedaży. Dzięki niemu łatwo opracować i wdrożyć skuteczne procedury, pomagające handlowcom w opiece nad klientem, owocującej szeregiem zamkniętych transakcji.

Metoda 6 Kroków Wzrostu Wyników

Wzrost wyników, tak jak i każdy inny sukces można zaplanować. Potrzebna jest do tego jednak odpowiednia strategia, wiedza i sprawdzone narzędzia. To wszystko łączy w sobie metoda 6 Kroków Wzrostu Wyników, bazująca na koncepcji opisanego wyżej lejka sprzedażowego. Metoda ta zakłada optymalizację każdego z etapów lejka tak, by summa summarum doprowadzić do znacznego wzrostu sprzedaży firmy.

Koncepcja 6 Kroków wyróżnia następujące etapy:

Z każdym kolejnym krokiem, więcej korzyści

Pierwszy krok opisywanej wyżej metody ma na celu pozyskanie większego ruchu do serwisu internetowego. Te założenia można zrealizować, korzystając ze sprawdzonych narzędzi – takich jak chociażby kampanie Google AdWords i Facebook Ads, czy też wdrożenie strategii SEO.

Kolejnym, drugim krokiem jest konwersja ruchu na stronie na leady, czyli osoby, które są realnie zainteresowane ofertą. Jak tego dokonać? Przede wszystkim poprzez poprawę użyteczności strony lub e-sklepu i odpowiednią prezentację oferty. W tym zakresie nieodzownym elementem okazuje się znajomość zasad UX, a także optymalizacja techniczna serwisu, która przełoży się na większą prędkość ładowania się każdej podstrony.

Realizacja celów kroku trzeciego wymaga już dużego udziału ze strony samej firmy, a konkretniej jej działu sprzedaży. Aby przekonwertować większą liczbę leadów na rzeczywistych klientów, potrzebna będzie odpowiednia obsługa ze strony handlowców, którzy poprzez umiejętne wykorzystanie technik sprzedaży, zachęcą odbiorców do skorzystania z oferty.

Podobnie efekty czwartego etapu w dużej mierze spoczywają w rękach pracowników przedsiębiorstwa. W tym miejscu mowa przede wszystkim o dziale obsługi klienta, którego praca przekłada się na relacje z klientem, a tym samym długość czasu, przez który pozostanie on związany z marką. Niemniej jednak wzrost wyników czwartego kroku można wesprzeć poprzez emailingi, prowadzenie profili social media i inne kanały, pozwalające utrzymać kontakt z klientami.

Naturalnie wzrost sprzedaży zależy nie tylko od średniej żywotności klienta, ale również od jego średniej wartości. I właśnie zwiększenie tego drugiego parametru ma na celu krok piąty, który zakłada dosprzedaż. Warto jednak pamiętać, że na jej efekty pracuje się już od momentu, kiedy potencjalny lead stanie się klientem firmy. Skuteczne zaspokojenie jednej potrzeby otwiera bowiem firmie szanse na zaspokojenie kolejnych. Jednak aby je znaleźć, trzeba zadać klientowi odpowiednie pytania, wysłuchać go i wyjść naprzeciw z rozwiązaniami, których rzeczywiście potrzebuje, a nie takimi, które przyniosą jedynie przedsiębiorstwu zysk.

I na sam koniec – jednymi z najskuteczniejszych handlowców okazują się zadowoleni klienci. Właśnie ten potencjał wykorzystuje krok szósty, czyli prośba o rekomendacje. Wyobraź sobie co stanie się, gdy zaledwie Twój co dziesiąty zadowolony klient poleci Twoją firmę dalej?

+ 10% na każdym etapie – czy Twoja firma kiedykolwiek sprzedawała więcej?

Nie chwaląc dnia przed zachodem słońca, przyjmijmy zachowawcze założenia wzrostu wyników na każdym etapie o 10%. Jaki poprawi się ogólna sprzedaż firmy? Można to obliczyć, posługując się prostym działaniem:

110% ^ 6 = 177% (skutek – wzrost o 77%)

Wynik nie kłamie – poprawiając efekty o 10% na każdym kroku, doprowadzimy do wzrostu sprzedaży firmy aż o 77%. A co by się stało, jeśli postawimy sobie za cel poprawę wyników o 20% na wszystkich 6 etapach lejka sprzedażowego?

120% ^ 6 = ~300%

To nie żart! Sprzedaż firmy wzrośnie trzykrotnie!

Cykl 4 Etapów Wzrostu

Metoda 6 Kroków Wzrostu Wyników nie opiera się na szansach, że choćby niewielka poprawa efektów weźmie się znikąd – wręcz przeciwnie jej mocną stroną jest analiza i gruntowne planowanie tego, co należy zrobić, by wznieść firmę na wyżyny jej sprzedażowych możliwości. Aby osiągnąć zamierzone cele na wszystkich poziomach lejka sprzedażowego, należy wdrożyć autorski cykl 4 Etapów Wzrostu.

Etap 1 – Audyt i plan

Agencja przeprowadza audyt każdego z 6 poziomów lejka sprzedażowego, w celu sprawdzenia, jakie działania prowadzone są obecnie na poszczególnych etapach i jakie rezultaty przynoszą.

Etap 2 – Kreacja komunikatu

Agencja przygotowuje komunikat, mający stanowić podstawę wzrostu sprzedażowych wyników firmy.  Takim komunikatem może być artykuł, strona www lub strony produktowe, bądź po prostu banner.

Etap 3 – Dotarcie

Na tym etapie zostają wybrane narzędzia, które pozwolą dotrzeć do odbiorców, i co najważniejsze zaprezentować komunikat opracowany na etapie 3. Przykładami skutecznych narzędzi są działania SEO, kampanie Google AdWords, czy też Facebook Ads.

Etap 4 – Optymalizacja

Jeszcze lepszą poprawę wyników umożliwia ciągły nadzór nad wdrożonymi działaniami i ich optymalizacja. Dotyczy to zarówno komunikatu, jak i kanałów dotarcia do odbiorców, a także planu, który powstał na pierwszym etapie całego procesu.

Podsumowanie:

Koncepcja 6 Kroków Wzrostu Wyników zakłada dużą poprawę sprzedaży firmy, bez konieczności zatrudniania całego sztabu wykwalifikowanych handlowców. Tutaj kluczem do sukcesu jest przemyślana strategia działania i konsekwencja w realizacji poszczególnych celów, które wprowadzą firmę na ścieżkę biznesowej pomyślności.
Metoda ta pokazuje, że w planowaniu poprawy wyników warto posłużyć się matematyką. Niemniej jednak, by zrealizować zamierzone cele, potrzebna jest również wiedza, umiejętności i oczywiście cierpliwość. Jeśli dodamy do tego szczyptę systematyczności i porcję determinacji, w nie tak dalekiej przyszłości można cieszyć się smakiem sprzedażowego triumfu.

Zaintrygowały Cię możliwości, jakie daje metoda 6 Kroków Wzrostu Wyników? W takim razie Agencja Scorise służy Ci pomocą – skontaktuj się z nami!


Agencja marketingowa Scorise

Agencja Scorise specjalizuje się w marketingu internetowym – w jej ofercie znajdują się m.in. takie usługi jak projektowanie i wdrażanie stron www, działania SEO, kampanie AdWords czy obsługa kanałów social media. Nadrzędną misją Scorise  jest osiąganie wzrostu wyników i odkrywanie przed klientami nowych możliwości sprzedaży przez Internet.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).