Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Marketing stosowany przez najlepsze kasyna na świecie

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Dlaczego Los Angeles jest tak chętnie odwiedzanym miastem w USA? Dlaczego ludzie przyjeżdżają tam, wydają pieniądze i wracają szczęśliwi do domów?

Marketing impulsowy pokazuje w jaki sposób najlepsze kasyna zdobywają klientów - i ich pieniądze. Joe Vitale i Scott Lewis opowiadają krok po kroku, jak wdrożyć do Twojego biznesu skuteczne taktyki używane przez najzyskowniejsze kasyna w Ameryce.

Da się je zastosować z powodzeniem w mniejszej i średniej firmie. Na stronie internetowej. Tam, gdzie masz do czynienia z klientami. Jestem w pełni podziwu ich działania i znalazłem górę pomysłów na zastosowanie taktyk we własnym biznesie. Oto jedynie kilka z nich, które szczególnie zapadły mi w pamięć...

Daj rozrywkę Swoim klientom. Na wakacjach rzadko liczymy się z pieniędzmi. Uwielbiamy to, Twój klient też człowiek. Kupowanie telwizora jest nudne. Nabywanie iPoda wiąże się z emocjami. Granie w kasynie wiąże się z emocjami. Gdy zabawisz we właściwy sposób Swoich Klientów, chętniej zostawią u Ciebie pieniądze.

Rozszerz asortyment. Kasyna stoją kilka kroków od hoteli. Kiedy jednak połączono jedno z drugim okazało się, że ludzie nie dość, że zostawiają pieniądze za nocleg, chętnie korzystają z tutejszego kasyna. Co wprowadzisz do Swojej strategii, by odświeżyć markę przedsiębiorstwa?

Z drugiej strony istnieją firmy specjalistyczne, których strategia polega właśnie na niewielkim asortymencie produktów. Jednym z najbardziej znanych przykładów jest Apple. Większość korporacji i dużych firm jednak poszerza asrotyment. Dlaczego? Bo mogą i mają na to środki. Jeśli nabycie Twojego produktu wiąże się z innym, komplementarnym produktem (modele radiosterowane i baterie do pilota), warto wprowadzić to do jednego sklepu.

Zrób aurę tajemniczości i wyłączności. Musisz wejść, by dowiedzieć się, co znajdziesz w środku. Zbudowanie legendy wokół Twojej firmy pobudza emocje. Uwielbiamy zagadki i rzeczy niedostępne. Chcemy dostać się do elitarnych grup i podkreślić swoją indywidualność. Stąd uczymy się sztuk walki, chodzimy na strzelnicę lub też uprawiamy inne, unikalne sporty. Nie chcemy być tacy, jak wszyscy. Aura tajemniczości nadaje temu, co robimy powagę i rozwija w nas pozytywne postrzeganie firmy, towaru, usługi.

Wyprodukuj coś, co można kolekcjonować. Walt wyprodukował Disney Dolary, które ludzie kupowali na pamiątkę w parku rozrywki. Zbieramy różne rzeczy - długopisy, znaczki, etykiety z produktów spożywczych. Zapoczątkuj erę kolekcjonowania Twoich produktów! Niektórzy kolekcjonują żetony w kasynach. A poza tym, łatwiej rozstać się i grać żetonami, niż pieniędzmi. Mimo, że są tyle samo warte.

Rozwijaj się. Niektórzy klienci kochają nowości, szczególnie, kiedy jesteś ich wyłącznym dostawcą i to coś naprawdę niespotykanego gdzie indziej. Portale internetowe ukończone do końca pod względem technicznym, są nudne. Facebook cały czas się rozwija i to się skończy tylko wtedy, gdyby zbankrutował. Cały czas wprowadza nowe funkcjonalności,zmienia drobne elementy szaty graficznej. To wielu z nas interesuje.

Zdobądź lojalność Swoich klientów. Dla tych, którzy zostawiają u Ciebie najwięcej pieniędzy organizuj specjalne rabaty, gratisy, bonusy - niekoniecznie zapowiedziane. Niech to będzie coś wartościowego dla klienta (choć niedrogiego). Gdy wyślesz Klientowi dobre wino za 80 zł jest ono więcej warte, niż gdybyś wysłał mu pieniądze. Poza tym, tak się nie zwykło robić. Podkreśl to, że klient dostaje to ze względu na swą lojalność. Gdy Klient kupi drogiego pilota, przez pierwszy rok czy dwa wysyłaj mu baterie do niego - wtedy, gdy "powinny" się zużyć. Pamiętaj o nim. A do paczki dołącz Swoją specjalną ofertę kina domowego.

Twórz stowarzyszenia, kluby. Statoil pokazuje, w jaki sposób możesz utrzymać więź z klientami. Benzyna nie jest tam najtańsza, ale za to otrzymujesz kartę członkowską w klubie i zbierasz punkty. Te z kolei wymieniasz na firmowe upominki.

E-book Marketing impulsowy kryje w sobie znacznie więcej skutecznych i dokładnie opisanych sposobów na zwiększenie dochodowości Twojego biznesu. Od Ciebie zależy, czy z nich skorzystasz.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).