Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych pierwszym półroczu 2012 roku. Nasi specjaliści przeanalizowali blisko 1430 wyników postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład której wchodzą następujące podbranże: akcje promocyjne, gadżety, identyfikacje wizualne firm oraz reklamy. Zebrane informacje pochodzą z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej i są poprawne w takim samym stopniu co zgłoszone informacje.
Największą ilość wyników postępowań przetargowych, bo aż 328 ogłoszono w maju i w stosunku do całego półrocza wynik ten stanowi 23% całości. Na drugim miejscu niemal z identycznym wynikiem plasują się miesiące: czerwiec (242) oraz marzec (240), co daje im po 17% wszystkich rozstrzygnięć. Trzecie miejsce zajmuje kwiecień z wynikiem 233 (16%). Najmniej publikacji wyników miało miejsce w styczniu, 186 (13%)
Poniższy wykres dokładnie prezentuje powyższe ilości:
W I półroczu 2012 roku największą ilość zamówień publicznych rozstrzygnięto w województwie mazowieckim – 349, a taki wynik stanowi blisko 24% wszystkich ogłoszonych wyników. Kolejne województwa w zestawieniu to: pomorskie – 138 przetargów (10%) i śląskie 135 wyników (9%). Najmniej wyników postępowań związanych z branżą reklamową ogłoszono w województwie lubuskim, zaledwie 11 (1%).
Tabela przedstawia liczbę rozstrzygniętych przetargów w okresie od stycznia do czerwca dla poszczególnych województw:
Województwo inwestora
|
Ilość wyników przetargów
|
mazowieckie
|
349
|
pomorskie
|
138
|
śląskie
|
135
|
małopolskie
|
131
|
łódzkie
|
99
|
dolnośląskie
|
92
|
wielkopolskie
|
84
|
podkarpackie
|
72
|
świętokrzyskie
|
68
|
lubelskie
|
65
|
warmińsko-mazurskie
|
52
|
zachodniopomorskie
|
46
|
kujawsko-pomorskie
|
44
|
podlaskie
|
23
|
opolskie
|
21
|
lubuskie
|
11
|
Suma całkowita:
|
1430
|
Spośród wyników przetargów o najwyższej w sumie wartości pierwsze miejsce również zajmuje województwo mazowieckie z kwotą ponad 184 miliony złotych. Tuż za nim znajduje się śląskie z kwotą ponad 34 miliony złotych, a dalej pomorskie z kwotą ponad 32 miliony złotych. Najniższą wartość miały przetargi w województwie opolskim.
Poniższa lista posortowana jest według wartości wygranych przetargów:
Województwo inwestora
|
Wartość ogłoszonych przetargów
|
mazowieckie
|
184 859 609 zł
|
śląskie
|
34 314 685 zł
|
pomorskie
|
32 628 167 zł
|
lubuskie
|
29 895 626 zł
|
kujawsko-pomorskie
|
21 669 185 zł
|
dolnośląskie
|
17 642 308 zł
|
małopolskie
|
10 027 648 zł
|
łódzkie
|
9 890 487 zł
|
wielkopolskie
|
8 972 841 zł
|
zachodniopomorskie
|
7 068 544 zł
|
lubelskie
|
6 716 009 zł
|
podkarpackie
|
6 012 925 zł
|
świętokrzyskie
|
5 743 443 zł
|
podlaskie
|
4 969 296 zł
|
warmińsko-mazurskie
|
3 510 167 zł
|
opolskie
|
1 578 689 zł
|
Suma całkowita: |
385 499 630 zł |
Przetarg o największej wartości w przeciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku, wygrała firma SprintAir S.A., opiewa on na kwotę 28 430 910 zł a dotyczy zakupu do celów promocyjnych bloku miejsc w każdym rejsie na trasie Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost - Warszawa - Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost.
Kolejnymi firmami, które ogłosiły zamówienia publiczne na najwyższe kwoty to: Maxus Sp. z o.o. (26 137 500 zł) oraz J.P. Konsulting Warszawa Sp. z o.o. (9 600 000 zł).
Poniżej szczegółowe zestawienie:
Nazwa firmy
|
Wartość przetargów
|
SprintAir S.A.
|
28 430 910 zł
|
Maxus Sp. z o.o.
|
26 137 500 zł
|
J.P. Konsulting Warszawa Sp. z o.o.
|
9 600 000 zł
|
Największą liczbę przetargów w I półroczu 2012 roku wygrała firma GM Gadgets Grzegorz Majewski z Olsztyna. Tym razem miejsce pierwsze w podsumowaniu dał jej wynik 30 na łączną kwotę 825 613 zł. 23 przetargi to wynik firmy Inter Media Paweł Kędzierski z Płocka. Trzecie miejsce dzięki 15 wygranym przetargom zajęły Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o. o. w Poznaniu. Dwa pozostałe przedsiębiorstwa z pierwszej piątki wygrały odpowiednio po 14 i 13 przetargów.
Całość obrazuje poniższa tabela:
Nazwa firmy
|
Ilość wygranych przetargów
|
GM Gadgets Grzegorz Majewski
|
30
|
Inter Media Paweł Kędzierski
|
23
|
Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o. o. w Poznaniu
|
15
|
Studio Reklamy KREATYW Marcin Hauer
|
14
|
Agencja Reklamowa Cieślik Studio L S.J.
|
13
|
Całościowy raport z pełnymi zestawieniami jest dostępny do pobrania na stronie www.targetmarketing.pl w zakładce Raporty.
Dodaj nowy komentarz