Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Podsumowanie wyników przetargów w branży reklamowej za I półrocze 2012

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych pierwszym półroczu 2012 roku. Nasi specjaliści przeanalizowali blisko 1430 wyników postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład której wchodzą następujące podbranże: akcje promocyjne, gadżety, identyfikacje wizualne firm oraz reklamy. Zebrane informacje pochodzą z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej i są poprawne w takim samym stopniu co zgłoszone informacje.

Kiedy i gdzie rozstrzygano najwięcej postępowań?

Największą ilość wyników postępowań przetargowych, bo aż 328 ogłoszono w maju i w stosunku do całego półrocza wynik ten stanowi 23% całości. Na drugim miejscu niemal z identycznym wynikiem plasują się miesiące: czerwiec (242) oraz marzec (240), co daje im po 17% wszystkich rozstrzygnięć. Trzecie miejsce zajmuje kwiecień z wynikiem 233 (16%). Najmniej publikacji wyników miało miejsce w styczniu, 186 (13%)

Poniższy wykres dokładnie prezentuje powyższe ilości:

W I półroczu 2012 roku największą ilość zamówień publicznych rozstrzygnięto w województwie mazowieckim – 349, a taki wynik stanowi blisko 24% wszystkich ogłoszonych wyników. Kolejne województwa w zestawieniu to: pomorskie – 138 przetargów (10%) i śląskie 135 wyników (9%). Najmniej wyników postępowań związanych z branżą reklamową ogłoszono w województwie lubuskim, zaledwie 11 (1%).

Tabela przedstawia liczbę rozstrzygniętych przetargów w okresie od stycznia do czerwca dla poszczególnych województw:


Województwo inwestora
Ilość wyników przetargów
mazowieckie
349
pomorskie
138
śląskie
135
małopolskie
131
łódzkie
99
dolnośląskie
92
wielkopolskie
84
podkarpackie
72
świętokrzyskie
68
lubelskie
65
warmińsko-mazurskie
52
zachodniopomorskie
46
kujawsko-pomorskie
44
podlaskie
23
opolskie
21
lubuskie
11
Suma całkowita:
1430


Najwyższa suma wartości przetargów

Spośród wyników przetargów o najwyższej w sumie wartości pierwsze miejsce również zajmuje województwo mazowieckie z kwotą ponad 184 miliony złotych. Tuż za nim znajduje się śląskie z kwotą ponad 34 miliony złotych, a dalej pomorskie z kwotą ponad 32 miliony złotych. Najniższą wartość miały przetargi w województwie opolskim.

Poniższa lista posortowana jest według wartości wygranych przetargów:


Województwo inwestora
Wartość ogłoszonych przetargów
mazowieckie
184 859 609 zł
śląskie
34 314 685 zł
pomorskie
32 628 167 zł
lubuskie
29 895 626 zł
kujawsko-pomorskie
21 669 185 zł
dolnośląskie
17 642 308 zł
małopolskie
10 027 648 zł
łódzkie
9 890 487 zł
wielkopolskie
8 972 841 zł
zachodniopomorskie
7 068 544 zł
lubelskie
6 716 009 zł
podkarpackie
6 012 925 zł
świętokrzyskie
5 743 443 zł
podlaskie
4 969 296 zł
warmińsko-mazurskie
3 510 167 zł
opolskie
1 578 689 zł

Suma całkowita:

385 499 630 zł


Największe przetargi w I półroczu 2012 roku

Przetarg o największej wartości w przeciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku, wygrała firma SprintAir S.A., opiewa on na kwotę 28 430 910 zł a dotyczy zakupu do celów promocyjnych bloku miejsc w każdym rejsie na trasie Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost - Warszawa - Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost.

Kolejnymi firmami, które ogłosiły zamówienia publiczne na najwyższe kwoty to: Maxus Sp. z o.o. (26 137 500 zł) oraz J.P. Konsulting Warszawa Sp. z o.o. (9 600 000 zł).

Poniżej szczegółowe zestawienie:


Nazwa firmy
Wartość przetargów
SprintAir S.A.
28 430 910 zł
Maxus Sp. z o.o.
26 137 500 zł
J.P. Konsulting Warszawa Sp. z o.o.
9 600 000 zł


Kto wygrywał przetargi w branży reklamowej w I półroczu 2012 roku?

Największą liczbę przetargów w I półroczu 2012 roku wygrała firma GM Gadgets Grzegorz Majewski z Olsztyna. Tym razem miejsce pierwsze w podsumowaniu dał jej wynik 30 na łączną kwotę 825 613 zł. 23 przetargi to wynik firmy Inter Media Paweł Kędzierski z Płocka. Trzecie miejsce dzięki 15 wygranym przetargom zajęły Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o. o. w Poznaniu. Dwa pozostałe przedsiębiorstwa z pierwszej piątki wygrały odpowiednio po 14 i 13 przetargów.

Całość obrazuje poniższa tabela:


Nazwa firmy
Ilość wygranych przetargów
GM Gadgets Grzegorz Majewski
30
Inter Media Paweł Kędzierski
23
Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o. o. w Poznaniu
15
Studio Reklamy KREATYW Marcin Hauer
14
Agencja Reklamowa Cieślik Studio L S.J.
13

Całościowy raport z pełnymi zestawieniami jest dostępny do pobrania na stronie www.targetmarketing.pl w zakładce Raporty.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).