Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Wysoka jakość i znana marka pomagają sprzedawać

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

W tym artykule dowiesz się:
- czego boją się Twoi Klienci nawiązując z Tobą współpracę i jak to wyeliminować,
- w jaki sposób podwyższyć jakość swojej oferty i poprawić jej wizerunek na rynku,
- co sprawi, że wraz z firmą, którą promujesz, będziesz traktowany z poważaniem,
- jak stworzyć wokół siebie i swojej firmy aurę tajemniczości i profesjonalizmu.

Czasami ludzie boją sie podejmować decyzje w strachu przez rodziną i znajomymi. Nie chcą wyjść przed nimi na jelenia. Dlatego wybierają znane i solidne firmy (choć częściej to pierwsze). Zapewnij Klientom na tyle wysoką jakość, że nie będą się później musieli wstydzić przed kolegami z pracy. Nie znam nikogo, kto wstydzi się komputera IBM albo iPhona Apple'a. Mercedesa czy też BMW. Zastanów się, co potwierdzi jakość Twoich usług. Może potrzebujesz:

- rekomendacji,
- certyfikatów,
- sławnych nazwisk,
- artykułów o Twojej firmie w gazetach,
- dobrej strony internetowej, która budzi zaufanie,
- referencji, przekazywania sobie informacji z ust do ust,
- kampanii marketingowej, która wskazuje dobre strony Twojego produktu.

Wysyłaj wartościowe, ciekawe i intrygujące informacje prasowe do dziennikarzy. Pytaj się, co ich interesuje. Przeglądaj nagłówki gazet – o czym chętnie redakcja pisze? Pomóż im w stworzeniu dobrego materiału. Przedzwoń do redaktora i przedstaw się, że chętnie wypowiesz się na dany temat, skomentujesz, jesteś ekspertem. Jak będzie miał kiedyś pytania do osoby z branży, niech pamięta o Tobie – lub o osobie, którą wydelegujesz.

Kontaktuj się z mediami. Pokazuj się publicznie. Bywaj tam, gdzie łatwo nawiązać kontakty z dziennikarzami. Niech Twoje informacje prasowe wciągają czytelnika. Odrzuć nadmiar komercji, autopromocji i reklamy – a już na pewno w materiałach do prasy drukowanej. Nikomu nawet nie zechce się przeredagować Twoich tekstów. Sam tak robię. Prowadzę portale internetowe. Jeśli mnie coś nie zaciekawi, to usuwam.

Jeśli nie potrafisz albo nie masz na to czasu, to zatrudnij kogoś, kto będzie regularnie utrzymywał kontakt z mediami i pisał wartościowe artykuły do gazet. W ten sposób Twoja marka stanie się poważana i znana – przynajmniej w określonych niszach.

Zacznij od pism tematycznych i niszowych. Gdy posiadasz szczególnie wartościowy materiał, przedzwoń wcześniej. Czasami gazeta może zażądać wyłączności na niego. Gdy już go opublikuje, nieraz pozwala działać z tą samą informacją w innych pismach. Liczy się przecież ten, kto jako pierwszy poinformuje czytelników.

W Swojej witrynie stwórz Centrum prasowe. Dziennikarze znajdą w nim artykuły, które mogą przedrukować i/lub przeredagować. Zrób dział „o nas w mediach”. To przyciąga zarówno kolejne media, jak i zwiększa zaufanie dotyczasowych i nowych Klientów.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).