Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Polacy coraz chętniej rozliczają się przez internet

office | Przestrzeń dla biznesu

Kwiecień jest miesiącem, w którym tradycyjnie już większość Polaków rozlicza się z fiskusem. Do tej pory swoje zeznania roczne złożyło już 80 proc. podatników, to znacznie więcej niż przed rokiem. Większy ruch notuje również serwis Pitroczny.pl. Od początku miesiąca do 19 kwietnia liczba użytkowników aplikacji wzrosła o ponad jedną czwartą, przy czym 72 proc. zarejestrowanych w systemie wypełniło już on-line swoje deklaracje. Z danych przedstawionych przez Ministerstwo Finansów wynika, że coraz mniej podatników czeka na ostatnią chwilę, aby rozliczyć się z fiskusem. Do połowy miesiąca zeznania roczne złożyło 80 proc. Polaków, to znacznie więcej niż w latach ubiegłych. Co ciekawe, aż jedna trzecia obywateli wywiązała się z tego obowiązku w dwóch pierwszych tygodniach kwietnia (od stycznia do końca marca br. formularze PIT wypełniło i wysłało ok. 50 proc. podatników). - Rzeczywiście, w tym roku podatnicy wcześniej wypełniają i składają deklaracje. Widzimy to również w statystykach serwisu Pitroczny.pl – mówi Marta Przewłocka, wiceprezes spółki Power Media, która zaprojektowała to narzędzie. - Z możliwości bezpłatnego wypełnienia PIT-ów rocznych w internecie skorzystało blisko trzy czwarte zarejestrowanych użytkowników Pitroczny.pl. To o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Coraz więcej podatników rozlicza się z fiskusem w internecie. Świadczą o tym statystyki serwisu Pitroczny.pl, który umożliwia szybkie wypełnienie deklaracji podatkowej on-line oraz złożenie jej poprzez sieć z wykorzystaniem systemu e-Deklaracje. Pod koniec marca br. w systemie Pitroczny.pl zarejestrowanych było ponad 10,5 tys. osób (o 10 proc. więcej niż przed rokiem). Niespełna trzy tygodnie później, 19 kwietnia liczba użytkowników wynosiła już 14,5 tys., co oznacza wzrost o 27,6 proc. 10,5 tys. osób wypełniło swoje zeznania podatkowe do końca – znaczy to, że mogą je wydrukować i wysłać tradycyjną pocztą lub też przy pomocy Pitroczny.pl od razu przesłać przez internet do serwerów Ministerstwa Finansów. - Do tej pory ponad 1270 użytkowników Pitroczny.pl złożyło swoje rozliczenia przez internet, to prawie o 14 proc. więcej niż przed rokiem - podkreśla Marta Przewłocka. - Podatnicy mają coraz większe zaufanie do narzędzi internetowych, na co zwraca uwagę również resort finansów. Użytkownicy Pitroczny.pl już w ubiegłym roku mogli składać swoje rozliczenia on-line na formularzu PIT-37, co umożliwiło uruchomienie systemu e-PIT przez Ministerstwo Finansów w kwietniu 2009 r. Serwis internetowy Pitroczny.pl umożliwia bezpłatne rozliczenie rocznego zeznania podatkowego bez konieczności instalowania oprogramowania na twardym dysku. Korzystanie z aplikacji on-line jest łatwe i intuicyjne – wystarczy szybka rejestracja, aby w ciągu około 10 minut wypełnić kompletne deklaracje podatkowe. Użytkownik nie musi znać skomplikowanych przepisów podatkowych - Pitroczny.pl przy pomocy prostych pytań m.in. o źródła i wysokość przychodów czy rodzaje odliczeń prowadzi internautę przez cały proces wypełniania deklaracji PIT. Sam przy tym dokonuje niezbędnych obliczeń i umieszcza końcowe sumy we właściwych polach formularzy. Dzięki akcji „1% dla OPP” użytkownik serwisu z łatwością przeznaczy część swoich rocznych dochodów na jakiś szczytny cel. Korzystający z Pitroczny.pl nie muszą już szukać numeru KRS i innych danych organizacji pożytku publicznego, którą chcą wesprzeć. Wystarczy, że wybiorą jedną z listy OPP dostępnej w serwisie, a system wpisze potrzebne dane do deklaracji. - Akcję „1% dla OPP” prowadzimy już drugi rok z rzędu – mówi Marta Przewłocka. - Teraz rozszerzyliśmy jej zasięg: z serwisem współpracuje 230 fundacji i stowarzyszeń. W 2009 roku 1 proc. podatku przekazało 24 tys. użytkowników Pitroczny.pl. Mamy nadzieję, że tym razem będzie ich więcej. O spółce Power Media: Notowana na GPW spółka Power Media S.A. specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych rozwiązań informatycznych, outsourcingu i rekrutacji kadr IT. Oprogramowanie zaprojektowane przez informatyków Power Media wykorzystywane jest na całym świecie – m.in. w USA, Niemczech, Izraelu, Francji i Norwegii. Klientami spółki są m.in.: Motorola Polska, Volvo, Nokia Siemens Networks. Power Media jest właścicielem marek ifirma.pl oraz pitroczny.pl. www.power.com.pl O ifirma.pl: Rozwijana od 2001 roku przez Power Media platforma ifirma.pl to pierwszy w Polsce serwis księgowości internetowej zaprojektowany z myślą o sektorze mikro- i małych firm. Serwis ifirma.pl pozwala użytkownikom samodzielnie prowadzić księgowość za pośrednictwem internetu, umożliwiając automatyczne prowadzenie księgi przychodów i rozchodów oraz dokumentacji firmy w zakresie m.in. ewidencji sprzedaży, kosztów oraz podatku VAT. Dzięki platformie istnieje także możliwość generowania deklaracji do urzędów skarbowych i ZUS. Przy tworzeniu serwisu współpracują specjaliści z dziedziny informatyki i księgowości tak, by podążał on za zmieniającymi się przepisami prawa. Częścią portalu - pod adresem blog.ifirma.pl - jest serwis ekspercki tworzony przez specjalistów w dziedzinach, prawa gospodarczego, finansów i podatków. Z usług ifirma.pl korzysta obecnie ponad 4800 przedsiębiorców opłacających abonament i ponad 3000 testujących rozwiązanie. Obie te liczby stale rosną. Źródło: OtoPR

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).