Wykorzystanie mikroblogów (flaker, spinacz, blip) do e-marketingu może się okazać wyjątkowo korzystne dla m.in. budowania świadomości marki. Co sądzicie?
Może w ten sposób... mikroblogi to jedno z wielu narzędzi marketingowych, akurat te rozpowszechniły się stosunkowo niedawno. Też zależy to, do jakiej grupy docelowej chcemy trafić. W Polsce właściwie komercyjne ich wykorzystanie dopiero się rozkręca, podczas,
gdy Twitter zawiera wiele stricte tematycznych społeczności. Ale... może to i lepiej :).
Mniejsza konkurencja :). Z czasem coraz więcej firm dostrzeże ich marketingowe zastosowanie. Pytanie, jak długo największe portale poprzez blip.pl będą tylko wysyłać linki do newsów za pomocą robota. - Zamiast budowania żywej relacji z internautą. A czy w tym przypadku to się opłaca?
A teraz pytanie do Was - po co i z jakich powodów piszecie własne mikroblogi?
Blogi i mikroblogi to dwa różne światy, które wzajemnie się nie wykluczają. W zwykłym poście możesz się rozpisać. W mikroblogu dajesz zajawkę, tytuł, obrazek, link do nagrania, cytat, myśl. Blip uważam za taki bardziej dynamiczny i do budowania relacji, blog pozwala natomiast dokładniej opisać swoje stanowisko i podzielić się wiedzą.
mikroblogi mogą również służyć w celu wypisywania krótszych przemyśleń, podaniu ciekawego linka z sieci etc. czytelnicy mogą to odebrać pozytywnie bo zobaczą, że relacje z nimi są, że tak powiem przyjacielskie a nie stricte biznesowe.
Od mniej więcej roku dobrze rozwija się marketing na facebooku i funkcja tablic, statusów tam się szczególnie przyjęła. Warto dodać ten kanał komunikacji z klientami do swojej firmy. Zapraszam do przyjrzenia się tematowi na moim blogu: http://www.michaltoczyski.pl/marketing/rewolucja-mediow-spolecznosciowych
Dodaj nowy komentarz