Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

5 najważniejszych pytań dotyczących permission marketingu, na które chcesz znać odpowiedzi

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Ile znaków powinno znaleźć się w jednej linijce wysyłanego mailingu? Jak długi powinien być skuteczny mail? Co wpisać w polu OD, by zwiększyć odsetek odczytywanych maili? Czy warto wysyłać załączniki, czy lepiej dawać linki do plików zamieszczonych na serwerze?

Ile znaków powinno znaleźć się w jednej linijce wysyłanego mailingu?

Rubryki w gazetach czyta się bardzo szybko. Zastosujmy to samo w e-mail marketingu. Skróćmy linijki wysyłanego tekstu dla 50-70 znaków. Dzięki temu ułatwimy czytanie naszym odbiorcom.

Jak długi powinien być skuteczny mail?

Są różne szkoły. Dawniej skuteczna wiadomość mogła mieć do dwóch ekranów długości - po sformatowaniu. Ponieważ mamy już coraz więcej newsletterów i siłą rzeczy przestają być one już tak efektywne, skróćmy wiadomość do jednego ekranu. Widziałem także kampanie jednozdaniowe - typu: "witaj, mam dla Ciebie prezent, jest to pełna wersja raportu na temat perswazji w sprzedaży - pobierzesz go z poniższego linku". Nie można tu nic ustawić za pewnik. Długość maila zależy od naszego odbiorcy. Wysyłając wiadomość do menedżerów, którzy z założenia nie mają dużo czasu, postarajmy się ją skondensować. Pamiętajmy o testowaniu - wtedy na własne oczy porównamy skuteczność różnych mailingów.

Co wpisać w polu OD, by zwiększyć odsetek odczytywanych maili?

Najlepiej w tym polu zamieścić nasze imię i nazwisko, a także - po myślniku - nazwę firmy. Sama nazwa byłaby bezosobowa. Kontakt następuje między ludźmi, a nie firmami.

Zadbajmy także o właściwy podpis: "Pozdrawiam, Michał Toczyski, Koordynator Akademii Biznesu Sukces PRO". Warto zamieścić w nim dane takie, jak: telefon, adres strony internetowej, prywatny blog, czasami można dodać stronę na facebooku, adres firmy i kapitał zakładowy.

Czy warto wysyłać załączniki, czy lepiej dawać linki do plików zamieszczonych na serwerze?

I to jest bardzo dobre pytanie, ponieważ niektóre firmy wycinają niektóre załączniki z wiadomości - nieraz bez wiedzy właściciela poczty. Nadal sę zdarza, że internauci zamiawiają newslettery na skrzynki firmowe, a nie prywatne. Często bardziej sprawdza się zamieszczanie linków do plików zamieszczonych na serwerze. Można to zrobić równolegle z wysyłaniem załączników.

Co zrobić w przypadku, gdy chcemy wysłać mailing do kilku list adrosowych, na których subskrybenci się powtarzają?

Zdarza się, że mamy kilka list mailingowych. Niektórzy subskrybenci zapisali się na kilka z nich. Jak wysłać mailing do wszystkich kontaktów i się nie powtarzać? Pokażę Ci, jak to zrobić za pomocą programu FUMP, który możesz nabyć poprzez tę stronę.

Otwierasz dodatkową listę mailową. Kopiujesz adresy e-mail z kilku pozostałych. Wtedy duplikujące się e-maile zostaną zastąpione. Wysyłasz newsletter do tej nowej listy. Pamiętaj, by w sekcji "formularz" zaznaczyć opcję na temat rezygnacji z subskrypcji. Jeśli ktoś wypisze z tej listy, to niech automatycznie zrezygnuje z list pozostałych. Istnieje taka opcja w panelu do zaznaczenia.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).