Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak skutecznie dotrzeć do internautek? Wyniki badań

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Płeć piękna bardziej otwarta na oferty reklamowe

Według Gemius 98% firm, które promują się w sieci, korzysta z e-mail marketingu. Większość wysyłanych e-maili dociera głównie do internautek, bo to one chętniej je otwierają niż mężczyźni. W treści reklamowe częściej klikają panie w średnim wieku, które zwyczajnie są na tyle zabiegane, że nie mają nic przeciwko, aby oferty przychodziły do nich same. Mają również zasobniejsze portfele. Odbiór reklam w mailingu pokazuje wykres. Aby klientka „wyszła” ze skrzynki pocztowej, najlepiej skusić ją opcją rabatu, którego kod zostanie wygenerowany dopiero po przejściu na landing page. Ponadto większość, bo aż 2/3 internautów, klika w treści newslettera, ten dobry wynik spowodowany jest banalną prawdą, że sami się przecież do niego zapisujemy. 18% klika w nie często, połowa od czasu do czasu.

Nie bez znaczenia okazuje się grafika w treści e-maila. Zdjęcie kobiety umieszczone obok tekstu rozprasza mężczyzn, ale już nie panie. Również kolorystyka odgrywa tutaj istotną rolę. Obie płci preferują niebieski i zielony, różnią się jednak w kwestii innych kolorów. Kobiety na podium ulubionych barw stawiają purpurę, mężczyźni czerń. Płeć piękna najmniej lubi pomarańczowy, brązowy oraz szary. Również w kwestii nasycenia kolorów i odcieni płci różnią się od siebie. Panie wolą pastele i jasne barwy, panowie te bardziej ciemne i nasycone.

Kobiety kochają zakupy (także w sieci)

80% klientów e-commerce stanowią kobiety. To również one podejmują finalną decyzję o nabyciu towaru lub usługi. Panie w bardziej przemyślany sposób robią zakupy, wydają jednak więcej niż panowie. E-klientki po odwiedzeniu stacjonarnego sklepu i obejrzeniu towaru na żywo rozpoczynają poszukiwania go po niższej cenie w sieci – 85% badanych przyznaje, że wybiera e-sklepy ze względu na niższe ceny niż w sklepie stacjonarnym. Są prawdziwymi łowczyniami okazji, chętnie korzystają z porównywarek cen. Niebagatelna okazuje się dla nich wiarygodność e-sprzedawców, dlatego sugerują się opiniami innych internautów. Również obszerne opisy produktów oraz sprawna dostawa nie pozostają bez znaczenia.

Kim jest e-konsumentka?

Najczęściej mieszka w dużym mieście. To młoda i wykształcona kobieta, często z tytułem magistra. Pozostaje w związku, czasami niesformalizowanym. Panie robią zakupy w sieci kilka razy w roku (55,3%), kilka razy w miesiącu (32,7%), bywa że i kilkukrotnie w ciągu miesiąca (2,9%). Panie nie kupują jednak wyłącznie dla siebie, wiele z nich (ok. 4 na 10) nabywa również produkty dla swoich dzieci i partnerów. Ponad połowa e-klientek nie wydaje jednak więcej podczas jednorazowych zakupów niż 300 zł, co trzecia osoba nie pozostawia w globalnej sieci sumy przekraczającej 100 zł. Tylko 1,7% kobiet jest w stanie wydać podczas jednego zakupu ponad 1000 zł.

Czego szukają kobiety w sklepach online?

Zdecydowana większość internautek, bo ponad 3/4, kupuje za pośrednictwem internetu ubrania, buty oraz dodatki. Pozostałe kategorie stanowią wystrój wnętrz (44,5%), zdrowie i uroda (43,7%), książki i muzyka (39%) oraz dziecko (33%). Najczęściej kobiety kupują sukienki, marynarki żakiety i buty. Obawiają się jednak nabywać przez internet lekarstwa (60%), żywność (36,5%) oraz tak chętnie kupowane buty (35,8%).

Idealne klientki

Jak wypływa z przytoczonych badań, kobiety nie tylko chętniej niż mężczyźni dokonują zakupów w internecie, ale i również są bardziej otwarte na reklamy przychodzące do nich pocztą e-mailową. Ich zakupy okazują się zazwyczaj przemyślane, to pokazuje, że cechy uznawane za typowo kobiece (jak otwartość, selekcja) pozwalają dobrze odnaleźć się w medium, jakie stanowi sieć. Oznacza to, że wysyłanie swojej oferty za pośrednictwem mailingu jest skuteczniejsze, gdy kieruje się ją do kobiet. Nie zaszkodzi również wysyłać mailing do płci pięknej, nawet gdy firma w ofercie ma produkty lub usługi „typowo męskie”. To kobiety bowiem robiąc zakupy, robią je również przy okazji dla swoich partnerów.

Źródła:

  • http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/e-mail-marketing-naprawde-dziala-246860
  • http://www.edisonda.pl/raporty/mailingi
  • http://www.guruinabottle.com/guru/wp-content/uploads/2013/08/men-and-women.gif
  • https://blog.bufferapp.com/wp-content/uploads/2013/04/Screen-Shot-2013-04-25-at-11.19.28-AM.png
  • http://www.entrepreneur.com/dbimages/article/1400101835-psychology-color-marketing-branding-personality-men-women-shades-tints.jpg
  • http://www.marketingkobiet.pl/geneza-marketingu-kobiet
  • http://pressroom.ceneo.pl/wp-content/uploads/2013/05/Polki-coraz-%C5%9Bwiadomiej-kupuj%C4%85-w-Internecie_raport-Ceneo-pl-maj-2013.pdf

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).