Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Jak zwiększyć sprzedaż w witrynie internetowej e-commerce?

office | Przestrzeń dla biznesu

Badanie firmy Forrester wykazało, że około 97% osób odwiedza witrynę bez powodu, a tylko 3% odwiedzających podejmuje ukierunkowane działania. Wiele sklepów internetowych próbuje zwiększyć ten odsetek, inwestując więcej pieniędzy w reklamę. Ale jest kilka prostych sposobów na zwiększenie sprzedaży bez dodatkowych inwestycji. Mówi o nich Elizaveta Omelchenko, marketer Ringostat, platformy do śledzenia połączeń, telefonii i kompleksowej analityki.

Skonfiguruj formularz oddzwaniania dla swojego sklepu internetowego

Jeśli kupujący rzadko dzwonią lub piszą, nie zawsze oznacza to, że problem tkwi w witrynie, asortymencie, cenach. Niektórzy ludzie po prostu nie mają odwagi zadzwonić. Na przykład, jeśli wątpi w wybór lub nie może znaleźć czegoś na stronie. A inna część klientów myśli, że oddzwonią później. Ale gdy tylko ktoś opuści stronę, najprawdopodobniej zapomni o ofercie. Dlatego wniosek jest prosty – nie pozwól potencjalnemu kupcowi odejść bez zaproszenia go do kontaktu.

Do tego nie wystarczy numer telefonu umieszczony w nagłówku, stopce strony czy sekcji „Kontakty”. Taki statyczny element jest niewidoczny i nie powoduje wywołania. Ale callback lub formularz oddzwaniania świetnie sobie radzi z tym zadaniem.

Callback to widget strony internetowej, za pomocą którego odwiedzający może zamówić oddzwonienie. Ten widget może być opracowany przez programistę specjalnie dla Twojej witryny, ale łatwiej jest korzystać z gotowych rozwiązań z serwisów internetowych.

Callback działa tak:

  • kupujący widzi ikonę słuchawki w rogu strony ― może pulsować, aby przyciągnąć jeszcze więcej uwagi;
  • po kliknięciu otwiera się formularz ― odwiedzający witrynę musi wpisać do niego swój numer telefonu;
  • nawet jeśli przyszły kupujący nie kliknął w ikonę, formularz otworzy się automatycznie po pewnym czasie, jaki osoba spędza na stronie;
  • po tym, jak odwiedzający wskazał swój numer, сallback automatycznie dzwoni do firmy;
  • gdy kierownik odbiera telefon, oddzwanianie natychmiast łączy go z klientem;
  • kupujący odczuwa efekt wow ― w końcu oddzwoniłeś do niego tak szybko, jak to możliwe.

Z doświadczeń klientów Ringostat wynika, że ​​taki dodatkowy kanał komunikacji może zwiększyć liczbę połączeń klientów o 10-30%. Jeden z naszych klientów, firma produkująca okna PCV, odnotował 48% wzrost liczby zapytań.

Dlaczego callback jest tak skuteczny i pomaga zwiększyć nie tylko liczbę połączeń, ale także sprzedaż? Powodów jest kilka:

  • zamawiając oddzwonienie klient oszczędza, bo to nie on płaci za połączenie, ale firma;
  • kupujący może szybko uzyskać odpowiedzi na swoje pytania;
  • dzwoni menedżer, który jest gotowy porozmawiać o produkcie i ofercie.

4 wskazówki, dzięki którym oddzwaniania będą jeszcze wydajniejsze:

  1. Wybierz formularz, przy jego przesłaniu użytkownik widzi licznik czasu - ile czasu pozostało na połączenie z menedżerem. Kiedy sprzedawca oddzwoni dokładnie 30 sekund później, lojalność kupującego wzrasta.
  2. Oddzwanianie powinno umożliwiać wybranie dogodnej godziny rozmowy. Ludzie często przeglądają sklepy internetowe w godzinach pracy lub podczas podróży. Więc zaproś ich, aby wybrali dogodniejszy czas na telefon.
  3. Formularz powinien mieć minimalną liczbę pól do wypełnienia. Wystarczy numer telefonu. Im więcej pól, tym większe ryzyko, że dana osoba zmęczy się ich wypełnianiem.
  4. Wybierz usługę, która ma różne szablony formularza zwrotnego. Na przykład Ringostat ma 15 form o różnych konfiguracjach i kolorach. Jeśli callback wygląda jak organiczna część witryny, zaufanie kupującego będzie większe.

Skorzystaj z funkcji callback, aby zwiększyć konwersję formularzy na stronie

Często klient wypełnia formularz na stronie internetowej, aby zamówić produkt. Ten formularz zwykle zawiera numer telefonu, ponieważ jest to najłatwiejszy i najszybszy sposób na nawiązanie kontaktu. Ale w praktyce menedżerowie nie spieszą się z kontaktem z klientem. Na przykład, jeśli przepływ zamówień jest duży, menedżer nie ma czasu lub zapomina zadzwonić do aplikacji online.

Jak poradzić sobie z tym problemem? Możesz "osadzić" callback w formularzu wniosku online na stronie. Działa to tak:

  • użytkownik przechodzi na stronę i wypełnia formularz, podając numer telefonu;
  • to zdarzenie aktywuje callback — Ringostat automatycznie dzwoni do menedżera, a następnie do klienta, łącząc ich;
  • po kilku sekundach klient komunikuje się już z przedstawicielem firmy i może uzyskać odpowiedź na swoje pytania.

To narzędzie ma kilka zalet.

  1. Natychmiastowa odpowiedź na żądanie użytkownika. Zwykle klienci nie oczekują tak szybkiej odpowiedzi na ich prośbę. Dlatego taka szybkość reakcji jest miłym zaskoczeniem i zwiększa lojalność.
  2. Klient nie będzie miał czasu na zmianę zdania lub znalezienie oferty konkurencji. Bardziej prawdopodobne, że wypełnienie formularza zakończy się sprzedażą.
  3. Łatwe ustawienie. Jeśli wybierzesz usługę, która już posiada taką funkcjonalność.

Posłuchaj nagrań audio rozmów telefonicznych

Często zdarza się, że wezwań i zgłoszeń jest dużo, ale sprzedaży jest niewiele. I tu powodem może być praca działu sprzedaży. Dlatego regularnie sprawdzaj, jak pracownicy komunikują się z klientami i czy robią wszystko, aby sprzedawać więcej. Ale jak to kontrolować?

Korzystaj z telefonii IP, która automatycznie nagrywa każdą rozmowę telefoniczną. Wystarczy przejść do raportu telefonii wirtualnej i kliknąć przycisk, aby wysłuchać rozmowy. Na przykład w Ringostat możesz przyspieszyć odtwarzanie, aby spędzić jeszcze mniej czasu:

Jakich rozmów powinieneś najpierw posłuchać?

 

  • nowi menedżerowie, którzy dopiero rozpoczęli pracę i mogą popełniać błędy w komunikacji z klientami;
  • zbyt krótkie rozmowy – najprawdopodobniej pracownik odpowiada krótko i nie wie, jak szczegółowo przedstawić wszystkie zalety towaru;
  • nienormalnie długie rozmowy – może to oznaczać, że menedżer mówi za dużo lub odwrotnie, nie wie, jak skierować rozmowę z nadmiernie towarzyskim kupcem we właściwym kierunku.

Czas trwania połączenia można łatwo sprawdzić w raporcie połączeń. Zwróć uwagę na błędy menedżerów, którzy mają silny wpływ na sprzedaż.

 

  1. Nie oferuje analogu produktu, jeśli pożądany produkt nie jest dostępny.
  2. Nie wie, jak pracować z zastrzeżeniami, jeśli klient mówi „za drogo” lub „jeszcze muszę pomyśleć”.
  3. Nie opisuje kluczowych zalet sklepu internetowego. Na przykład bezpłatna dostawa towarów do dowolnego regionu w ciągu jednego dnia.
  4. Nie wykazuje szczerej chęci pomocy klientowi. Na przykład mówi „Teraz mamy dużo zamówień, zadzwoń później” lub „Przeczytaj wszystkie informacje na stronie”.
  5. Nie rozumie specyfiki produktu. Na przykład stale mówi klientom, że wyjaśni cechy, a następnie oddzwoni. Ale w tym czasie potencjalny klient będzie mógł skontaktować się z konkurencją i dokonać u niego zakupu.

Wnioski: jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego bez inwestowania dodatkowego budżetu w promocję

 

  1. Upewnij się, że witryna ma numer telefonu wszędzie - w nagłówku i stopce, a nie tylko na stronie kontaktowej. Nie polegaj wyłącznie na formularzu zgłoszeniowym online, ponieważ najbardziej zmotywowani kupujący wolą dzwonić.
  2. Zainstaluj formularz oddzwaniania, aby zwiększyć liczbę połączeń o 10-30%. To narzędzie zwiększa lojalność klientów i zachęca ich do kontaktu. W takim przypadku klient nie wydaje pieniędzy na rozmowę.
  3. Połącz wywołanie zwrotne z formularzami online w witrynie. Dzięki temu, gdy tylko klient wypełni wniosek online, callback automatycznie zadzwoni do menedżera i połączy go z kupującym. To nie tylko sposób na szybką komunikację, ale także sposób na zwiększenie lojalności klienta.
  4. Kontroluj komunikację między menedżerami a klientami. Nie wystarczy sprowadzić użytkowników na stronę i zachęcić ich do zadzwonienia – trzeba sprowadzić ich do sprzedaży. Telefonia wirtualna rejestruje wszystkie rozmowy telefoniczne i przechowuje nagrania audio. Wysłuchaj ich i zwróć uwagę na błędy popełniane przez menedżerów. Poprawianie błędów może znacznie zwiększyć konwersję do sprzedaży.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).