Popularność systemu linków sponsorowanych w ostatnich latach lawinowo przybiera na sile. Nic dziwnego, jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie z produktem do potencjalnego kupującego.
Skuteczność tego rodzaju systemu targetowania reklam jest ściśle powiązana z rosnącą liczbą użytkowników wyszukiwarki Google. Serwery tej firmy codziennie wyszukują odpowiednie treści dla milionów użytkowników. Nic więc dziwnego, że postanowiono ten fakt wykorzystać do celów marketingowych. Skuteczne zaplanowanie kampanii AdWords, pomimo, że pozornie proste, to jednak niedoświadczonym w temacie SEO oraz SEM może przysporzyć dużo kłopotów. Jakich błędów się wystrzegać podczas planowania tego rodzaju kampanii?
Słowa kluczowe to jeden z najbardziej podstawowych elementów systemu linków sponsorowanych. To na ich podstawie system AdWords dopasowuje treść reklam, które finalnie zobaczy użytkownik. Pierwszą rzeczą, o której nie należy zapominać podczas doboru słów kluczowych, jest ich właściwa forma semantyczna. Do wyszukiwarki Google najczęściej wpisywane są wyrazy w formie bezokolicznika.
Szczególną uwagę należy również zwrócić na niecodzienne złączenia wyrazów, które wyrażają skróty myślowe użytkowników wyszukiwarki Google. Przykładem takiego niecodziennego złączenia może być wyrażenie „linki sponsorowane jak stosować”. Dobierając więc słowa kluczowe pod system linków sponsorowanych Google powinno się wybierać takie wyrażenia, które potencjalny kupujący będzie wpisywał do wyszukiwarki.
Firma Google posiada jeden z najkorzystniejszych systemów opłat, jeśli chodzi o usługi reklamy. Opłaty za linki sponsorowane Google są naliczane jedynie wtedy, kiedy użytkownik wyszukiwarki faktycznie zainteresuje się produktem oraz kliknie w baner reklamowy, który z kolei przeniesie go na stronę produktu. W praktyce oznacza to, że właściciel kampanii marketingowej w systemie linków sponsorowanych zapłaci jedynie za każdego nowego, potencjalnego klienta. Mając to na uwadze nietrudno domyślić się, że marketing internetowy w krótkim czasie może zyskać znaczną przewagę nad tradycyjnymi formami reklamy lub też blokami reklamowymi w telewizji. Ten system opłat wymusza jednak podczas planowania kampanii marketingowej w systemie AdWords dużą rozwagę. Do momentu uruchomienia kampanii nikt nie jest w stanie przewidzieć, ile rzeczywiście osób zainteresuje się produktem. Liczba ta może być niewielka, ale również ogromna. Dlatego podczas planowania budżetu kampanii marketingowej w tym systemie warto zaplanować nieco większe środki. Tego rodzaju bufor finansowy jest szczególnie istotny w przypadku produktów wyczekiwanych lub innowacyjnych, które mogą cieszyć się lawinowym zainteresowaniem w pierwszych godzinach od uruchomienia kampanii.
Użytkownicy, którzy poszukują tego samego produktu, bardzo często stosują różne odmiany wpisywanych wyrażeń oraz fraz. Niektórzy oferujący produkt na pewno chcieliby, aby reklama jego produktu została wyświetlona użytkownikowi po wpisaniu frazy w jakimkolwiek wariancie. Inni natomiast woleliby, aby jedynie konkretna frazy powodowała wyświetlenie się banera z reklamą produktu. Dla jednych i drugich powstały trzy systemy dopasowania słów kluczowych do reklamy produktu.
Dopasowanie przybliżone spowoduje wyświetlenie reklamy po wpisaniu którejkolwiek z frazy, wchodzącej w skład nazwy lub kategorii produktu (min. 1). W przypadku dopasowania do wyrażenia, użytkownik wpisać musi całe wyrażenie, aby reklama została wyświetlona. W tym przypadku system wyświetli reklamę nawet w przypadku, kiedy fraza zostanie wpisana razem z innymi wyrazami. Dokładne dopasowanie jest jednym z najbardziej rygorystycznych filtrów wpisywanych fraz. W tym przypadku użytkownik zobaczy reklamę z produktem jedynie po wpisaniu dokładnej frazy.
Dodaj nowy komentarz