Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Mailing reklamowy — pozyskaj Klientów dla swojej firmy

 

Pozyskiwanie nowych klientów jest bardzo istotne dla każdego przedsiębiorstwa. Dróg do tego jest aktualnie całkiem sporo i czasami ciężko jest podjąć decyzję. Jednak jednym z łatwiejszych do przeprowadzenia i przy tym dającym dobre rezultaty sposobem wciąż pozostaje kampania mailingowa. Dlaczego warto się na nią zdecydować? Postaramy się na to odpowiedzieć w niniejszym tekście.

Dlaczego warto zdecydować się na mailing reklamowy?

Email marketing ma szereg zalet. Do najważniejszych z nich należą:

Szeroki zasięg

Z poczty elektronicznej korzysta właściwie każdy — z danych Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych wynika, że nawet 97% polskich internautów używa skrzynki mailowej regularnie. Aż 65% z nich podaje e-mail jako swój najważniejszy kanał komunikacyjny. Sprawia to, że kampanie mailingowe mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Mierzalne rezultaty

Mailing reklamowy jest bardzo prosty do monitorowania, czego nie da się powiedzieć o wielu innych formach promocji i reklamy. Systemy mailingowe dają możliwość sprawdzania tak istotnych parametrów, jak: liczba odbiorców, ilość otwartych wiadomości oraz jaki procent czytających otworzył zamieszczone w mailu linki lub grafiki. Pozwala to na bieżąco kontrolować przebieg kampanii i w razie potrzeby modyfikować udostępniane treści, aby lepiej trafiały w gusta potencjalnych klientów.

Łatwość personalizacji

Zaletą marketingu mailingowego jest też to, że może być kierowany zarówno do ogółu, jak i konkretnych grup lub nawet indywidualnych jednostek. Dzięki danym zbieranym przez firmy oferujące wysyłkę mailingu można w łatwy sposób dotrzeć dokładnie do tych odbiorców, na których zależy przedsiębiorstwu. Przykładowo taka kampania może być skierowana do bazy Klientów posegregowanych według danej lokalizacji, zawodu, branży, wieku, płci i wielu innych kryteriów.

Pozwala zbudować bazę kontaktów

Jeśli firma dopiero rozpoczyna działalność i nie ma jeszcze własnej bazy kontaktów lub nie wie jeszcze dokładnie jaki będzie jej target, e-mail marketing może jej w tym pomóc. Tzw. cold mailing to bardzo często wykorzystywane narzędzie nawiązania komunikacji z potencjalnymi klientami. Zimne maile są więc dobrym sposobem badania rynku i  budowania przyszłych relacji.

Możliwość automatyzacji

Email marketing umożliwia zastosowanie systemu automatycznych odpowiedzi na kontakt ze strony potencjalnego klienta. Może to być wszystko od prostej informacji o odebraniu wiadomości, po maile transakcyjne spotykane przy zakupach online. Dzięki takiemu systemowi można także sprawnie zarządzać bazą kontaktową firmy.

 

Jak powinien wyglądać mail reklamowy?

Aby prezentowana treść trafiła do odbiorcy i nie utknęła w folderze ze spamem, trzeba pamiętać o właściwej budowie takiej wiadomości.

Tytuł i preheader

Przede wszystkim tytuł musi być na tyle ciekawy, aby odbiorca chciał otworzyć taką wiadomość. Powinien go zaintrygować i wyróżniać się spośród innych. Choć daje to całkiem spore pole manewru, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Po pierwsze, nie może być przeładowany znakami interpunkcyjnymi. Po drugie — wielkość liter ma znaczenie. Według obowiązującej w internecie netykiety, pisanie wszystkiego wielkimi literami klasyfikuje to jako krzyk. Takie działanie najczęściej z automatu przekreśla szanse powodzenia takiego maila, nawet jeśli reszta treści jest idealnie przygotowana. Po trzecie — nadużywanie zwrotów typu „ekstra promocja”, „super rabat”, czy „kupony zniżkowe” zwiększa szanse zakwalifikowania wiadomości jako spam, gdyż będzie wyglądać jak wszystkie inne materiały podobnej treści. Jego długość nie powinna przekraczać 30 do 50 znaków, warto też postawić na język korzyści i sugestie rozwiązania problemu, np. skuteczne sposoby rzucenia palenia.

Preheader to fragment tekstu, który większość programów pocztowych wyświetla jeszcze przed otwarciem wiadomości. Powinien on więc przybliżać zawartość przy jednoczesnym zachęceniu do jej poznania. Już po jej otwarciu będzie on widoczny u góry strony, co sprawia, że oprócz krótkiego rozwinięcia tematu może też zawierać przydatne informacje, np. o możliwości otwarcia newsletterów w nowym oknie lub karcie przeglądarki. Dzięki temu nawet jeśli wiadomość nie wyświetli się poprawnie, odbiorca nadal będzie miał możliwość zapoznania się z jej treścią.

Treść właściwa — body

W treści powinno się zamieścić estetyczną grafikę, która zainteresuje odbiorcę. Trzeba jednak pamiętać, aby nie przesadzać z ilością szczegółów — przekaz musi być na tyle jasny, aby dało się go bez problemu odebrać w kilka sekund. Sprawdzają się w tej roli wyraźne CTA (od angielskiego Call To Action), czyli linki w formie przycisku z zachętą do podjęcia określonego działania. Bardzo ważne będzie odpowiednie dobranie jego koloru, położenia oraz użytej w nim frazy. Dzięki CTA odbiorca od razu wie, co powinien dalej zrobić — dodać produkt do koszyka, zapisać się do bazy danych czy przenieść się na landing page. Warto także pamiętać, aby zamieszczane grafiki nie były szersze niż 600 pikseli. W ten sposób uniknie się potencjalnych problemów z ich wyświetlaniem w różnych programach pocztowych.

Warto także eksperymentować w mailach z filmikami i animacjami. Dzięki temu można się wyróżnić na tle konkurencji, a jak pokazuje sukces Instagrama, łatwiej w ten sposób trafić w aktualne trendy. Przykładowo już stworzenie prostego GIF-a może zaktywizować odbiorcę. Będzie to bowiem ciekawsza alternatywa wszechobecnych i powtarzanych w kółko sloganów reklamowych. Warto też pamiętać o dostosowaniu treści także do urządzeń mobilnych — wiele osób czyta maile właśnie na nich i wszystkie treści muszą być dobrze wyświetlane.

Stopka

W żadnym razie nie można o niej zapominać. Powinna zawierać dane kontaktowe firmy, jej pełne dane rejestrowe oraz odnośniki do mediów społecznościowych. To także dobre miejsce na zamieszczenie przycisku umożliwiającego rezygnację z subskrypcji prezentowanych przez firmę treści marketingowych. Stopka powinna estetycznie domykać całość tak, aby cała wiadomość prezentowała się przyjemnie dla oka. Całość wiadomości musi być spójna kolorystycznie i zachowywać spójność identyfikacji wizualnej marki.

 

Skąd pozyskiwać dane potencjalnych klientów?

W ramach kampanii mailingowej można pozyskiwać potencjalne leady z wielu źródeł. Będą to m.in.:

  • media społecznościowe,
  • formularze rejestracji i zapisu do newslettera na stronie internetowej,
  • checkout w sklepach internetowych,
  • reklamy banerowe,
  • aplikacje mobilne,
  • call center,
  • marketing w wyszukiwarkach,
  • punkty sprzedażowe,
  • barter przestrzeni reklamowej w obrębie newsletterów,
  • wynajęcie już istniejącej bazy.

Trzeba przy tym pamiętać o przestrzeganiu wszystkich przepisów dotyczących danych osobowych — nielegalne pozyskiwanie kontaktów wiąże się z poważnymi karami finansowymi dla przedsiębiorstwa.

Podsumowanie

E-mail marketing to łatwa w zastosowaniu i stosunkowo skuteczna metoda komunikacji z potencjalnymi klientami. Dobrze przygotowane kampanie mailingowe dają pozytywne rezultaty przy relatywnie niewielkich nakładach czasu i pieniędzy. Dzięki możliwości personalizacji treści, można za ich pomocą dotrzeć do pożądanej grupy docelowej.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).