Nie od dziś wiadomo, jak ważne dla powodzenia sprzedaży – czy to produktów, czy usług – są działania promocyjne. Marketing nieruchomości zalicza się właśnie do takich działań, które są niezbędne w branży deweloperskiej. Sukces sprzedaży zależy między innymi od tego, jak skutecznie wypromujemy swoją markę, a co za tym idzie, jakimi technikami i narzędziami się posłużymy. W branży deweloperskiej ważne jest również zaufanie i dobre imię, które także wpływa na atrakcyjność prezentowanych ogłoszeń.
To, co najbardziej przykuwa uwagę strategów w tworzeniu skutecznych planów marketingowych to fakt, że coraz więcej działań promocyjnych, jest przenoszonych do internetu. Niemniej jednak, aby zaistnieć wśród wszystkich odbiorców – nie tylko użytkowników sieci www – należy uwzględnić również inne drogi, np. billboardy, ulotki, czy też spoty reklamowe. Jak więc zwiększyć odbiór oraz zainteresowanie ofertą i tym samym zwiększyć sprzedaż?
Pierwsza i najważniejsza w marketingu jest wyróżniająca się oferta. Na wartościowy przekaz składają się tytuły, opisy, nagłówki oraz interesujące zdjęcia i inne materiały multimedialne. Skuteczność marketingu nieruchomości zależy więc od tego, jakie zabiegi zastosujemy w ofercie, należy przy tym skupić się przede wszystkim na języku korzyści.
Po ustaleniu grupy odbiorców, do których ma trafić nasz przekaz, ustalamy i wyszczególniamy zalety nieruchomości. W żadnym wypadku nie uwzględniamy w tekście żadnym negatywnych aspektów mieszkania. Nawet takie sformułowania, które określają to, że Twoje mieszkanie jest wolne od – wcześniej wymienianych – wad sprawią, że czytelnicy z wizualizują to sobie – ta negatywna cecha skojarzy im się z Twoją ofertą i możliwe, że z niej nie skorzystają.
Kolejną ważną rzeczą, która również wpływa na skuteczność marketingu nieruchomości, jest responsywność, czyli dostosowanie strony tak, aby dobrze prezentowała się na wszystkich urządzeniach mobilnych. W końcu nie wszyscy korzystamy tylko z jednego medium i możemy przeglądać sieć zarówno na laptopie, jak i również tablecie oraz smartfonie.
Odwiedziny strony można obserwować w Google Analytics. Ważne, aby strona inwestycji deweloperskich była dobrze dopasowana na wszystkich urządzeniach mobilnych, w innym wypadku odwiedziny użytkowników nie będą na tyle zadowalające, jakbyśmy tego chcieli.
CTA, czyli zachęcenie do podjęcia jakiejś akcji, to swego rodzaju instrukcja dla użytkowników, którzy zdecydowali się już na podjęcie jakiegoś działania w stronę zakupu mieszkania. Takiego typu stwierdzenia, jak na przykład „zobacz ofertę”, „zapytaj o wycenę”, czy „wejdź na stronę” wielokrotnie dawały do zrozumienia, jak skuteczne mogą być w pozyskiwaniu nowych klientów.
Warto przy tym zaznaczyć, że z takimi CTA nie można przesadzać. Tym samym ogłoszenia zawierające takie zachęcenie do podjęcia jakiejś akcji, nie powinny być nachalne. I powinny zawierać kompletne informacje. Nie można zapomnieć o lokalizacji, cenie, dodatkowych udogodnieniach, powierzchni, czy też ilości pomieszczeń w mieszkaniu. Wszystkie te informacje są ważne dla potencjalnych nabywców.
Aby zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą nieruchomości w sieci, należy zatem podjąć wiele czynności, które zapewnią nam nie tylko odpowiedni ruch na stronie, ale również pchnął nas ku powodzeniu w sprzedaży. Warto więc zagłębić się w pojęciu, jakim jest wspomniany wyżej marketing w branży deweloperskiej i cieszyć się z rosnącego zainteresowania.
Dodaj nowy komentarz