Jak stworzyć kampanię marketingu szeptanego
Jeśli Twój zaufany znajomy poleca Ci pewien produkt, to czy nie wydaje Ci się on godny zainteresowania? "Ten film był po prostu genialny! Dawno nie widziałem takich efektów specjalnych, a cała fabuła układa się w klarowną i pasjonującą całość." Wierzymy naszym znajomym. Nie pytamy się osoby sprzedającej odkurzacze, czy potrzebujesz odkurzacza. Polegamy na znajomych. Osoby sławne, widywane w telewizji i w gazetach nieraz wydają nam się bardziej godni zainteresowania od ludzi, z którymi spotykamy się pierwszy raz. Wierzymy tłumowi. Jeśli coś jest bestsellerem, kupujemy to częściej. Marketing szeptany polega na przekazie ustnym. Kiedy przybiera na sile, tematem zaczynają interesować się media. Generują szum i zwracają uwagę odbiorców. Powodują sprzedaż. Zarówno marketing referencyjny, jak i publicity, czyli rozgłos (o ile przybiera on pozytywną postać), przyczyniają się do wzrostu sprzedaży produktów i usług. Umiejętnie wykorzystane stanowią narzędzia promocyjne XXI wieku.
Przykłady wybranych kampanii szeptanych i wirusowych
[abonament]