Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Operator płatności powinien być partnerem biznesowym dla sklepu

office | Przestrzeń dla biznesu

Rynek usług internetowych rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Już co trzeci Polak przynajmniej raz w tygodniu robi zakupy w sieci. Zgodnie z szacunkami shoper.pl, wydatki konsumentów w internecie sięgają ok. 45 mld zł. Wszystko wskazuje na to, że tendencja wzrostowa w najbliższym czasie nie ulegnie zmianie. Polacy najczęściej kupują w sieci odzież, akcesoria i dodatki. Wśród najchętniej kupowanych produktów są również płyty, książki i akcesoria elektroniczne – dowodzi raport „E-commerce w Polsce 2016”.

 

Istotną rolę w rozwoju branży e-commerce odgrywają płatności internetowe. Wybiera je 4 na 10 klientów sklepów internetowych. W trosce o wymagającego konsumenta, inwestor powinien wdrożyć nowoczesne rozwiązania, które wpłyną na decyzje zakupowe klienta. Dlatego większość wartościowych platform sklepowych oferuje integracje z wybranymi operatorami płatności. Istotne jest jednak, by operator płatności on-line udostępniał niezbędne funkcjonalności, takie jak np. przyjmowanie płatności w różnych walutach, dokonywanie transakcji z urządzeń mobilnych, płatności ratalne czy płatności odroczone.

Świadomy sprzedawca powinien wdrażać rozwiązania usprawniające proces przyjmowania wpłat, umożliwiające realizację płatności cyklicznych i powinien posiadać zoptymalizowane narzędzia do raportowania.

Operatorem płatności on-line z największych doświadczeniem na polskim rynku jest firma Dotpay. Jako pierwsza wprowadziła ona rozwiązania wspierające sprzedaż w modelach omni i multichannel. Dotpay przoduje też w liczbie platform sklepowych zintegrowanych z danym operatorem, mając na koncie kilkadziesiąt umów partnerskich z platformami sklepowymi. Spółka oferuje 200 kanałów i metod płatności, będąc prekursorem na rynku płatności online.

Sklepy, które ignorują tę formę płatności, marginalizują potrzeby nowoczesnego konsumenta, który ceni sobie szybkość i wygodę. Płatności online potwierdzane są automatycznie i powodują skrócenie czasu realizacji zamówienia. Dane do transakcji wypełniane są automatycznie lub klient wpisuje nr karty, datę ważności i specjalny kod. Pozwala to zaoszczędzić na kosztach związanych np. z przesyłką pobraniową.

Współpraca ze sprawdzonym dostawcą płatności online zwiększa wiarygodność sklepu. Istotne jest także, by firma działała pod kontrolą Komisji Nadzoru Finansowego i posługiwała się uznanymi certyfikatami bezpieczeństwa, takimi jak PCI DSS. Restrykcyjna weryfikacja zgodności ze standardem odbywa się cyklicznie co 12 miesięcy, w przeciwnym wypadku firmom grożą kary. Dodatkowym zabezpieczeniem jest szyfrowane połączenie SSL oraz system 3D-Secure.

Wizerunek sklepu powinien odpowiadać na potrzeby najbardziej wymagającego klienta, warto więc sprawdzić czy struktura pobieranych opłat jest zrozumiała i atrakcyjna cenowo. Część dostawców może też pobierać opłaty za udostępnianie niektórych usług dodatkowych, warto więc wcześniej dokładnie zapoznać się z ich ofertą.

Dużym atutem operatora płatności jest też całodobowy dostęp do serwisu technicznego, co usprawnia proces obsługi klienta. Ważna jest niezawodność systemu, np. czas dostępności serwisu Dotpay w skali roku to 99,5 proc. Spółka uczestniczy ponadto w programie „Rzetelna Firma”.

Podsumowując, operator płatności ma być nie tylko pośrednikiem w transakcjach, ale także partnerem biznesowym wspierającym rozwój firmy, z którą współpracuje.

 

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).