Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Opowiedz im historię

Doskonale pamiętam, kiedy siedząc w szkolnej ławce oczekiwało się dzwonka oznajmującego przerwę. Nic tak nie cieszyło jak ostatnie pięć minut do końca lekcji. Jednak czasami ten zbawienny brzdęk przychodził niespodziewanie, a na twarzach pojawiało się zdziwienie „jak to? już minęło 45 minut?”. Co było powodem takiego obrotu sytuacji? Dlaczego na niektórych lekcjach jedna minuta trwała pół godziny, a na innych uczeń nawet nie zdążył spojrzeć na zegarek?

A jak jest teraz? Czy na wszystkich wykładach studenci skrupulatnie notują każde wypowiedziane słowo profesora? Takim sposobem punkty ksero nie miałby racji bytu. Jednak są wykładowcy, którzy oprócz laptopa i tej samej (oczywiście aktualizowanej) od lat prezentacji przynoszą ze sobą coś więcej. Mianowicie jest to chęć przekazania wiedzy, ale nie teoretycznej, którą z łatwością można znaleźć w wielu podręcznikach. Wiedzy praktycznej, opowiedzianej na przykładzie własnym lub innej osoby.

Każdy mówca podczas swojego wystąpienia pragnie zostać wysłuchany, doceniony, zrozumiany i zapamiętany- nawet jeśli jego nużący głos tego nie zdradza!

Co zrobić by nasze przemówienie, prezentacja, zebranie nie zamieniło się w nieciekawą lekcję z młodzieńczych lat? Zazwyczaj wiemy co chcemy przekazać naszemu audytorium, ale rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę z tego, że to jak przekażemy odgrywa równie istotną rolę. Aby uniknąć opadających powiek, ziewania po kątach, sennej atmosfery oprócz dokładnie rozpisanego planu naszej przemowy powinniśmy mieć coś w zanadrzu. Jim Holtje- przewodniczący działu Public Relations w nowojorskiej firmie radzi w swojej książce użyć opowieści.

Najstarsze dzieła ludzkości- księgi religijne, legendy, mity, nauki wielkich filozofów były przekazywane ustnie, z pokolenia na pokolenie. Komu zawdzięczamy znajomość „Iliady” i „Odysei”, filozofii Arystotelesa, tekstów Biblijnych? Gdyby nie wyobraźnia, tych, którzy notowali opowieści nie posiadaliśmy tak wspaniałych dzieł ludzkiej historii i kultury.

Jeśli więc, pragniesz urozmaicić swoją przemowę, zdobyć żywe zainteresowanie audytorium skorzystaj z opowieści. Historie fascynują i przede wszystkim zapadają w pamięć. A przecież każda wypowiedź ma w sobie cel. Narrator pragnie oddziaływać na swoich słuchaczy. Autor „Potęgi opowieści- jak zachwycić, zmotywować i zmienić każdą biznesową publiczność dzięki opowieściom wybitnych dyrektorów generalnych” zwraca uwagę na skuteczne przekazanie istoty zagadnienia. Dzięki opowieściom możesz zgrabnie przejść do sedna sprawy.

Kiedy więc będziesz miał do przygotowania przemówienie nie zapomnij o tym, że jak zauważył Jim Holtje w „ludziach tkwi głęboka potrzeba opowieści”. Wygłaszanie nawet suchych faktów nie musi być nudne, wystarczy urozmaicić swoją wypowiedź, a zyskamy aktywne grono słuchaczy, którzy nas docenią, zrozumieją i… zapamiętają.

Małgorzata Kurdziel

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).