Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Polacy już nie boją się zmian w organizacjach

Michał Toczyski | Przestrzeń dla biznesu

Zmiana jest szansą na sukces pod warunkiem prawidłowego zarządzania.

Przekonanie że firma, która prosperuje efektywnie powinna przez wiele lat funkcjonować zgodnie z jednym schematem, odchodzi do lamusa. Dziś polscy przedsiębiorcy już wiedzą, że zmieniające się otoczenie wymaga od zarządu wprowadzania zmian również wewnątrz firmy. Z badania przeprowadzonego przez firmy Time for Team Development Consultants oraz Extended DISC Polska w ramach programu Talent Club wynika, że 64% menedżerów traktuje wprowadzanie zmian w firmie jako szansę na rozwój. Kiedy najczęściej zmiany są wprowadzane?

Wprowadzanie zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie jest procesem potrzebnym
każdej firmie. Mózgiem operacji, zawsze jest kierownictwo, jednak by cały organizm funkcjonował prawidłowo należy również pamiętać o pracownikach i ich opinii. Badanie przeprowadzono wśród prawie 1000 pracowników, którzy wypowiadali się na temat zarządzania zmianą i wdrażania zmian. Z badania wynika, że aż 64% respondentów uważa, iż zmiany przeprowadzane w ich firmie są szansą na jej rozwój, a 32% pracowników twierdzi, że jest to dla nich motywacja do dalszego działania.

- Polscy przedsiębiorcy coraz częściej dostrzegają potrzebę wprowadzania zmian - mówi Romeo Grzębowski Prezes Zarządu Extended DISC Polska. – Świat, w którym żyjemy stale się zmienia. Chociażby powstające nowe systemy komunikacji, czy nowe technologie powodują zmiany mechanizmów pracy. Przeprowadzone badanie wśród pracowników polskich firm pokazują, że podchodzimy do tych przeobrażeń coraz chętniej i z coraz większym zrozumieniem. Należy jednak wiedzieć, że nie wystarczy tylko zidentyfikować problem i znaleźć środek, który mu zaradzi. Wprowadzanie zmiany to czaso- i pracochłonny proces, wymagający prawidłowego zarządzania.

Przekształcenia są nieodłączną częścią zarządzania przedsiębiorstwem. Dzięki nim firma może dostosować swe usługi do szybko zmieniającego się rynku, unikając w ten sposób kryzysowych sytuacji, ale też wykorzystując nadarzające się okazje biznesowe. Potwierdzeniem tego są wyniki badania, w którym 22% respondentów zauważa, że najczęściej w swej firmie mają do czynienia ze zmianą w momencie przeobrażeń sytuacyjnych na rynku. Innymi powodami, dla których wdrażane są zmiany to: zmiana strategii (21%), a także struktury (19%). Rzadziej pojawiają się zmiany przepisów (13%), wdrażanie nowych technologii (7%) i systemów informatycznych (4%).

Z jakiego rodzaju zmianą organizacyjną mam najczęściej do czynienia w firmie?

- Pracodawcy i przedsiębiorcy w Polsce dostrzegają plusy wynikające z wprowadzania przemyślanych zmian, których skutki docenią wszyscy pracownicy. Dlatego coraz częściej w ten proces zaangażowane są całe zespoły – komentuje Jacek Bochenek Dyrektor Generalny Diners Club Polska. – Jeśli dodatkowo zachowana jest skuteczna komunikacja planowanych i realizowanych działań, to rezultaty na pewno są zadowalające.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).