Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Synonimy sukcesu polskiego menedżera

Michał Toczyski | Młoda Krew Biznesu

Gabinet na najwyższym piętrze biurowca, korporacyjna karta kredytowa a może szacunek podwładnych i kontrahentów? Synonimy sukcesu polskich menedżerów zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym wcale nie są tak oczywiste, jak się powszechnie wydaje. Wskazują na to wyniki badań przeprowadzonych w ramach programu dla kadry menedżerskiej Talent Club.

Zdaniem zdecydowanej większości badanych synonimami sukcesu człowieka w życiu zawodowym są szacunek wśród kontrahentów (77%) oraz podwładnych (76%). Olbrzymie znaczenie mają także przyznane nagrody, wyróżnienia, uznanie przełożonych (55%), a także cytowanie w prasie biznesowej (50%). Mniejszym uznaniem respondentów cieszyły się finansowowo-statusowe odpowiedniki sukcesu tj. gabinet na najwyższym piętrze biurowca (8%) czy korporacyjna karta kredytowa (10%). Z kolei zaproszenia na konferencje czy wernisaże są oznaką prestiżu dla 26% respondentów.

Zdecydowanie bardziej zróżnicowanych odpowiedzi udzielili respondenci na pytanie o synonimy sukcesu człowieka w życiu prywatnym. Z przygotowanej kafeterii badani za najważniejsze uznali posiadanie domu nad morzem, w górach lub za granicą (25%) oraz luksusowego samochodu (21%). Oznaką prestiżu jest też karta Diners Club z ubezpieczeniem na 1 milion $ (19%), jacht (18%), czy zegarek luksusowej marki (15%). Kolekcja dobrych win, uczęszczanie do najlepszych restauracji w mieście czy przynależność do klubu golfowego/tenisowego to odpowiedzi rzadziej udzielane przez polskich menedżerów (odpowiednio 11, 11 i 7% odpowiedzi).

9% respondentów zwróciło jednak uwagę na zupełnie inne wartości, które charakteryzują człowieka sukcesu. Są to przede wszystkim szczęśliwa rodzina, umiejętność łączenia kariery zawodowej z życiem prywatnym, poczucie szczęścia, spokojne życie. „Wyniki pokazują, że dla respondentów liczy się również życiowa pokora, poczucie spełnienia czy radość z bycia
z najbliższymi. Menedżerowie cenią sobie także czas na własny samorozwój, oddanych przyjaciół oraz wygodny dom z ogrodem w dobrej lokalizacji – powiedział Marek Smolarz, dyrektor generalny Diners Club Polska. „Wśród finansowych wyznaczników sukcesu znaczną popularnością cieszy się również karta Diners Club, która jest dedykowana dla osób aktywnych zawodowo, dużo podróżujących i ceniących sobie wygodę odprawy businness class check-in, wstęp do wielu saloników lotniskowych, czy ubezpieczenie dla siebie i osób współpodróżujących do 1 miliona USD.”

Dane demograficzne

Na ankietę internetową „Synonimy sukcesu, prestiżu” odpowiedziały 273 osoby. Badani to w większości (58%) mieszkańcy duży miast, przy czym aż 39% z nich mieszka w centrum metropolii. Przeważają osoby młode stanowiące 77% wszystkich badanych, w tym aż 42% jest na początku swojej kariery (do 30 roku życia). Respondenci biorący udział w badaniu to osoby wykształcone: w kierunkach technicznych (29%), humanistycznych (29%) lub doszkalający się na studiach podyplomowych (24%).

O programie Talent Club

Talent Club to ogólnopolski program edukacyjny dla polskiej kadry menedżerskiej. Celem programu jest zachęcanie menedżerów do rozwijania swoich talentów, umiejętności i pogłębiania wiedzy przy wykorzystaniu specjalnych testów i platformy e-learningowej dostępnej na stronie www.talentclub.pl.

Partnerami merytorycznymi programu są: Extended Disc Polska, Learn Up, Akademia Leona Koźmińskiego, Instytut Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego, Morgan Brown Group oraz Kancelaria Malinowski, Płachta & Wspólnicy. Program wspiera PKPP Lewiatan.

Organizatorem i pomysłodawcą Talent Club jest firma Diners Club Polska.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).